Het Grote "Offtopic"-topic!

Anders zou hij dat toch wel zeggen:DD:pp.
Ja weet ik wel. Maar tot nu toe wordt nog altijd gezegd dat je gevoelige vissen wel moet overwennen want anders.........
Vraag me dus af of de ervaringen verschillen met gevoelige vissen of dat iedereen elkaar napraat (doe ik ook aan mee) en dat Christian een van de eerste is die deze vissen via plop en drop in het aquarium durft te doen en erachter komt dat dat prima gaat.
 
Ja dat snap ik en ik wen ook altijd rustig over omdat velen dat doen. Nou ja baad het niet dan schaadt het niet denk ik:DD
 
Mijn (makkelijke) vissen plop en drop ik altijd al.
 
Ik snap het gegeven "plop en drop" niet zo goed vrees ik.
Is niet eerder "drop-plop"?

Of komt in Nederland de plop voor de drop???
:stars:
:unsure:
 
Ik snap het gegeven "plop en drop" niet zo goed vrees ik.
Is niet eerder "drop-plop"?

Of komt in Nederland de plop voor de drop???
:stars:
:unsure:
De plop is als ze in het netje vallen vanuit de transportzak (je hoort het ook echt plop, plop :DD) en de drop is als ze het aquarium in gaan :deal:
Maar misschien heb jij hier een betere/mooiere Nederlandse benaming voor?
 
Ja weet ik wel. Maar tot nu toe wordt nog altijd gezegd dat je gevoelige vissen wel moet overwennen want anders.........
Vraag me dus af of de ervaringen verschillen met gevoelige vissen of dat iedereen elkaar napraat (doe ik ook aan mee) en dat Christian een van de eerste is die deze vissen via plop en drop in het aquarium durft te doen en erachter komt dat dat prima gaat.
Ik doe liever wat rustig aan met gevoelige dieren, behalve als ik weet dat het water waar ze uit komen een beetje gelijk is aan wat ik zelf heb.
Bij mijn Albimarginata heb ik geplopt en gedropt, die kwamen van pH 5.1 en gingen in 4.9. dat is een minimaal verschil. Mijn Paro's gingen van 7.9 (FOEI LFS) naar 5.3, die heb ik wat rustiger over gewend.
Is het nodig? Weet ik niet. Ik heb nog nooit uitval gehad bij nieuwe vissen, dus ik zal niets verkeerds doen ;)
 
Dus misschien werken beide methodes, met hetzelfde eindresultaat maar voelen we onszelf prettiger bij de één of de ander :unsure:
 
Ik denk het wel ja. Het belangrijkste is denk ik dat je ervoor zorgt dat de dieren in een goede omgeving terecht komen, vrij van gifstoffen en stabiele waarden.
 
Zoals zovaak, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
 
Dus helemaal geen negatieve effecten bij plop en drop van zeer gevoelige vissen?
Nee, alleen maar positieve effecten. Bij plop en drop eten ze vaak gelijk daarna, bij druppelen kan dat wel eens een dag of 2 duren. Ik merk ook dat ze gelijk op kleur zijn en gelijk rondzwemmen alsof er niets aan de hand is.
 
Nee, alleen maar positieve effecten. Bij plop en drop eten ze vaak gelijk daarna, bij druppelen kan dat wel eens een dag of 2 duren. Ik merk ook dat ze gelijk op kleur zijn en gelijk rondzwemmen alsof er niets aan de hand is.
Hetzelfde zie ik ook bij mijn vissen. Voer ook altijd vrij snel na loslaten, kwartier of half uur later ofzo. Gaan altijd gelijk eten. Heb de verlichting ook gewoon aan.
 
Ja weet ik wel. Maar tot nu toe wordt nog altijd gezegd dat je gevoelige vissen wel moet overwennen want anders.........
Vraag me dus af of de ervaringen verschillen met gevoelige vissen of dat iedereen elkaar napraat (doe ik ook aan mee) en dat Christian een van de eerste is die deze vissen via plop en drop in het aquarium durft te doen en erachter komt dat dat prima gaat.
Ik ben zeker niet de eerste hoor. Ik begon omdat een kennis van mij dat met 65 Parosphromenus en 20 chocoladegoerami's deed zonder uitval. Ook van pH 7.5 naar 4 dus. En sindsdien doe ik het ook, gaat perfect.
 
Ik ben zeker niet de eerste hoor. Ik begon omdat een kennis van mij dat met 65 Parosphromenus en 20 chocoladegoerami's deed zonder uitval. Ook van pH 7.5 naar 4 dus. En sindsdien doe ik het ook, gaat perfect.
Ik ga het volgende keer dat ik nieuwe dieren haal gewoon proberen ;)
 
Zo bedoel je dan Albert:LOL:
Amsterdam Elephant GIF by ARTIS
Is dit de nieuwe strategie om een nieuwe beheerder te krijgen? Fotoalbums volgooien met onzin zodat ze uit nood beheerder moeten worden om alles weer te kunnen verwijderen;)):DD
 
Is dit de nieuwe strategie om een nieuwe beheerder te krijgen? Fotoalbums volgooien met onzin zodat ze uit nood beheerder moeten worden om alles weer te kunnen verwijderen;)):DD
Nou nee hij heeft het over vervuilen maar ja dat kan op vele manieren dus ik vroeg me af of hij zoiets bedoelde:LOL:
 
