Wat is er nieuw

Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W

Netjes Anje als ik het zo zie zit er best licht boven de bakken
Trouwens als ik je topic zo doorblader heb je het maar druk met de aanwas leuk hoor

Tnx ja is ledverlichting van wish, zijn we erg tevreden over, en ja heb er mijn handen vol aan inderdaad😀

Ziet er idd mooi uit, en dat voor bakken die uit het zicht staan, het zijn stuk voor stuk gewoon mooie woonkamerwaardige (gek woord) bakken

Het heeft geen zin om nogmaals te zeggen hoe netjes het is, Ik sluit me dusaan gewoon aan bij de mening van de rest :petjeaf:

Tnx Patrick en Madscan

Erg gaaf! Mooi ingericht ook!

Mooi Antje.

Is de vissenkamer nu helemaal klaar?

Graag eens een overzicht.

Tnx ja is ledverlichting van wish, zijn we erg tevreden over, en ja heb er mijn handen vol aan inderdaad😀

Heb je daar een linkje van ?

Ziet er verzorgd uit Antje.

Mooi Antje.

Is de vissenkamer nu helemaal klaar?

Graag eens een overzicht.

De vissenkamer is nog niet helemaal klaar, d everlichting staat nu tijdelijk op een stekkerdoos omdat de electra nog gemaakt moet worden door manlief, en alle bakken draaien wel maar we kunnen er slechts 3 gebruiken omdat voor de andere 3 het filterschuim nog niet binnen is

Hoe wij verversen:

Afhevelen via een grote slang (waar we de afhevel slang in hangen) de tuin in en vullen via de bioloog, zowel met kraanwater als water uit het vat

afhevelen.jpg

vullen.jpg

Zolang de slang goed blijft zitten een prima oplossing🙂

En ook maar even de bak van de zwarte garnalen ververst met een lekkere plons koud water

zwarte-garnalen-mei2019.jpg

Er zitten 2 verstekelingen in 🙂
Leuk hoor al die bakken.

Ik wist niet eens dat er zwarte garnalen bestaan. Ze zijn erg mooi Antje.

Er zitten 2 verstekelingen in 🙂
Leuk hoor al die bakken.

Ja is een overblijfsel van prl supercrystalredgarnalen, maar die hele groep is in een half jaar tijd omgevallen

Ja is een overblijfsel van prl supercrystalredgarnalen, maar die hele groep is in een half jaar tijd omgevallen
Dat is mooi #%€)₩ 🙁 Dit zijn de laatste 2?

Er zitten er nog 6 in, was een groep van 700 stuks
En dat in een half jaar tijd, dat ging wel snel zeg. Jeetje wat balen! Wordt je op een gegeven moment moedeloos van vond ik, elke ochtend in je bak kijken terwijl het licht nog uit was en dan al dode garnalen zien.

En dat in een half jaar tijd, dat ging wel snel zeg. Jeetje wat balen! Wordt je op een gegeven moment moedeloos van vond ik, elke ochtend in je bak kijken terwijl het licht nog uit was en dan al dode garnalen zien.

Ja daar word je heel moedeloos van, en dan ging het weer een paar dagen goed en dan was het weer raak, en maar meten en kijken en doen, en er mee bezig zijn, ben er nu nog niet achter wat het is geweest

Ja, gebeurt soms met garnalen, en dan is de oorzaak vaak niet te vinden.

nu nog niet achter wat het is geweest
Komen meeste mensen nooit te weten. Ik ben van mening dat er bij mij iets mee is gekomen bij nieuwe vissen. Gelukkig is niet m'n hele groep omgevallen.

Ja, gebeurt soms met garnalen, en dan is de oorzaak vaak niet te vinden.
Nee dat blijkt, nog niet eerder meegemaakt zoiets
Komen meeste mensen nooit te weten. Ik ben van mening dat er bij mij iets mee is gekomen bij nieuwe vissen. Gelukkig is niet m'n hele groep omgevallen.

Ja ik had die groep nieuw aangeschaft dus misschien zat er al iets onder de leden maar de kweker waar ik ze vandaan heb weet het zelf ook niet

Hej Antje! Hoe is het met de kweek zelf? Zijn ze flink bezig? Of hebben ze seizoens pauze?

Hej Antje! Hoe is het met de kweek zelf? Zijn ze flink bezig? Of hebben ze seizoens pauze?

Sinds ik de tijdschakelaars met rust laat en niet meer aan wintertijd/zomertijd doe, gaat de kweek in alle bakken (behalve de clarobak) gestaag door

Sinds ik de tijdschakelaars met rust laat en niet meer aan wintertijd/zomertijd doe, gaat de kweek in alle bakken (behalve de clarobak) gestaag door
Dat is wel mooi.

Maar whats up met de claro's? Zijn ze alle gender neutraal geworden?

Dat is wel mooi.

Maar whats up met de claro's? Zijn ze alle gender neutraal geworden?

Ja kweet niet wat het met de claro's is, heb ze nu zo'n twee jaar en was al een bewezen kweekgroep en recentelijk 2 nieuwe vrouwtjes toegevoegd, maar ze verrotten het denk ik

Dat is wel apart en als je die 2 vrouwtjes tijdelijk in een ander bak plaatst?

Denk niet dat dat nut heeft, dan zou ik eerder 1 van de 2 mannen apart moeten zetten met twee vrouwtjes

Denk niet dat dat nut heeft, dan zou ik eerder 1 van de 2 mannen apart moeten zetten met twee vrouwtjes
Ok. Kan je indd tijdelijk testen om te kijken of dat het kan zijn?

Just an idea?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan