Het Grote "Offtopic"-topic!


willem666

Well-known member
Lid geworden
18 oktober 2015
Berichten
2,314
Bij deze een nieuw Offtop topic.
Hieronder nog eens de uitgebreide intro.
Voor wie de intro te lang is geef ik dit maal eerst een kleine samenvatting van het concept. Zodat we allemaal begrijpen wat de bedoeling is...

De korte versie: Het OTT is eigenlijk een filter voor topicvervuiling allerhande.
That's it!

Ter illustratie: het eerste OTT besloeg intussen 20 pagina's. Eigenlijk 20 pagina's vol zaken die anders diverse topics op het forum zouden vervuilen.
Door iets of iemand te quoten en die quote in het OTT te plakken nodig je die persoon eigenlijk uit om hier verder te keuvelen in plaats van in iemand anders topic...
Makkelijk en proper.
Het OTT heeft dus zeker een functie en heeft die functie in mijn ogen ook al bewezen. Wie twijfelt kan altijd het vorige OTT eens doorlezen.

Het enige dat ik nog wil benadrukken is dat het nooit de bedoeling kan zijn om hier ruzies te komen beslechten of elkaar in de haren te vliegen. Ik hoop dan ook dat iedereen dat snapt en respecteert. Meer nog: ik zal de eerste zijn om totaal ongepaste berichten te rapporteren aan beheer. Wij zijn hier allemaal voor het plezier dus laat het ons ook plezant houden.

En misschien ben je geen fan?
Geen probleem, negeer het dan! :petjeaf:

Nu nog eens de lange originele intro
(for old time sake!)

Volgens mij is een OffTopicTopic (OTT) eigenlijk onmisbaar op een forum zoals dit.
Er zijn alvast tal van topics waaruit overduidelijk blijkt dat een OTT meer dan nodig is, topics die bewijzen dat een OTT meerdere functies kan hebben en een oplossing kan bieden in situaties waar het forum anders enigszins "vastloopt".

Wat is de bedoeling?
Simpel eigenlijk:
In plaats van keer op keer (met wijzend vingertje) te moeten zeggen "we gaan teveel offtopic" kunnen we nu gewoon een linkje naar dit topic posten.
Het linkje kan gebruikt worden als "subtiele hint", om iemand vriendelijk te wijzen op zijn/haar "afdwalen" tov het onderwerp maar het kan net zo goed betekenen "Laten we deze 'discussie' verhuizen naar het OTT (OffTopicTopic) zodat we daar verder kunnen palaveren over eender wat".

Dus moeten we niemand meer de mond snoeren wanneer hij/zij offtopic gaat/dreigt te gaan maar nu kunnen we simpelweg de 'beklaagde' op vriendelijke wijze doorverwijzen naar deze pagina. Hier kan/mag iedereen desgewenst eindeloos verder borduren op eender welk onderwerp.
Ongetwijfeld zal dat nu en dan ook interessante discussies opleveren die anders in de kiem gesmoord worden wegens "offtopic".

Daarnaast mag je hier ook ongestraft van de hak op de tak op het dak op de grond op de muur en in de lucht springen, allemaal zonder scrupules en zonder restricties.
Hier kan je gewoonweg niet offtopic gaan aangezien dat net het topic is.
Hier is er maar één iets offtopic: namelijk de uitspraak "We gaan offtopic"!
No can do...

Dus:
Wil je "ten gronde" uitweiden over één onderwerp?
Dat mag!
Heb je het meer voor chaos en behandel je liefst tien onderwerpen door elkaar?
Dat mag!
Zag je een plant/vis in iemands fotoalbum waar je meer over wil weten of waar je meer over weet en voel je de behoefte om daar over uit te weiden?
Hier kan het!
Voel je de nood om je visie inzake aanbevolen bakmaat voor bepaalde vissen uit de doeken te doen maar vind je geen geschikt topic om je ei te leggen?
Wees welgekomen!
Of misschien schrijf je graag ellenlange epistels over de grootte van volwassen maanvissen, wellicht heb je eigen theorieën over hoeveel maanvissen nu echt passen in een 180l bakje?
Feel free and let it out....

Want soms is het beter om op neutraal terrein (esta aqui) over dergelijke onderwerpen te fulmineren, om bepaalde visies te beargumenteren, om allerhande zaken te concluderen. Sowieso beter in het OTT zodat er bijvoorbeeld niet perse voluit moet gegaan worden (over details) in het eerste topic van een nieuw lid... :juggle:

Daarnaast: niemand hoeft nog schrik te hebben zich te bezondigen aan 'topicvervuiling' door eventuele vragen/opmerkingen op de foute plek te posten!
Je kan voortaan bij de minste twijfel gewoon een linkje naar dit OTT plaatsen en zo subtiel duidelijk maken aan de anderen dat je een "naast de kwestie" vraag of opmerking hebt.
Dus in zo'n gevallen gebruik je de OTT-link als het ware bij wijze van lokroep:

"Volg me even bij interesse. Ik heb iets te zeggen/te vragen inzake onderwerp X maar doe het liever niet hier."

Makes sense, no?
Win win win win eigenlijk:

-Originele topicstarter = blij want zijn/haar topic blijft clean en "on topic"!

-Vraagsteller = blij want hij/zij kan zijn/haar ei kwijt zonder een bestaand topic te bevuilen!

-Eventuele geïnteresseerde "derde" partij(en) = blij want iedereen met interesse weet meteen waar ze moeten zijn voor verdere actieve/passieve deelname aan eender welk offtopic gebazel

-Forumleiding = blij want bepaalde discussies worden ineens "zelfregulerend". Iedereen kan plots met een eenvoudig linkje ingrijpen van zodra iets dreigt te escaleren of offtopic dreigt te gaan. En dat zonder iemand aan te manen tot zwijgen maar gewoon door vriendelijk door te verwijzen naar een geschikte plek!

-Wie weet zelfs ik (nu en dan, heel kort) = blij want elke link naar het OTT kan betekenen dat een ander topic misschien wel gespaard blijft van verontreiniging allerhande.

Ik heb een vaag vermoeden dat het OTT zo maar eens het spreekwoordelijke "gat in de markt"-topic der topics zou kunnen zijn op het forum. :br:
Zo actueel, zo multi-inzetbaar, zo.... zo... zo noodzakelijk bijna zelfs.

Hoe hebben we het zolang gered zonder OTT, dat is eigenlijk de vraag...
En:
-Wie zal als eerste doorverwezen worden?
-Zal het OTT gebruikt worden?
-Zal het doeltreffend zijn?
-Wanneer en door wie zal ik zelf subtiel OTT-gelinkt worden?
....
Zoveel vragen....
SPANNEND!!

Nog één ding: Op naar 20+ pagina's!
Hey ho!
Let's go!!!
 
Even denkbeeldig een fles champagne tegen aan gooien! En nu maar echt onzin praten! Zoals het hoort!
 
Fijn dat het allemaal weer is opgelost :thumbs: Het voordeel is nu wel weer dat OTT wat dieper genesteld zit in het geheugen. Ik vergat het nog wel eens om naar OTT te gaan of te kijken.
 
Het overspoelt hier van de offtopic topics blijkbaar. Gister werd er ook nog eentje door beheer gemaakt, maar die is nu zoek in de forumlijst ;)
 
Nu had ik mijn hooivork al klaar liggen, gelukkig kan ik die hooivork weer terug in de schuur zetten.

Bij deze wil ik beheer bedanken voor het in ere herstellen van t OTT, en mocht ik wat overlast hebben gegeven de afgelopen 2 dagen dan moet je dat maar als niet verzonden beschouwen :) mocht het je toch dwars zitten, laat dit dan even via pb weten :deal:
 
gelukkig kan ik die hooivork weer terug in de schuur zetten.

Gebruik die gewoon deze zomer om wormen te vangen in het gazon voor je visjes!
 
Jah mams.
Trein had ook nog eens flinke vertraging.
Altijd zelfde gezeur met NS.
 
Nu had ik mijn hooivork al klaar liggen, gelukkig kan ik die hooivork weer terug in de schuur zetten.

Bij deze wil ik beheer bedanken voor het in ere herstellen van t OTT, en mocht ik wat overlast hebben gegeven de afgelopen 2 dagen dan moet je dat maar als niet verzonden beschouwen :) mocht het je toch dwars zitten, laat dit dan even via pb weten :deal:

Hoezo de afgelopen 2 dagen overlast. Ik ken je niet anders als last pak :D Maar ook fijn te lezen dat je weer tevreden ben
 
Ik snap er helemaal geen snars meer van maar goed. Er was enkele dagen geleden toch al een nieuw offtopic topic aangemaakt door @AF-Beheer ?

Hoe dan ook, fijn dat er weer een OTT is! :iloveyou:
 
Hoezo de afgelopen 2 dagen overlast. Ik ken je niet anders als last pak :D Maar ook fijn te lezen dat je weer tevreden ben
Boer Harms met zijn hooivork.
Straks nog plantjes in het aqua kan die lekker ploegen.
 
Ik snap er helemaal geen snars meer van maar goed. Er was enkele dagen geleden toch al een nieuw offtopic topic aangemaakt door @AF-Beheer ?
Dat was gewoon een tijdelijke oplossing.
Niets aan de hand.
Het was even overbelast maar nu is er een snellere server dus fresh start!
 
Kijk je uit? anders trek ik de stekker uit je router :D

Dat mag hoor. Nu 100 keer ik heb geen router en geen modem :6

Maar Ton heeft me goede tip gegeven die ik nog moet bestuderen maar te druk hier :rolleyes:
 

Terug
Bovenaan