Haha jij ben er zo 1 die bij neeltje Jans uit komt terwijl je naar de martini toren wilde? XD
Dat nog net niet ;))
Was eens co-piloot en verantwoordelijk voor het aflezen van de tomtom. Op een grote en drukke rotonde bij Utrecht was het mij niet geheel duidelijk waar we heen moesten. Vriend die reed vroeg meermaals waar we heen moesten. Mijn antwoordt "Doe maar links" viel niet echt goed (druk ik mij nog zacht uit). En zo zijn er meer kleine incidenten geweest. En zullen er nog vele volgen:DD
P.s. Links bleek idd de goede richting te zijn :engel:
 
Dat nog net niet ;))
Was eens co-piloot en verantwoordelijk voor het aflezen van de tomtom. Op een grote en drukke rotonde bij Utrecht was het mij niet geheel duidelijk waar we heen moesten. Vriend die reed vroeg meermaals waar we heen moesten. Mijn antwoordt "Doe maar links" viel niet echt goed (druk ik mij nog zacht uit). En zo zijn er meer kleine incidenten geweest. En zullen er nog vele volgen:DD
P.s. Links bleek idd de goede richting te zijn :engel:
Ag zo werd m’n vrouw ook wel eens boos op mij..
Ik reed, zij navigeerde.
Zij zegt: je moet naar de N244 (ofzo)
Ik rij de eerst volgende kruising rechtdoor omdat het niet op de borden staat dat ik ergens af moest.
Werd ze boos dat ik niet rechtsaf was gegaan..
 
Ag zo werd m’n vrouw ook wel eens boos op mij..
Ik reed, zij navigeerde.
Zij zegt: je moet naar de N244 (ofzo)
Ik rij de eerst volgende kruising rechtdoor omdat het niet op de borden staat dat ik ergens af moest.
Werd ze boos dat ik niet rechtsaf was gegaan..
Ik bemoei me letterlijk nooit met de stuurmanskunsten van manlief en komen altijd op de plek aan waar we horen aan te komen, als we in de auto zitten is ook het enigste moment v/d dag dat ik stil ben zodat manlief zich goed kan concentreren :DD
 
Ik bemoei me letterlijk nooit met de stuurmanskunsten van manlief en komen altijd op de plek aan waar we horen aan te komen, als we in de auto zitten is ook het enigste moment v/d dag dat ik stil ben zodat manlief zich goed kan concentreren :DD
Hier meestal ook, maar we hadden een omleiding binnen een omleiding.
Een soort omleidingception dus, het werd toen bijna oldskool navigeren..
En ik kan je vertellen, dan gaat het verkeer opeens wel tering snel :eek:
 
Hier meestal ook, maar we hadden een omleiding binnen een omleiding.
Een soort omleidingception dus, het werd toen bijna oldskool navigeren..
En ik kan je vertellen, dan gaat het verkeer opeens wel tering snel :eek:
Niks meer gewend, vroeger had je enkel landkaarten en moest je direct anticiperen op het verkeer, tegenwoordig zie je de meest domme fouten omdat bestuurders als domme schapen hun navigatie volgen en niet meer zelf kunnen denken
 
Niks meer gewend, vroeger had je enkel landkaarten en moest je direct anticiperen op het verkeer, tegenwoordig zie je de meest domme fouten omdat bestuurders als domme schapen hun navigatie volgen en niet meer zelf kunnen denken
Die is altijd gaaf.
Maar nee ik kijk altijd wel op de borden waar we heen gaan.
Mja als er iets niet op staat word het snel vervelend..
 
Ik ben zeker niet de eerste hoor. Ik begon omdat een kennis van mij dat met 65 Parosphromenus en 20 chocoladegoerami's deed zonder uitval. Ook van pH 7.5 naar 4 dus. En sindsdien doe ik het ook, gaat perfect.
De beweeg redenen hiertoe zijn de volgende een vis zou ongeveer 1 week nodig hebben om zich aan te passen aan 1pH verschil . In het geval welke Christiaan zegt van pH7 naar pH 4 dus +/- 3 weken . Het enige wat je doet met een andere methode ( druppel of ieder 15 min een beetje water erbij ) is de vis gedurende deze periode extra stress bezorgen .
 
Nee, alleen maar positieve effecten. Bij plop en drop eten ze vaak gelijk daarna, bij druppelen kan dat wel eens een dag of 2 duren. Ik merk ook dat ze gelijk op kleur zijn en gelijk rondzwemmen alsof er niets aan de hand is.
Dan zou je denken dat je dat aan ze moet zien Stefan maar als ik de quote zo lees dan lijken ze niet gestrest.
 
Dan zou je denken dat je dat aan ze moet zien Stefan maar als ik de quote zo lees dan lijken ze niet gestrest.
Begrijp me niet verkeerd . Ik denk dat ieder handelt in het belang van de vis welke manier hij ook toepast . Ik denk dat we allen gissen naar wat de beste manier is en deze toepassen wat wij denken het beste is voor de vis . ( Tot daar mijn betoog )

Zelf ben ik voorstander en pas dit ook toe van plop en drop zoals Christiaan zegt . Met deze methode maak je de tijdsduur van stress minder lang .
 
Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
 
voor beide manieren valt wel wat te zeggen. Dit alles heeft mij in ieder geval wel aan het denken gezet....
 
voor beide manieren valt wel wat te zeggen. Dit alles heeft mij in ieder geval wel aan het denken gezet....
Zover mij is verteld heb je om te kunnen denken wel de nodige hersencellen nodig:DD
 
gelukkig heb ik dat, helaas geldt dat niet voor jou met je 3 hersencellen
 
uh...jij past wel bijna 2x in mij hoor....
 
Terug
Bovenaan