Hoeveel guppen in een Juwel Rio 125?


Waar de baby's blijven weet ik niet, maar vandaag niets gezien.
de guppen krijgen elke dag 1 tablet jbl novo fect voer.
en daar vreten ze lekker van met z'n allen.

Of moet ik nog meer voeren?
 
jbl novo Fect voer tabletten elke dag 1, die plak ik aan het raam en ze vreten daar goed van.

of moet ik ook nog bij voeren met vlok voer ?
 
planten genoeg in mijn rio + een grot ornament en anubias op kienhout.
 
Ik bedoel een beetje dichte fijnbladerige planten waar de kleintjes zich tussen kunnen schuilhouden natuurlijk.
Geen dingen waar een volwassen vis ook zo direct in kan zwemmen zoals je grotje en Annubias.
 
ik dacht dat ik wel aardig wat schuilplaatsen heb voor mijn baby guppen.
drijvende planten heb ik nog nooit gehad.
 
Mijn moeder zei altijd dat je denken aan een paard moet overlaten want die heeft daar een veel groter hoofd voor! ;)
Je hebt echt totaal geen enkele geschikte verstopplekken voor nakweek iig.

beach.JPG


Als de kleintjes uit moeders ploppen zijn ze gelijk hapklaar voer voor de volwassenen.
Beetje drijfplanten,lange stengels tot het oppervlak van fijnbladerige planten bv.
Moedergup zal daar dan tussen zwemmen om te bevallen en kunnen de kleintjes gelijk veilig tussen de plantjes schuilen.
 
veel anders heb ik het nog niet veel gehad...
links achterin staat een plant met grote bladeren en daar hebben ze schuilplekken genoeg. in en tussen het kienhout ook. zelfs tussen de vallisneria.

20170206_185630895_iOS.jpg
 
Frits wat is er aan de hand met jou? je vraagt steeds hulp en als je antwoorden/tips krijgt ga je dat keer op keer tegenspreken.
Je klaagt dat er geen kleintjes overleven,ik geef je tips om betere schuilplekken voor ze te maken want dat is het probleem gewoon maar zeg jij dat oa een paar zielige sprieten vallisneria voldoende zijn :stars:

Volgens mij ben ik in het verleden met jou ook weleens op het punt geweest dat het voor mij geen zin meer had om te reageren en begin ik nu weer te krijgen.
Jammer want de furanol tip had je ook van mij en daardoor blijven je volwassen guppen nu leven bv.

Snap je mij of niet?
 
keer op keer tegenspreken.

hoezo tegen spreken?
Maar oke je hebt gelijk wat de vallisneria aan gaat, die is nog niet op zijn mooist. (na veel stekken verkocht te hebben)

En drijfplanten heb ik nog nooit gehad omdat ik die niet mooi vind.
Ben nu al lang blij dat ik geen dode guppen meer heb, maar we zijn nu bij stap 2. Schuilplekken dus...
 
Uiteraard, maar waar Nickey op doelt is dat je toch niks met zeer terecht gegeven advies lijkt te doen.
De gedachte van mede forumleden is dan al snel "waarom vraag je nog? "

En zo gaat het uiteindelijk ook in dit topic: tegen adviezen in...
Curieus eigenlijk, want je hebt ook een topic met titel "steeds maar weer dode guppen" lopen.
Zo ga je inderdaad geen overbevolking krijgen, maar of je goed bezig bent...


Wat jammer dat het zo gaat.

Is het weer zo ver?


Frits wat is er aan de hand met jou? je vraagt steeds hulp en als je antwoorden/tips krijgt ga je dat keer op keer tegenspreken.
Je klaagt dat er geen kleintjes overleven,ik geef je tips om betere schuilplekken voor ze te maken want dat is het probleem gewoon maar zeg jij dat oa een paar zielige sprieten vallisneria voldoende zijn :stars:

Volgens mij ben ik in het verleden met jou ook weleens op het punt geweest dat het voor mij geen zin meer had om te reageren en begin ik nu weer te krijgen.
Jammer want de furanol tip had je ook van mij en daardoor blijven je volwassen guppen nu leven bv.

Snap je mij of niet?

Ik denk dat het kwartje niet gaat vallen.
Ook ik probeer het keer op keer, maar gelukkig (jammer genoeg voor de vissen) ben ik niet de enige waarvan de adviezen worden genegeerd.
 
wat is het punt Rikkert ?

Het punt is dat leden telkens met hun hoofd tegen de muur aanlopen als ze je proberen te helpen, met de wijsneus uit te hangen ga je er niet komen, beter zou je hun raad ten harte nemen.
Neen nu de raad van Seabait, hij heeft niet 100 maar 200% gelijk als hij zegt dat je beter wat drijvende planten kunt nemen als je graag wat jong grut overhoudt, de mosselplant bv. is hiervoor een dankbare plant.

Maar doe zo verder en je krijgt binnenkort van niemand nog raad en sta je alleen, is dat beter?
 
Ik heb geen zin om allemaal tekst te quoten maar als ik een foto van je bak plaats en aangeef dat er geen geschikte verstopplekken zijn en jij geeft dan vervolgens aan die wel te hebben noemt men dat tegenspreken,dat mag natuurlijk maar schiet niet op voor je probleem.

Als oa ik aangeef dat jij een kamerplant in je bak hebt staan en jij zegt van niet is dat ook tegenspreken,ook niet verboden maar als je dan eindelijk na 10 pagina's nutteloze discussies er dan toch van overtuigt bent is dat zonde van alle tijd vind ik.

En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen wat hierboven ondertussen al gedaan is door verschillende leden..
Je moet en hoeft natuurlijk niet alles zomaar van iedereen klakkeloos aan te nemen maar wat je nu steeds doet is het andere uiterste.
Ik vind het forum leuk en besteed er daarom graag tijd aan maar niet op deze manier,is natuurlijk mijn eigen keuze om hier te reageren want niemand verplicht me dat dus kan jou de schuld niet van geven maar merk dat ik geïrriteerd begin te raken en dat is niet de bedoeling.

Daarom las ik nu ff een Frits pauze in,veel succes verder! ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat je nog vragen moet wat het punt is, zegt al genoeg eigenlijk.
Of je snapt het echt niet, of je hebt er lol aan om de adviezen een beetje in de wind te slaan.
 
oke en wat voor drijf planten kan ik dan nemen?
ik kan niet Nu iets veranderen he, alle winkels zijn dicht.
 
Het punt is dat leden telkens met hun hoofd tegen de muur aanlopen als ze je proberen te helpen, met de wijsneus uit te hangen ga je er niet komen, beter zou je hun raad ten harte nemen.
Neen nu de raad van Seabait, hij heeft niet 100 maar 200% gelijk als hij zegt dat je beter wat drijvende planten kunt nemen als je graag wat jong grut overhoudt, de mosselplant bv. is hiervoor een dankbare plant.

Maar doe zo verder en je krijgt binnenkort van niemand nog raad en sta je alleen, is dat beter?

Bedankt @luc , Ik kon het in dit geval even niet opbrengen nog een voor Frits goed antwoord te formuleren.
 
een kamerplant in je bak hebt staan en jij zegt van niet is dat ook tegenspreken,ook niet verboden maar als je dan eindelijk na 10 pagina's nutteloze discussies
De discussie was niet nutteloos. ik wilde alleen het naadje van de kous weten. En heb oprecht mijn excuses aangeboden omdat ik fout zat.
 
Bedankt @luc , Ik kon het in dit geval even niet opbrengen nog een voor Frits goed antwoord te formuleren.

Zonder dank, soms moet je al eens een beetje meer cru zijn en nagels met koppen slaan, hopelijk nemen ze dit dan ten harte. :)

oke en wat voor drijf planten kan ik dan nemen?
ik kan niet Nu iets veranderen he, alle winkels zijn dicht.

En toch niet lezen wat er staat? ik zeg juist dat mosselplanten hiervoor geschikt zijn,
Dat je ze deze avond nergens kunt gaan is is maar normaal, je hoeft deze ook morgen
nog niet te hebben, maar ik ben er zeker van dat er leden zijn die jou mits dat je de portkosten betaald graag wat van deze planten zullen opsturen als je erom vraagt.
 
de meeste planten staan gewoon in het grind of voedingsbodem.
 
ik kan hem bestellen bij aquaplantonline.
maar kom morgen bij de koi in beilen, en zal daar even vragen of ze hem hebben. denk het wel.
 
na wat rond gezocht te hebben, vond ik ze overal even duur.
dus besteld bij aquaplantsonline.nl
word donderdag bezorgd. en dan kunnen we drijven. vermeerderen gaat vrij makkelijk begreep ik...
Het Mosselplantje word dus mijn drijfplant voor de jonge guppen.
 
de temperatuur in mijn bak is nog zo'n 24 graden, moet kunnen dacht ik zo.
 
zit er aan te denken om mijn guppen te verdelen over mijn beide rio 125 bakjes.

Wat kan ik het beste doen?
mannen en vrouwen apart
of
sorteren op grootte?
of
iets anders ?
 
zit er aan te denken om mijn guppen te verdelen over mijn beide rio 125 bakjes.

Wat kan ik het beste doen?
mannen en vrouwen apart
of
sorteren op grootte?
of
iets anders ?

Ik begrijp gewoon niet waarom je nu dit weer wil doen. Je dieren worden op deze manier echt gestresseerd(als ze het al niet zijn)
Blijf met je handen uit je bak, laat de planten en vissen met rust, doe enkel om de week of om de 2 weken wat afval weg en geef wat nieuw water.
Voorlopig meer niet.

Nu moet je bak(vissen en planten) eerst voldoende rusten.
 

Terug
Bovenaan