Het Grote "Offtopic"-topic!

Op een site als deze vind je beslist halve waarheden en "ik denk"en "ik vind". Omdat het voor diegene die het plaatst zijn of haar waarheid is. De mogelijkheid om daarover te discussiëren zonder bij voorbaat je eigen waarheid er door te drukken, want dat is óók maar weer een mening en misschien ook wel een halve waarheid, maakt dat er soms dingen duidelijker kunnen worden. En het is ook altijd plezierig dat dit kan zonder vormen van agressie. Naar mijn idee zijn blokkeringen in welke vorm dan ook afsluitingen voor andermans meningen en kennisgroei. Openstaan voor die andere meningen kan nooit slecht zijn en voor leren ben je nooit te oud, denk ik dan maar weer zo.
Ik ben het met je eens hoor, al is het natuurlijk geen plicht om iemand te blijven informeren terwijl het niet binnen komt. Als je er zelf irritatie van ondervindt is het misschien beter om het even aan anderen over te laten. Dat gezegd hebbende heb ik geen idee wie of wat het over gaat dus verder ook geen mening over.
 
Ik ben het met je eens hoor, al is het natuurlijk geen plicht om iemand te blijven informeren terwijl het niet binnen komt. Als je er zelf irritatie van ondervindt is het misschien beter om het even aan anderen over te laten. Dat gezegd hebbende heb ik geen idee wie of wat het over gaat dus verder ook geen mening over.
Nou nee hoor, dit is bedoelt als een algemeen bericht waar ik mijn mening geef. Zelf vind ik het erg plezierig om mijn kennis te vergroten door de post van anderen door te lezen en er wellicht een reactie op te geven. En dat hoeft geen post te zijn waar ik het direct mee eens ben. Dingen van een andere kant bekijken lijkt me juist heel goed. Maar ook dat is weer een mening trouwens waar een ieder mee mag doen wat men wil.
 
Opzich heb ik ook geen moeite met ik vindt of ik denk. Soms lees je iets en verwoord je dat later met ik denk. Ook ik vindt is niet meer dan een bevinding of mening en niets meer of minder dan dat.
Het is anders als iemand halve waarheden post of onwaarheden en zich daar bewust van is of redelijkerwijs van kan zijn.
Veel is in onze hobby gebaseerd op eigen bevindingen of op ervaringen van anderen.
 
Nou nee hoor, dit is bedoelt als een algemeen bericht waar ik mijn mening geef. Zelf vind ik het erg plezierig om mijn kennis te vergroten door de post van anderen door te lezen en er wellicht een reactie op te geven. En dat hoeft geen post te zijn waar ik het direct mee eens ben. Dingen van een andere kant bekijken lijkt me juist heel goed. Maar ook dat is weer een mening trouwens waar een ieder mee mag doen wat men wil.
Ik deel die mening, maar kan het niet van anderen verwachten. Mensen zijn hier voor hun plezier, als het je irritatie geeft snap ik heel goed dat je daarvoor bedankt.
 
Tuurlijk, iedereen doet z'n best om elkaar te helpen en alle respect daarvoor. Daarbij heeft iedereen het recht op een eigen mening.
Maar ik vind het wel belangrijk dat die mening gebaseerd is op relevante kennis en ervaring in plaats van papagaaienpraat en advies wat voortkomt uit (voor hun) bepaalde logische beredenering.
Ik kan mij gewoon enorm ergeren aan mensen die alles beter weten maar niets beter doen. Ofwel mensen die wel even het hoogste woord hebben, terwijl ze zelf een bak met lelijke bak planten hebben.

En natuurlijk, ik ben absoluut niet alleswetend, verre van dat. I'm still teachable. Maar je hoeft me helemaal niets te vertellen over aquariumplanten en het gezond opkweken hiervan, want dat is mijn vak.
En als ik dan bepaalde aangedragen oplossingen lees die worden aangedragen, of bepaalde uitspraken/ conclusies waarvan gewoon helemaal niets van klopt, wekt dat bij mij irritatie. En dan gaan ze na verloop van op Negeren.
 
