Het Grote "Offtopic"-topic!


Jou Aquatlantis Easy led heeft een IPX8 rating. Wat wil zeggen dat het ding waterdicht is tot op één meter diepte. (Dit geldt wel alleen voor zoetwater) Dus daar zal toch iets fout zijn gegaan. Het gaat hier wel alleen om een vochtnorm. JMB hanteert, naast de vochtnorm er ook nog de stofnorm bij, zo zijn mijn balken met IP68 geratificeerd. Wat het nut daar van zou zijn weet ik niet.
Om niet in te breken in andermans topic.

Ik heb ooit een bouwvakkers telefoon gehad met een IP68 rating, een Samsung Galaxy Xcover II, stof-en waterdicht.
Je kon er dus een meter diep mee onder water.
Ware het niet dat door de tijd de klepjes van o.a. het oplaadgedeelte minder goed sloten en er dus toch water in kon komen.
Bij een volgende type is dat verbeterd door de bescherming (soort klepjes) aan de binnenzijde te maken zodat je niet meer het risico had van slecht sluitende klepjes.

Verder konden deze telefoons niet gerepareerd worden. Waren dicht gemetseld om het zo te noemen. Een verkoper vertelde ooit dat je er met een shovel overheen kon rijden en dat ie er niet van zou lijden. Klopt zei ik, de shovel zal er niet van lijden. :deal:
 
Dat zou je kunnen doen. Maar je kan het ook gewoon even aanzien totdat je denkt dat het jonkie voldoende blaadjes en wortels heeft. Dan knip je, zoals dat ook men ons mensen kindertjes is gebeurd, de navelstreng door en plant je de jongeling.
Dus jij bent gepoot? ik ben uit de klei getrokken hebben mijn ouders altijd verteld :LOL: uitermate verwarrend word het nu :LOL:
 
Dus jij bent gepoot? ik ben uit de klei getrokken hebben mijn ouders altijd verteld :LOL: uitermate verwarrend word het nu :LOL:
Ik zet nog even mijn zin hieronder want je moet het even goed lezen:

"Dat zou je kunnen doen. Maar je kan het ook gewoon even aanzien totdat je denkt dat het jonkie voldoende blaadjes en wortels heeft. Dan knip je, zoals dat ook men ons mensen kindertjes is gebeurd, de navelstreng door en plant je de jongeling."

In deze zin zit een vergelijking, bijna een metafoor. In de tussenzin dus. Bij mij is, zo heeft men mij vertelt, kort na de geboorte (Waaruit al duidelijk blijkt dat ik ben geboren!) de navelstreng doorgeknipt. Nu heb ik altijd aangenomen dat dit bij alle mensen het geval is. Die gedachte blijkt nu dus geheel en al onjuist. Jij bent uit de klei getrokken. Graag zou ik hierover wat meer informatie hoe dit precies in z'n werk is gegaan. Ook zou ik graag weten of een dergelijke ter wereld komst gevolgen heeft voor iemands uiterlijk en of gedragingen. Misschien is je ook bekend of er nog andere "personen?" zijn die op een te vergelijken wijze op deze aarde zijn gekomen? Kortom alle informatie is welkom. Uit een zulk onbekende wijze van ontstaan zou zelfs een geheel nieuwe religie gecreëerd kunnen worden, zo vermoed ik. De verwarring is dus geheel aan mijn zijde!
 
Ik zet nog even mijn zin hieronder want je moet het even goed lezen:

"Dat zou je kunnen doen. Maar je kan het ook gewoon even aanzien totdat je denkt dat het jonkie voldoende blaadjes en wortels heeft. Dan knip je, zoals dat ook men ons mensen kindertjes is gebeurd, de navelstreng door en plant je de jongeling."

