Wat meer stroming wil niet zeggen dat je ook een goede circulatie hebt. De circulatie is makkelijk te controleren met wat waterverbeteraar of wat diepvriesvoer.maar de stroming lijkt al meer op wat ik gehoopt had.
Wat meer stroming wil niet zeggen dat je ook een goede circulatie hebt. De circulatie is makkelijk te controleren met wat waterverbeteraar of wat diepvriesvoer.maar de stroming lijkt al meer op wat ik gehoopt had.
Ja, daar ben ik me bewust van. Maar los van de circulatie heb ik in dit geval graag een hogere stromingssnelheid. Hoe de circulatie precies uitpakt, ook later met de bakindeling moet ik inderdaad nog goed gaan bekijken.👍Wat meer stroming wil niet zeggen dat je ook een goede circulatie hebt. De circulatie is makkelijk te controleren met wat waterverbeteraar of wat diepvriesvoer.
Dankje, dit soort berichten lees ik graag. 🙂👍Ik heb ook de biomaster 850 en ik hoor hem nauwelijks. Tenzij ik net het (voor)filter heb gedaan.
Dat van die luchtbellen gaat je op den duur op de wekker.Ik heb zelf ook sinds vorige week vrijdag de biomaster 850 vindt hem stil had hier voor de eheim 1200 die hoorde ik wel
Het enige wat ik hoor is dat hij een luchtbel eruit gooit
Soms moet ik hem even helpen
Voor de rest vind ik hem stil
Was dat niet met een gaatje bij de spuitmond of intake ofso?Het 'systeem' hoort een vacuum/druk systeem te zijn en geen lucht bij te komen. Als je elke ochtend weer lucht uit het filter weet te krijgen dan moet er ergens een lek zitten en dat zou ook het geluid kunnen verklaren. Ik zou alle koppelingen eens nalopen en let daarbij extra of er bijvoorbeeld op de instroompijp wellicht een lek zit ergens net boven water o.i.d. Zit er bijvoorbeeld een kraantje op waarmee je de flow kunt bijstellen die wat lekt?
Staat mij overigens bij dat ik dit eerder heb gelezen op dit forum i.c.m. Oase filters. Zowel het geluid als het constant lucht in de filter hebben, of en hoe dit is opgelost weet ik helaas niet maar wellicht kun je met de zoekfunctie nog iets terug vinden.
[Edit] Onderwerp kunnen terugvinden:
https://aquaforum.nl/threads/lucht-in-oase-biomaster-thermo-600.170738/
Tja, ondertussen heb ik al iets meer dan een maand een nieuwe filterkop draaien, want bij Oase zeiden ze dat het klonk alsof er iets met de rotor was. De nieuwe maakt een iets minder krakelig geluid, maar ook nu dus na indraaien, blijf ik het een onaangenaam luid ding vinden dat we door heel het huis horen.
Nu zal ik er dan maar een isolerend kastje omheen maken, kijken of en hoeveel dat scheelt.
Erg jammer dit. Ik vraag me af in hoeverre er toch iets mis is met het ding, of dat het ligt aan dat iedereen geluid anders ervaart/verdraagt. Toch heeft tot nu toe iedereen die bij ons thuis is geweest uit zichzelf een opmerking gemaakt over het geluid, dus het kan niet helemaal alleen aan mij liggen.
Naast het continu lawaai produceert het nog steeds elke dag een flinke poep lucht. Als ik het 's ochtends een beetje kantel staat het bijna een minuut lang lucht te blazen. Dat occasioneel geluid vind ik op zich niet erg, maar ik vraag me af hoe het komt en of dat wel oké is.
Dat heb je ook met de JBL maar ja dan moet je toch merken bij het dichtklikken van de kop dat het niet lekker loopt?Een net scheef mandje zou net te hoog uit kunnen komen waardoor de deksel wellicht moeite heeft met volledig sluiten.
Mee eens! Ik noem het maar even, niet iedereen is hier natuurlijk even bekwaam in of heeft hier veel ervaring mee.Dat heb je ook met de JBL maar ja dan moet je toch merken bij het dichtklikken van de kop dat het niet lekker loopt?