Tuurlijk, iedereen doet z'n best om elkaar te helpen en alle respect daarvoor. Daarbij heeft iedereen het recht op een eigen mening.
Maar ik vind het wel belangrijk dat die mening gebaseerd is op relevante kennis en ervaring in plaats van papagaaienpraat en advies wat voortkomt uit (voor hun) bepaalde logische beredenering.
Ik kan mij gewoon enorm ergeren aan mensen die alles beter weten maar niets beter doen. Ofwel mensen die wel even het hoogste woord hebben, terwijl ze zelf een bak met lelijke bak planten hebben.

En natuurlijk, ik ben absoluut niet alleswetend, verre van dat. I'm still teachable. Maar je hoeft me helemaal niets te vertellen over aquariumplanten en het gezond opkweken hiervan, want dat is mijn vak.
En als ik dan bepaalde aangedragen oplossingen lees die worden aangedragen, of bepaalde uitspraken/ conclusies waarvan gewoon helemaal niets van klopt, wekt dat bij mij irritatie. En dan gaan ze na verloop van op Negeren.
Aangezien je hier offtopic mag(😃), wat is je vak precies?:) (Is overigens uit interesse, niet om je posts te kwalificeren)
 
Er zijn telkens zoveel nieuwe ontwikkelingen, ook op ons hobbygebied, dat ik me er voor waak mezelf als kenner op welk gebied dan ook aan te merken.
 
Teeltadviseur in de glastuinbouw.
Nice! hele dag met plantjes bezig dus! Ik heb wel eens rondgeneusd in zo'n kas met geautomatiseerde bewatering en bemesting etc. prachtig!
 
Klaar ermee. Op de Blacklist. 😡
Daar komt zoveel onzin uit dat werkt alleen maar irritatie op. Allemaal halve waarheden, desinformatie en teveel 'ik denk' en 'ik vind' antwoorden.
Lekker rustig zo zonder die roeptoeter.

edit; excuses, ik liet me even gaan
Corné, zo ken ik je niet :eek:
Zakje zout in je schoen gevonden?;)):DD
 
Aangezien je hier offtopic mag(😃), wat is je vak precies?:) (Is overigens uit interesse, niet om je posts te kwalificeren)
Offtopic gaan is in dit geval ontopic, wat niet ontopic is is praten over hoe ontopic offtopic is oeps 🙊😂
 
Klaar ermee. Op de Blacklist. 😡
Daar komt zoveel onzin uit dat werkt alleen maar irritatie op. Allemaal halve waarheden, desinformatie en teveel 'ik denk' en 'ik vind' antwoorden.
Lekker rustig zo zonder die roeptoeter.

edit; excuses, ik liet me even gaan
Jullie zetten jullie zelf alleen maar voor schut cornelius en antje. Excusses niet aanvaard. Ik weet dondersgoed dat het over mij gaat. Jou en antjes uitspraken naar mij en over mij, de smaad en laster die jullie uitspreken over mij zal jullie echt bezuren want dit zegt meer over jullie dan over mij.

Jullie kunnen wel met zn alle onder 1 hoedje doen als of ik niet besta maar dat neemt niet weg dat ik net zo goed een waardevol aandeel aan dit forum heb. En dat mijn kennis en mening net zo goed telt. Het is nergens voor nodig andere mensen aan te sporen mij ook nog eens te blacklisten

Je kan wel jezelf lopen uitblaken hier op een ander topic in plaats van mij op een volwasse manier aan te spreken over het discussiepunt waar je zelf mee begon te discussieren. Maar dat vind ik wel erg sneu. Blijkbaar speelt er al lange tijd frustratie op bij jullie en mijn uitspraken omdat jullie het er niet mee eens zijn. Daar is dit fornum voor bedoelt. Maar de enige die hier op het moment als kip zonder kop rond lopen zijn jullie 2 niet ik. Dat ik foute conclussies trek uit een halfgebakken en fout geformuleerde uitleg met je zogenaamde kennis kan ik niets doen. Lekker kinderachtig weer om de boel zo op te steken met elkaar en de waarheid om te draaien. Chapeau.