In deze zin zit een vergelijking, bijna een metafoor. In de tussenzin dus. Bij mij is, zo heeft men mij vertelt, kort na de geboorte (Waaruit al duidelijk blijkt dat ik ben geboren!) de navelstreng doorgeknipt. Nu heb ik altijd aangenomen dat dit bij alle mensen het geval is. Die gedachte blijkt nu dus geheel en al onjuist. Jij bent uit de klei getrokken. Graag zou ik hierover wat meer informatie hoe dit precies in z'n werk is gegaan. Ook zou ik graag weten of een dergelijke ter wereld komst gevolgen heeft voor iemands uiterlijk en of gedragingen. Misschien is je ook bekend of er nog andere "personen?" zijn die op een te vergelijken wijze op deze aarde zijn gekomen? Kortom alle informatie is welkom. Uit een zulk onbekende wijze van ontstaan zou zelfs een geheel nieuwe religie gecreëerd kunnen worden, zo vermoed ik. De verwarring is dus geheel aan mijn zijde!
Ja heel verwarrend, maar jij zei ook in dat topic: "daarna plant je de jongeling" en daar refereerde ik naar.
Maar die klei bij mij is nooit goed gekomen hoor, ik ben overal oostindisch doof voor en stronteigewijs, heb nog net geen klap van de molenwiek gehad :LOL: maar misschien is er wel een geheim kleihumanistisch verbond en liggen daar mijn roots van het beeldhouwen want hoewel ik rotsvast ergens van overtuigd ben, die klei speelt ook een rol daarin. En dan hebben w ehet nog niet gehad over mijn jeugd waar ik grotendeels in de klei zat te wroeten van d evolkstuin van vadertjelief, verklaart wel waarom ze wouden dat ik naar d elandentuinbouwschool ging ipv de lts. Uiteindelijk roept dit alleen maar meer vragen op bedenk ik me net
 
Schermafbeelding 2021-01-28 om 22.45.57.png


Ik krijg altijd de raarste adviezen op deze site.
Hoe? Wat? Waar?
Say whut? :S:stars:
Ik probeer echt wel maar snap het niet...

Het is zodanig grappig dat een adblocker bijna zonde is...
Thursday dilemma
 
Lang niet alle video's op youtube zijn veilig, word ook regelmatig voor gewaarschuwd, zelfs in reclamefilmpjes op fakebook kunnen virussen zitten
Kom jij dan helemaal niet op youtube?

Niet dat youtube nou een eerste levensbehoefte is, hoor. Maar door het platform te mijden, ontzeg je jezelf onnodig veel bruikbare/leuke info. 🙃 Alleen al voor de aquariumhobby is er ontzettend veel te vinden. Een voorbeeld is het kanaal Aquarium Co-op, waar ik dat filmpje van deelde over de Sewellia lineolata. Die man vertegenwoordigt in dat filmpje vanuit de eigen ervaring een standpunt dat verschilt van de (nog wel eens nagepapegaaide) info die op websites aanwezig is. Door dat soort dingen te kijken en af te wegen tegen bestaande kennis bescherm je jezelf beter tegen de "val" van desinformatie, rijkelijk aanwezig op het internet, waarvan ik weet dat jij er niets van moet hebben.

In principe kunnen videomakers in de video-omschrijvingen links plaatsen, die leiden naar onbetrouwbare of schadelijke content. Maar, 1. überhaupt is het zelden nodig om die links te bekijken (ik doe het vrijwel nooit), 2. op kanalen met enige reputatie zal dat veilig zijn (net zo min als er troep wordt geplaatst op de website van de NOS), 3. mocht je toch een keer een bedenkelijke link aanklikken, dan moet een beetje webbrowser + besturingssysteem je daarbij wel kunnen waarschuwen, en 4. daarnaast, je heb nog altijd het eigen gezonde verstand en (hopelijk) enig digitaal inzicht om dat soort dingen mee voor te zijn.

Dan heb je nog de door Youtube zelf geplaatste reclames, en überhaupt alle MB's aan info die je computer verwerkt als je hun video's kijkt. Tenzij Youtube zélf gehackt wordt, is ook daar geen gevaar van te verwachten. Zou dat wel zo zijn dan ben je ook op dit forum niet veilig, en op je bankwebsite niet en op google.nl niet etc etc en dan kan je je PC maar het beste gewoon wegdoen. 🙈

Technisch gezien is er van alles mogelijk. Je kunt ook morgen terwijl je op straat je hond staat uit te laten, een IS-terrorist tegenkomen en worden onthoofd. Ik heb wel eens op het nieuws gehoord dat zulke mensen bestaan namelijk. En zo zijn er meer risico's die technisch gezien bestaan, maar praktisch gezien niet.

