Het Grote "Offtopic"-topic!

Dat klopt helemaal. Dat optijd gaan slapen was niet helemaal gelukt 😂 vandaag weer een kans 😁
Ik herkende het gelijk want ik zie ook niet goed zonder leesbril of vieze glazen:p
 
Ik herkende het gelijk want ik zie ook niet goed zonder leesbril of vieze glazen:p
Dit was vooral een geval gewoon niet goed lezen en denken het probleem na een paar zinnen al te begrijpen 😂 een kwaliteit die me niet altijd tengoedde komt...
 
Dit was vooral een geval gewoon niet goed lezen en denken het probleem na een paar zinnen al te begrijpen 😂 een kwaliteit die me niet altijd tengoedde komt...
Iets met haastige spoed is zelden goed.
 
Om even ontopic te blijven. Het is ook ruiten ondfetten hoor in de nieuwe spelling:ROFLMAO::ROFLMAO:
@benvo @jessicapilon in dit geval is het dan wel weer dubbel f, net zoals in het woordje "ff" waar het woordje even weer van af geleid is in het jaar 1800. Ik zat me gisteren nog af te vragen.. waarom zijn nummers niet gewoon op alfabetische volgorde. Dat is toch veel logischer. Dan kan je de nummers veel sneller opzoeken. Wie getallen op een rijtje heeft gezet snap ik nogsteeds niet. Ik bedoel wie verzonnen heeft acht, achteraan te doen. Logica is ver te zoeken. Na acht komt duidelijk een drie. Ik heb wel opgelet op school ik ken me abc.

En 0 komt dan bij de N van niets omdat 0 gewoon heel weinig is. Naast negen nee en noppes
 
@benvo @jessicapilon in dit geval is het dan wel weer dubbel f, net zoals in het woordje "ff" waar het woordje even weer van af geleid is in het jaar 1800. Ik zat me gisteren nog af te vragen.. waarom zijn nummers niet gewoon op alfabetische volgorde. Dat is toch veel logischer. Dan kan je de nummers veel sneller opzoeken. Wie getallen op een rijtje heeft gezet snap ik nogsteeds niet. Ik bedoel wie verzonnen heeft acht, achteraan te doen. Logica is ver te zoeken. Na acht komt duidelijk een drie. Ik heb wel opgelet op school ik ken me abc.

En 0 komt dan bij de N van niets omdat 0 gewoon heel weinig is. Naast negen nee en noppes
Ik wordt gek, of was ik dat al:ROFLMAO:
 
@stanovic nou heb het einde van de regenboog gevonden! In mn tuin nog wel

Kan wel gelijk delen waarom ik de haren van me katten in mn haag hang


Tip voor iedereen met huisdieren die verharen 😄
(Mn kat is niet geel maar ik kon het niet laten de kleuren te boosten)
De ruwe video ziet er namelijk zo uit ik keek de zon in.
Screenshot_2023-05-19-19-02-46-717_com.miui.gallery.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20230514_193201.jpg
    IMG_20230514_193201.jpg
    157 KB · Weergaven: 41
Dit een Dutch aquarium gaat benoemen en vervolgens gaat vertellen dat je ook bij de consument thuis een aquarium kan laten inrichten...
Wellicht heeft deze aquariumwinkel een opfriscursus nodig om verschillende stijlen uit elkaar te houden. #fail :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

dutchkneus.png
 
Dit een Dutch aquarium gaat benoemen en vervolgens gaat vertellen dat je ook bij de consument thuis een aquarium kan laten inrichten...
Wellicht heeft deze aquariumwinkel een opfriscursus nodig om verschillende stijlen uit elkaar te houden. #fail :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Bekijk bijlage 360762
Volgens mij waren de planten besteld maar nog niet geleverd:DD
 
@benvo @jessicapilon in dit geval is het dan wel weer dubbel f, net zoals in het woordje "ff" waar het woordje even weer van af geleid is in het jaar 1800. Ik zat me gisteren nog af te vragen.. waarom zijn nummers niet gewoon op alfabetische volgorde. Dat is toch veel logischer. Dan kan je de nummers veel sneller opzoeken. Wie getallen op een rijtje heeft gezet snap ik nogsteeds niet. Ik bedoel wie verzonnen heeft acht, achteraan te doen. Logica is ver te zoeken. Na acht komt duidelijk een drie. Ik heb wel opgelet op school ik ken me abc.

En 0 komt dan bij de N van niets omdat 0 gewoon heel weinig is. Naast negen nee en noppes
Ontvetten.... En het is andersom: Van het woord even zijn de letters ff afgeleid. En nummers staan al in volgorde... 1, 2, 3 enz... Heb ik, toen ik nog wat wat beter oplette, geleerd! :):););););););););););););););););););)
 
Als ik de tekst van Don zo lees dan kom ik tot de conclusie dat die wel meer naar school is geweest dan mij:pp
 
@stanovic nou heb het einde van de regenboog gevonden! In mn tuin nog wel

Kan wel gelijk delen waarom ik de haren van me katten in mn haag hang
Bekijk bijlage 360398

Tip voor iedereen met huisdieren die verharen 😄
(Mn kat is niet geel maar ik kon het niet laten de kleuren te boosten)
De ruwe video ziet er namelijk zo uit ik keek de zon in.
Bekijk bijlage 360399
Groenrood
 
Laatst bewerkt:
Ontvetten.... En het is andersom: Van het woord even zijn de letters ff afgeleid. En nummers staan al in volgorde... 1, 2, 3 enz... Heb ik, toen ik nog wat wat beter oplette, geleerd! :):););););););););););););););););););)
Beginnen bij acht is het meest logisch vind ik zelf. Dan ben je er vaak al bijna ook dat scheelt een hoop😁 het is wel een hele harde v dan... Was het ontphetten?
 