Goed om te weten dat ik in de blacklist sta bij jou en @Nicolientje-W dan weet ik ook dat ik niet meer hoef om te kijken. Denk maar is na over je acties. Want gisteren heb ik de halve dag met paniek aanvallen op de bank gezeten na de doelgerichte opmerking vsn antje die aangestuurd was door jou. Omdat ik alleen maar in gedachten had dat ik er niet meer bijhoorde en iedereen tegen me is tegenwoordig. Wees vooral trots op je woorden en visie, maar steek de volgende keer elkaars hoofd in elkaars reet aub ipv de rond. Dat is mijn mening he.

Kan je het over sluw en slinks hebben wat je wil maar dit slaat echt de spijker op zn kop. Wat een negatieve invloed hebben jullie zeg moet er bijna van kotsen
 
Tuurlijk, iedereen doet z'n best om elkaar te helpen en alle respect daarvoor. Daarbij heeft iedereen het recht op een eigen mening.
Maar ik vind het wel belangrijk dat die mening gebaseerd is op relevante kennis en ervaring in plaats van papagaaienpraat en advies wat voortkomt uit (voor hun) bepaalde logische beredenering.
Ik kan mij gewoon enorm ergeren aan mensen die alles beter weten maar niets beter doen. Ofwel mensen die wel even het hoogste woord hebben, terwijl ze zelf een bak met lelijke bak planten hebben.

En natuurlijk, ik ben absoluut niet alleswetend, verre van dat. I'm still teachable. Maar je hoeft me helemaal niets te vertellen over aquariumplanten en het gezond opkweken hiervan, want dat is mijn vak.
En als ik dan bepaalde aangedragen oplossingen lees die worden aangedragen, of bepaalde uitspraken/ conclusies waarvan gewoon helemaal niets van klopt, wekt dat bij mij irritatie. En dan gaan ze na verloop van op Negeren.
Als jij het ene zegt en ik zeg vervolgenschet zelfde maar met andere woorden. Omdat ik ook alleen maar van jou aan kan nemen wat je zegt en dat het klopt, en vervolgens zit je me belachelijk te maken om me uitspraken omdat jij nou toevallig andere woorden gebruikt. Dit is echt respectloos gewoon. Blijkbaar zijn andere dat niet van je gewend maar dan komt ook blijkbaar de aap uit de mouw hoe je echt bent. Samen met andere tegen andere leden opzetten alleen maar voor wat?