Dat was mijn betoog weer. xD De moraal van het verhaal: "soms ben je te bang."
 
Laatst bewerkt:
Kom jij dan helemaal niet op youtube?

Niet dat youtube nou een eerste levensbehoefte is, hoor. Maar door het platform te mijden, ontzeg je jezelf onnodig veel bruikbare/leuke info. 🙃 Alleen al voor de aquariumhobby is er ontzettend veel te vinden. Een voorbeeld is het kanaal Aquarium Co-op, waar ik dat filmpje van deelde over de Sewellia lineolata. Die man vertegenwoordigt in dat filmpje vanuit de eigen ervaring een standpunt dat verschilt van de (nog wel eens nagepapegaaide) info die op websites aanwezig is. Door dat soort dingen te kijken en af te wegen tegen bestaande kennis bescherm je jezelf beter tegen de "val" van desinformatie, rijkelijk aanwezig op het internet, waarvan ik weet dat jij er niets van moet hebben.

In principe kunnen videomakers in de video-omschrijvingen links plaatsen, die leiden naar onbetrouwbare of schadelijke content. Maar, 1. überhaupt is het zelden nodig om die links te bekijken (ik doe het vrijwel nooit), 2. op kanalen met enige reputatie zal dat veilig zijn (net zo min als er troep wordt geplaatst op de website van de NOS), 3. mocht je toch een keer een bedenkelijke link aanklikken, dan moet een beetje webbrowser + besturingssysteem je daarbij wel kunnen waarschuwen, en 4. daarnaast, je heb nog altijd het eigen gezonde verstand en (hopelijk) enig digitaal inzicht om dat soort dingen mee voor te zijn.

Dan heb je nog de door Youtube zelf geplaatste reclames, en überhaupt alle MB's aan info die je computer verwerkt als je hun video's kijkt. Tenzij Youtube zélf gehackt wordt, is ook daar geen gevaar van te verwachten. Zou dat wel zo zijn dan ben je ook op dit forum niet veilig, en op je bankwebsite niet en op google.nl niet etc etc en dan kan je je PC maar het beste gewoon wegdoen. 🙈

Technisch gezien is er van alles mogelijk. Je kunt ook morgen terwijl je op straat je hond staat uit te laten, een IS-terrorist tegenkomen en worden onthoofd. Ik heb wel eens op het nieuws gehoord dat zulke mensen bestaan namelijk. En zo zijn er meer risico's die technisch gezien bestaan, maar praktisch gezien niet.

Dat was mijn betoog weer. xD De moraal van het verhaal: "soms ben je te bang."
ik kijk letterlijk nooit youtubefilmpjes nee, heb er en het geduld niet voor en letterlijk iedere noob kan filmpjes plaatsen en doen of hij alle kennis in pacht heeft en zie er de meerwaarde niet van in, waarom dan onnodig risico lopen op mogelijke virussen of andere narigheid?
Ook filmpjes op facebook kijk ik nooit overigens, vind het ook geen verrijking al die filmpjes.
 
Dat er onzin staat op youtube zal ik niet bestrijden, maar ik heb er toch al heel nuttige informatie gevonden, en niet alleen over aquaria.

De vraag is... als je er nooit naar kijkt, hoe kan je dan weten wat er op staat.
 
Dat er onzin staat op youtube zal ik niet bestrijden, maar ik heb er toch al heel nuttige informatie gevonden, en niet alleen over aquaria.

De vraag is... als je er nooit naar kijkt, hoe kan je dan weten wat er op staat.
Klopt helemaal Tommie en als ik naar onze hobby kijk dan is er ook veel goede info. En inderdaad zul je de goede niet vinden als je niet kijkt.
 