Dit zijn exact de redenen waarom ik het ding terug naar de winkel heb gebracht.Tja, ondertussen heb ik al iets meer dan een maand een nieuwe filterkop draaien, want bij Oase zeiden ze dat het klonk alsof er iets met de rotor was. De nieuwe maakt een iets minder krakelig geluid, maar ook nu dus na indraaien, blijf ik het een onaangenaam luid ding vinden dat we door heel het huis horen.
Nu zal ik er dan maar een isolerend kastje omheen maken, kijken of en hoeveel dat scheelt.
Erg jammer dit. Ik vraag me af in hoeverre er toch iets mis is met het ding, of dat het ligt aan dat iedereen geluid anders ervaart/verdraagt. Toch heeft tot nu toe iedereen die bij ons thuis is geweest uit zichzelf een opmerking gemaakt over het geluid, dus het kan niet helemaal alleen aan mij liggen.
Naast het continu lawaai produceert het nog steeds elke dag een flinke poep lucht. Als ik het 's ochtends een beetje kantel staat het bijna een minuut lang lucht te blazen. Dat occasioneel geluid vind ik op zich niet erg, maar ik vraag me af hoe het komt en of dat wel oké is.
Dat was precies mijn punt. Wanneer je echt niks geks meer kunt vinden, zo'n dure siliconenslang is wel het beste dat je kunt hebben. En dan nog een aanvulling. Als dit inderdaad een oplossing is, wees dan niet gierig. Ik heb gemerkt dat een half metertje extra slang, iets dat je voor de afmeting eigenlijk helemaal niet nodig hebt, wel meewerkt om trillingen verder te dempen en een gelijkmatiger waterverloop te realiseren.Ik heb de filter wel een stuk stiller gekregen door de slangen te vervangen door siliconen slangen
Hoewel sommige verkopers nog wel eens het probleem bij de uiteindelijke consument willen leggen met de woorden: "Neemt u maar contact op met, in dit geval, Oase." Nee dus! De verkoper behoort dus het aangedragen probleem aan te kaarten bij zijn leverancier. De uiteindelijke klant heeft alleen van doen met zijn verkoper die een deugdelijk product moet leveren.Ik heb het andere topic nog eens doorgelezen en het lijkt een probleem te zijn met de kop die gewoon bij sommige exemplaren niet goed sluit en hierdoor valse lucht aanzuigt. Dat is iets wat gewoon niet zou mogen en door de fabrikant opgelost moet worden. Het is wellicht lastig om de verkoper zo ver te krijgen om Oase in te schakelen maar dat lijkt mij wel de juiste weg.
Voor de zekerheid kun je controleren of alle mandjes wel helemaal op elkaar aansluiten. Een net scheef mandje zou net te hoog uit kunnen komen waardoor de deksel wellicht moeite heeft met volledig sluiten. Ook mandjes die je te vol stopt met media kunnen dit (ervaring bij andere potfilters) veroorzaken. Vaak lekt het filter dan over tijd ook een klein beetje. Maar goed, gezien de ervaringen uit het andere topic lijkt het haast wel een constructiefout te zijn en moet je gewoon terug naar Oase.
Klopt helemaal, daarom zeg ik ook dat je de verkoper zo ver moet krijgen om dat te doen. Als de verkoper aangeeft dat het product prima werkt (al dan niet met wat meer geluid dan de klant had verwacht) kom je niet verder.Hoewel sommige verkopers nog wel eens het probleem bij de uiteindelijke consument willen leggen met de woorden: "Neemt u maar contact op met, in dit geval, Oase." Nee dus! De verkoper behoort dus het aangedragen probleem aan te kaarten bij zijn leverancier. De uiteindelijke klant heeft alleen van doen met zijn verkoper die een deugdelijk product moet leveren.
Ik heb nu de Eheim 2275.Mag ik vragen welk filter je nu gebruikt en of die wel stil genoeg is?
Oké ik begreep dat deze heel stil zijn idd.Ik heb nu de Eheim 2275.
Prof 4 600.
Die is verassend stil.
Oké ik begreep dat deze heel stil zijn idd.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.