Ben ik te aanwezig? Is het vervelend dat als iemand alleen maar kortzichtig en entonig antwoord geef dat ik dat aanvul met extra informatie voor andere? Niet voor jou cornelius het zal me een bom wezen wat jij wel en niet weet maar ik benoem dingen zodat andere mensen mee kunnen denken, kunnen antwoorden aanvullen verbeteren. Daarom deel ik me gedachten, daarom geef ik aanvullingen. Ik denk en weet veel en dat mag ik best delen. En als jij er anders over denkt mag jij dat ook delen. Maar zo iets te plaatsen wat je nu allemaal doet vind ik echt zielig je probeert me onzeker te maken, me minderwaardig te laten voelen terwijl veel van jullie weten dat ik daar mee worstel. Dit is gewoon highschool pestgedrag eerste klas. Kunnen er niet tegen dat een nieuweling in de smaak valt, betrokken is, ook dingen weet. Dan moet hij maar weggepest worden of wat? Smerig spelletje dit hoor. En onwijs onvolwassen dat je me niet persoonlijk aanspreekt. Ik bedoel, wel eens overna gedacht dat ik misschien niet besef dat mensen last hebben hier van? Dat ik er niet bij stil sta dat dit irritatie opwekt? Je had toch ook vriendelijk kunnen verzoeken of ik rekening er mee wilde houden niet meer op je posts te reageren, je had me toch ook kunnen uitleggen wat mijn opmerkingen met jiu dedenk. Ipv hier in dit topic iets ontzettends kwalijks te nemen. Excusses te roepen de lucht in als of je naar iedereen spijt hebt over je acties terwijl je antje opsteekt smaad en laster te plegen in topics waar ik mn reacties onder geef, nieuwe leden aansporen mij te blokkeren. Al die moeite en irritatie had je gewoon kunnen uitspreken en hadden we het over kunnen hebben. Dan had jij meer begrip kunnen hebben, ik meer rekening kunnen houden en stond je nu niet voor lul met je kloterige streken hier. Ik voel me echt zwaar beledigd door jou en antje ik hoop echt nooit meer iets te maken met jullie te hebben.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-12-03-21-37-40-151_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-12-03-21-37-40-151_com.android.chrome.jpg
    191.4 KB · Weergaven: 69
Op een site als deze vind je beslist halve waarheden en "ik denk"en "ik vind". Omdat het voor diegene die het plaatst zijn of haar waarheid is. De mogelijkheid om daarover te discussiëren zonder bij voorbaat je eigen waarheid er door te drukken, want dat is óók maar weer een mening en misschien ook wel een halve waarheid, maakt dat er soms dingen duidelijker kunnen worden. En het is ook altijd plezierig dat dit kan zonder vormen van agressie. Naar mijn idee zijn blokkeringen in welke vorm dan ook afsluitingen voor andermans meningen en kennisgroei. Openstaan voor die andere meningen kan nooit slecht zijn en voor leren ben je nooit te oud, denk ik dan maar weer zo.
Ik ben blij dat je dat ook zo ziet en het is ook totaal niet mn bedoeling agressie of irritatie bij andere op te wekken ik wist niet eens dat mensen hier bij mij last van hadden maar ik ben blij dat sommige mensen me niet gelijk blokkeren. Want ik sta zelf ook open voor nieuwe dingen en ik heb het echt niet bij het rechte eind altijd. En als ik het mis heb dan hoop ik steeds maar dat mensen mij daar op kunnen wijzen, het zal niet de eerste keer zijn dat ik mn fouten toegeef namelijk ik kan daar heel schappelijk in zijn. En ik ben blij dat ik dan toch nog bij veel mensen een kans krijg om met ze te hebben over uitspraken die wel of niet kloppen om tot een waarheid uit te komen 😄
 
Corné, zo ken ik je niet :eek:
Zakje zout in je schoen gevonden?;)):DD
Nee hij liep tegen mij aan, en als andere dat zelfde doen hoop ik dat ze het mij gewoon vertellen ipv achterbaks met mensen over mij te praten, laster en smaad te plegen tegen mij en achter mn rug om verhalen te draaien om alles naar hun zin te maken wat hier dus nu gebeurt wat mensen best mogen weten
 
waarheid er door te drukken, want dat is óók maar weer een mening en misschien ook wel een halve waarheid, maakt dat er soms dingen duidelijker kunnen worden.
Misschien doe ik dit verkeerd, en ik ben blij dat je het benoemd. Het is namelijk nooit mn bedoeling geweest mn mening of mijn waarheden door te drukken ik ben altijd maar gewoon de discussie aan gegaan in de hoop er wat van op te steken. En ik zit dus sinds dit gedoe de hele tijd na te denken over wat ik ander kan doen. Omdat dit heel mn leven al blijft achtervolgen. Ik heb niet voor niets geen vrienden het zal wel aan mij liggen. Maarja dan is me nu wat duidelijker waar het kan zijn. Hoewel ik denk dat het totaal afhankelijk is van de interpertatie van een ander aangezien ik nooit bedoelt heb mijn mening op te dringen. Maar blijkbaar hebben mensen hier al een lange tijd last van gehad. Ik dacht gewoon dat ik misschien te aanwezig was ofzo ik weet het niet. Ik wil het ook alleen maar goed doen, en krijg zo alleen maar te horen dat het niet goed genoeg is. Ik vind dat echt ontzettend moeilijk. Ben in iedergeval blij nog ergens een kern uit te kunnen halen tx. Wat een rollercoaster dit en ik maar niet snappen wat er aan de hand was.
 