Beginnen bij acht is het meest logisch vind ik zelf. Dan ben je er vaak al bijna ook dat scheelt een hoop😁 het is wel een hele harde v dan... Was het ontphetten?
PH staat ook voor F wat dan weer niet te gebruiken is voor ontvetten.... Pfffffff...... (is wel weer met meerdere f letters te schrijven, oh en schrijven is met een v...) :):);)

 
Nahhh benn trtots op mun vouwtjes. En in dit geval kon ik er erg om lachen. Bedankt voor de tip!
 
Nee Don eens in de zoveel tijd gooien we er een nieuw GDT in en dat was toevallig vandaag.
 
Nee Don eens in de zoveel tijd gooien we er een nieuw GDT in en dat was toevallig vandaag.
Dat was mijn vermoeden inderdaad ook al een paar weken terug. Daarom dacht ik dat een paar filmpjes op dit moment geen kwaad konden. Was al weer bijna een half jaar oud dat topic he 😄 ik ga me weer proberen te beheersen. Zie wel weer over 5 maanden dat ik de laatste data er uit kan persen 😂 (anders had ik ze wel in mn album gedaan maar word dan zo vol he 😜)
 
Nouja een zuurstofpompje verjaagd co2, maar brengt ook co2 (aangezien een zuurstofpompje meer soorten gas rond pompt dan alleen zuurstof) alleen de in water opgeloste versie van co2 (h2co3) word er niet door verdreven.

Ik las alleen terug dat de opgeloste co2 (h2co3) afhankelijk is van veel factoren, waaronder de temperatuur en de luchtdruk om de bak heen (tijdens omweersbuien zal de co2 ook anders oplossen in water)
Dus het is niet alleen de verhouding tussen de lucht en het water wat voor diffusie zorgt
Nou lid @biljoenblik kan er wellicht ook iets over zeggen als chemicus. Als je co2 toevoegt dan is een zuurstofpompje niet handig maar dat is het enige wat ik weet.

Off topic in het andere topic.

Een zuurstof (lucht) pomp zal doorgaans juist meer CO2 uit het aquarium verdrijven dan dat het CO2 toevoegt.

Echter:

Als het aquarium een dermate laag CO2 gehalte heeft. Door teveel licht. En planten (met name anubias) biogene ontkalking vormen. Dan kan de luchtpomp er voor zorgen dat er net wat meer CO2 in het water komt.
Dit door het beetje CO2 dat in de lucht aanwezig is.

Maar houd het er maar op, dat een luchtpomp over het algemeen CO2 uit het aquarium haalt.

En even ter verduidelijking. Het zijn NIET de bellen die dat doen. Maar de opgaande stroming door de bellen die naar het wateroppervlak gaan.
Hierdoor krijg je meer uitwisseling.

Je kunt net zo goed een mini pompje recht naar boven laten blazen vanaf de bodem. Doet net zoveel.
Maar ja, ziet er niet zo leuk uit.
 
En even ter verduidelijking. Het zijn NIET de bellen die dat doen. Maar de opgaande stroming door de bellen die naar het wateroppervlak gaan.
Hierdoor krijg je meer uitwisseling.
Dus eigenlijk hetzelfde effect als wat je hebt met een spraybar die veel beweging aan het oppervlak geeft.
 


(Het leven)

Nou ik ben 1 aflevering diep en ik ben gehooked hoor. Ik kan het amper volgen zo ingewikkeld dat het is 😆 we komen blijkbaar uit de oersoep vandaan. Nooit gedacht dat mijn culinaire interesse toen al ontwikkeld was.
 


(Het leven)

Nou ik ben 1 aflevering diep en ik ben gehooked hoor. Ik kan het amper volgen zo ingewikkeld dat het is 😆 we komen blijkbaar uit de oersoep vandaan. Nooit gedacht dat mijn culinaire interesse toen al ontwikkeld was.

Dat is ook maar een theorie over de abiogenese.


Is er ook een:

Omne vivum ex ovo’
 
Dat is ook maar een theorie over de abiogenese.


Is er ook een:

Omne vivum ex ovo’
Ja er is maar weinig wat ik overtuigend vind klinken😛 ik kan alleen maar geloven wat ik geloof 😄 alles beweegt, van levende organismes tot aan levenloze objecten. Ik zou niet weten waarom de beweging niet het een en ander kan veroorzaken, zoiets als wat mensen als "leven" omschrijven. Ik zie geen onderscheid tussen levende en levenloze objecten. Zijn maar bewegende deeltjes. Alleen anders gestructureerd waardoor het zich anders gedraagt. Allemaal onderdeel van het heelal 😄
 
Uiteindelijk zijn we een stel protonen, neutronen en electronen bij elkaar…..
 
Terug
Bovenaan