Hoe lang een aquarium indraaien met een maar...


Ja dat is een tegenvaller Wouter,zo wordt je geduld wel op de proef gedingest ;)
Zou het risico iig niet nemen door er van het weekend al garnalen in te zetten.
Als straks de boel stabiel is weet ik nog wel een adresje waar je ook dolle dwaze garnalen kan kopen hoor! :D
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Zeker! Alleen ik had verwacht na ongeveer een maand indraaien, meerdere waterwissel, en een volledig ingedraaid filter dat de resultaten wel wat beter waren geweest.

Het vetgedrkte, daar ging het fout in je opstaart, een opstartende bak moet je geheel met rust laten zodatie de tijd krijgt goed te settelen, door iedere keer water te wisselen verstoor je de opstart en duurt het alleen maar langer.
 
Zeker! Alleen ik had verwacht na ongeveer een maand indraaien, meerdere waterwissel, en een volledig ingedraaid filter dat de resultaten wel wat beter waren geweest.
Als je nitriet meet is je filter nog niet voldoende ingedraaid.
Vier weken is ook het minium vaak is het eerder zes weken.
 
Het vetgedrkte, daar ging het fout in je opstaart, een opstartende bak moet je geheel met rust laten zodatie de tijd krijgt goed te settelen, door iedere keer water te wisselen verstoor je de opstart en duurt het alleen maar langer.


Niet met de bodem van Wouter,desbetreffende bodem geeft de eerste tijd veel ammonium af en moet volgens de instructie op de verpakking 4 weken flink ververst worden.

BELANGRIJK: Water verversen in de opstartfase:
1e week: Iedere dag de helft van het water verversen
2e week: Iedere 2 dagen de helft water verversen
3e week: Iedere 3 dagen de helft water verversen
4e week: Beginnen met afbouwen naar iedere week 10-50% water verversen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Oke, ja dan duurt de opstart nog langer inderdaad, nog nooit van gehoord dat je bij een bodem zoveel moet verversen in de opstart.
 
Dat is ook niet bij alle ph verlagende bodems het geval. Bij de Enviroment hoeft dat dus weer niet.
 

Terug
Bovenaan