Voor de duidelijkheid: Mijn eerdere posten hierboven waren in z'n algemeenheid bedoelt en niet gericht op of over welke persoon of personen dan ook. Ze moeten dan ook niet zo bezien worden.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij er slechte ervaringen mee? :) Ik heb zelf (ook) lang gedacht dat witte stip foute boel is. Maar bij gezonde vissen in een goed gefilterde bak (= organismen aanwezig die de vrijzwemmende fase van stip opeten) gaat het 9 v/d 10 keer probleemloos vanzelf weer over. Zonder behandeling of andere wijzigingen aan het water. De ene vissoort heeft een wat betere immuunrespons tegen stip dan de andere, dat wel. En in een recent opgezette bak kan het alsnog een gevaarlijke ziekte zijn.



Het verschilt sterk per vissoort hoeveel zout er kan worden toegevoegd. Meestal ben je bij een zoutbehandeling vooral beperkt door wat de planten nog kunnen hebben --> ik dacht dat voor de meeste planten 1 g/L nog gaat, maar daarboven wordt het lastiger. Tegelijk doet een voor planten veilige dosis niets tegen parasieten. Zoutbehandeling is daardoor vaak eerder iets voor in een aparte bak.

Maar wat is er mis met jodium? In zo'n pot zout zit maar een ultraminieme hoeveelheid jodium (en evt antiklontermiddel). Er wordt vaak gezegd dat je die toevoeging beter kunt vermijden. Maar ook in bijv. kraanwater zitten "enge" stoffen. Dingen die je niet op je brood zou willen smeren zeg maar. Belangrijk voor giftigheid is altijd over welke dosering we het hebben. Er is in aquariumland nog nooit jodiumvergiftiging aangetoond door een beetje zout.
Nieuw slachtoffer gevonden?:LOL:
 
Nou je verwijt mij weleens lomp te zijn (ik noem het eerder direct) maar zelf ben je net zo direct in je reacties
Als het de rest van het forum had geboeid, hadden we een poll kunnen maken. Over hoe mensen die reactie van mij opvatten. Langdradig, of betweterig? 40% van de stemmen misschien wel. Vooral nuttig/on-topic? Zullen hopelijk ook wat mensen op stemmen. Maar bot? Ik denk dat ik er wel enigszins op heb gelet dat ik niet iemand de les lees of zo. (Wel: de discussie aangaan. Dat is wat anders.)

En een poll over reacties van jou? Waar je al heel vaak negatieve feedback op hebt gehad door je manier van communiceren? ...... Niemand is perfect, ik ook niet. Maar wellicht kun je eens bij jezelf te rade gaan hoe het komt dat mensen nogal eens aanstoot nemen aan jouw manieren van doen. De kans is niet zo groot dat het telkens aan die ander ligt.
 
Als het de rest van het forum had geboeid, hadden we een poll kunnen maken. Over hoe mensen die reactie van mij opvatten. Langdradig, of betweterig? 40% van de stemmen misschien wel. Vooral nuttig/on-topic? Zullen hopelijk ook wat mensen op stemmen. Maar bot? Ik denk dat ik er wel enigszins op heb gelet dat ik niet iemand de les lees of zo. (Wel: de discussie aangaan. Dat is wat anders.)

En een poll over reacties van jou? Waar je al heel vaak negatieve feedback op hebt gehad door je manier van communiceren? ...... Niemand is perfect, ik ook niet. Maar wellicht kun je eens bij jezelf te rade gaan hoe het komt dat mensen nogal eens aanstoot nemen aan jouw manieren van doen. De kans is niet zo groot dat het telkens aan die ander ligt.
+1 100% gelijk heb je.
 
Ik ben blij dat niemand merkt hoe lomp ik kan zijn want dan zou er snel een poll over mij gevraagd/gestart worden;)
Niemand is gelijk en de een is beter dan de ander in communicatie en iedereen heeft zn eigen manier van communiceren. Ik denk dat we met respect al een heel eind komen met zn allen.
 
Okay. 9 klinkt wel heel extreem?! Dat is voor zover ik weet met calcium(carbonaat) afgevende materialen niet mogelijk. Die bufferen maximaal ongeveer tot 8 in een zoetwaterbak...
Is het echt extreem of ben je bang dat je een appeltaart moet opsturen :juggle:;)k:Dk
 
Voor een beetje extra warmte in deze tijd.
santa claus christmas GIF
 
Terug
Bovenaan