Klopt helemaal Tommie en als ik naar onze hobby kijk dan is er ook veel goede info. En inderdaad zul je de goede niet vinden als je niet kijkt.
Hier een aantal goede kanalen die ik volg. Om de meeste onzin te vermijden, advies... klik er nooit op want dan krijg je steeds meer van die rotzooi.
 
ik kijk letterlijk nooit youtubefilmpjes nee, heb er en het geduld niet voor en letterlijk iedere noob kan filmpjes plaatsen en doen of hij alle kennis in pacht heeft en zie er de meerwaarde niet van in
Haha dat is zeker zo; iedere gehaktbal met een smartphone kan een youtubekanaal beginnen en zichzelf uitroepen tot vissenexpert. Het is dan ook aan ons als kijkers om het kaf van het koren te scheiden.

Ieder heeft natuurlijk ook zo zijn/haar manieren van informatie oppikken. Misschien dat jij liever aquariumboeken leest, of ervaringen uitwisselt met oude rotten in het vak. Ik noem maar iets. Dat zijn ook manieren. :)

Ik ben zelf iemand die zich helemaal suf kan kijken op youtube, haha. Ik denk dat ik alleen al van Aquarium Co-op tientallen uren video heb gezien. Als iemand er blijk van geeft serieus met de hobby bezig te zijn (hij is dan iemand met een eigen vissenzaak) en op een kritische manier informatie te verzamelen en kennis op te bouwen, dan hang ik bij diegene aan de lippen. ;-) En ook dan is het heus niet onverstandig om kritisch te blijven. Maar hoe breder je kennisbasis, hoe groter je filterend vermogen denk ik.
 
En ook dan is het heus niet onverstandig om kritisch te blijven. Maar hoe breder je kennisbasis, hoe groter je filterend vermogen denk ik.
Eens, zelf kijk ik nauwelijks youtube filmpjes van deze hobby, vaak haak ik al af als de "ster" nog geen eens gestopt is met zijn/haar zelf promotie en zou ook graag gelijk naar het onderwerp willen gaan, maar daar kom ik vaak niet aan toe, spoel ik dat door dan zie ik vaak veel algemene kennis en eigen meningen welke worden gespuid.
 
Hier ook een tevreden gebruiker! Die paar euro van de betaalde versie was het me zeker waard, al is het maar om de maker te steunen.

Het is niet per se de meest flitsende app, maar wel een hele functionele. Fijn is ook dat je zelf kan bepalen welke waterwaardes je bijv. getoond wilt hebben, en met welke grenswaarden de grafieken werken. Voor wie een goed overzicht wil van de "administratie" rondom zijn/haar bakken, is dit een nuttige app.


Daar heb je op zich gelijk in. Maar als we ons daar druk om moeten maken (wat niet onterecht zou zijn) dan zouden we EIGENLIJK.... eigenlijk onze smartphones geheel weg moeten doen. Qua macht van (telecommunicatie)bedrijven is het hek allang van de dam. We zitten allang vast in dat web.


Ik maak me daar dus wel druk om, heb dan ook geen facebook/twitter op mijn mobiel en ook geen mailprogramma, wel helaas whatsapp en google maps maar beide zijn nodig vanwege mijn werk, maar verder eigenlijk alleen een parkeerapp een werkapp een vuilnisafhaalapp maar zeker geen apps van social media gebeuren
 
Oneens, er is 100% zekerheid dat je uiteindelijk overlijdt, ook is er 100% zekerheid dat iedere dag de zon weer tevoorschijn komt, ook is er 100% zekerheid dat je jezelf niet kan doden door je adem in te houden (je verliest dan het bewustzijn en gaat vanzelf weer ademen) en zo zijn er nog 100derden zekerheden in het leven

Toch, ook die zon kan ontploffen (dat doen sterren wel vaker), dus ook dat is niet 100% zeker :))
 
Kom jij dan helemaal niet op youtube?

Niet dat youtube nou een eerste levensbehoefte is, hoor. Maar door het platform te mijden, ontzeg je jezelf onnodig veel bruikbare/leuke info. 🙃 Alleen al voor de aquariumhobby is er ontzettend veel te vinden. Een voorbeeld is het kanaal Aquarium Co-op, waar ik dat filmpje van deelde over de Sewellia lineolata. Die man vertegenwoordigt in dat filmpje vanuit de eigen ervaring een standpunt dat verschilt van de (nog wel eens nagepapegaaide) info die op websites aanwezig is. Door dat soort dingen te kijken en af te wegen tegen bestaande kennis bescherm je jezelf beter tegen de "val" van desinformatie, rijkelijk aanwezig op het internet, waarvan ik weet dat jij er niets van moet hebben.

In principe kunnen videomakers in de video-omschrijvingen links plaatsen, die leiden naar onbetrouwbare of schadelijke content. Maar, 1. überhaupt is het zelden nodig om die links te bekijken (ik doe het vrijwel nooit), 2. op kanalen met enige reputatie zal dat veilig zijn (net zo min als er troep wordt geplaatst op de website van de NOS), 3. mocht je toch een keer een bedenkelijke link aanklikken, dan moet een beetje webbrowser + besturingssysteem je daarbij wel kunnen waarschuwen, en 4. daarnaast, je heb nog altijd het eigen gezonde verstand en (hopelijk) enig digitaal inzicht om dat soort dingen mee voor te zijn.

Dan heb je nog de door Youtube zelf geplaatste reclames, en überhaupt alle MB's aan info die je computer verwerkt als je hun video's kijkt. Tenzij Youtube zélf gehackt wordt, is ook daar geen gevaar van te verwachten. Zou dat wel zo zijn dan ben je ook op dit forum niet veilig, en op je bankwebsite niet en op google.nl niet etc etc en dan kan je je PC maar het beste gewoon wegdoen. 🙈

Technisch gezien is er van alles mogelijk. Je kunt ook morgen terwijl je op straat je hond staat uit te laten, een IS-terrorist tegenkomen en worden onthoofd. Ik heb wel eens op het nieuws gehoord dat zulke mensen bestaan namelijk. En zo zijn er meer risico's die technisch gezien bestaan, maar praktisch gezien niet.

Dat was mijn betoog weer. xD De moraal van het verhaal: "soms ben je te bang."
+ 1. Als aanvulling, YouTube heeft er alle belang bij om haar sites virusvrij te houden en zullen er dan ook alles aan doen om dan zo te houden.
 
Volgende voorbeeld, begin januari alles aangeboden, aquarium, 2x led, opvoerpompen, osmose co2 inkbird etc,etc. Daar heeft ook niemand op gereageerd ondanks dat mijn vraagprijs niet echt hoog lag voor het totaal, maar januari is in het algemeen niet de beste maand om een aquarium te verkopen, net na de feestdagen.

Had misschien wel de reden van verkoop moeten vermelden, de reden was dat ik s'morgens op 12 dec. J.l een plas water op de laminaatvloer had leggen, het meeste was opgezogen door een dik wollen kleed wat zijknat was ( en rondom de bak lag) was, enkele dagen daarna de stond de pvc laminaat in de lengte richting iets omhoog ( licht uitgezet).De plotselinge verkoop had dus ook te maken met frustratie.
Ik kan me bij die frustratie wel iets voorstellen ja. Heb je daadwerkelijk overwogen om met de hobby te stoppen? En hoe sta je daar nu in? 🙃

De lekkage is overgens veroorzaakt door een jbl 1900 liter die lekte uit de kop, ( dit is laat in de avond begonnen tot de volgende morgen) deze pomp is nu in het bezit van een nieuwe eigenaar en wel HVC ons afval en breng station.
Aiii. Dat dat in zo'n korte tijd kan veranderen! Van een goed werkend potfilter naar ineens dusdanige lekkage dat je je verzekeraar mag bellen. Kon je aan de filterkop nog zien in welk gedeelte het probleem zat?
 

Terug
Bovenaan