Hoeveel maanvissen?


Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Fantoom

Guest
Hoi. De bak van mijn oom, waar hij nu alleen boraras briggitae in heeft zitten (1000 :p), komt leeg te staan. Omdat hij de borarasjes haast niet ziet :juggle:. De bak is 1000x80x100. Ik weet het, het is echt een mega bak. Ben echt jaloers. :D. Hoeveel maanvissen zouden er in deze bak kunnen? Hierbij komen nog 20x Cordorydoras sterbai.

:petjeaf:
 
10 meter lang? Je maakt een geintje.. Wat enorm!

Uitgaande van 50 liter per vis zou je op 8000 liter in theorie 160 maanvissen kunnen plaatsen, maar het lijkt me zonde om het bij ��n soort te houden.

Een grote groep maanvissen (25?), Corydorassen (50+ van dezelfde soort), een school regenboogvissen, een groep kleinere cichliden, een aantal L-nummers en een groep sturisoma's... En dan heb je nog ruimte over... Wat een mogelijkheden!

We willen natuurlijk wel foto's zien!
 
Geloof ik dit nu niet omdat ik jaloers ben? Of is het onrealistisch? Vertel er eens iets meer over. Moet wel de grootste priv� aquarium zijn.....

_yJtQAL-OTyftW0lK_Lzaj1tASxqLklH.gif
 
Zijn dat soms millimeters ????

Ik kan overigens nog wel sterker vertellen, maar ik ben bang dat ik dan moet gaan liegen :rolleyes:
 
Dat is een flinke plons water. Geen nulletje teveel? Of is het misschien een vijver?
 
Jongens, ik snap dat het niet meteen het meest geloofwaardige verhaal is, maar de TS stelt een vraag. Zullen we ons behulpzaam opstellen en zijn vraag beantwoorden? Ik heb het gevoel dat dit soort reacties niemand verder helpen.
 
zijn vraag is toch duidelijk beantwood in de eerste post, zijn gewoon enthousiast :p
 
Ik denk dat het aantal weinig uitmaakt, je hebt ruimte zat. Minimaal zou op er 25 doen (kan minder, maar dan valt er niet op in zo'n bak), maar ik denk dat een groep van 50 of 75 nog veel gaver is, dan heb je een prachtige school.
 
Haha ja, ik ben ook wel redelijk jaloers. :) Het is echt 10 meter. Hij heeft een villa, dus zo een aquarium past er wel in. Hij woont in Duitsland trouwens.

Hij had het over 10, haha. Ik zelf denk wel dat 30 een mooi aantal is. Hij zou er graag nog een groep ramirezi's bij plaatsen. Kan dit? Volgens mij is 4M/6V wel een goed aantal, of niet?
 
Ik denk dat een stuk of 15 M. ramirezi er wel bij kunnen, verhouding maakt niet veel uit in een groep. Vergeet niet dat de M. ramirezi een visje is met gebruiksaanwijzing, misschien is het neefje van de M. ramirezi beter, de M. altispinosa.
 
De ramirezi's hebben inderdaad een gebruiksaanwijzing. Helaas is gister mijn man ramirezi overleden. Hij is 4 jaar geworden.
Hoeveel van de M. altispinosa kunnen er in dan?
 
hell yeah hier wil ik ook wel foto's van zien, is idd wel een beetje ongeloofwaardig.
 
En tis een grapje hoor, ik heb nul verstand van maanvissen maar volgens mij kun je er aardig wat houden in een bak van 10 meter lang. Het zal er prachtig uit zien
 
persoonlijk zou ik echt proberen de natuur na te bootsen je hebt toch genoeg ruimte

wat ik zou doen is er tock zeker 50 maanvissen in plaatsen dan zul je echt hun natuurlijk gedrag zien

misschien nog een 20 tal dwergcichliden

en een grote school roodneuzen misschien

in ieder geval ik zou graag foto's zien ;)
 
arowana's, pangasius sutchi,roodstaart meervallen, clown botia's, maanvissen, discussen

vind hij van dit niks?
 
Als de bak echt zo groot is begin dan eens met 50 maanvissen,stuk of 100 corydorassen en een berg alti's.....wel een mooi filmpje en een berg foto's ervan maken :D
Dan krijg je enigzins een natuurlijk gedrag te zien wat wij in ons "gewone bakje" nooit zullen zien
 
Is wel erg krap inderdaad, de laatste 3 kunnen wel maar de eerste worden langer dan de bak breed is.
 
Uhhh...iemand heeft een bak gebouwd of laten bouwen en weet niet wat die erin moet/wil houden...ja hoor...
 
het is een zelfbouw bak.

Er komen geen arowanas in haha. Het word trouwens een zuid amerika bak. Roodneuzen zz zijn misschien ook wel leuk ja. Hij dacht misschien een pleco.. Ik vind het maar enge beestenhah.
 
peterdenhaag53 zei:
Uhhh...iemand heeft een bak gebouwd of laten bouwen en weet niet wat die erin moet/wil houden...ja hoor...
ja, denk ik ook, vind het wat TE sterk verhaal.
 
Als je je eens verdiept in de prijzen als je hem zelf gaat bouwen.... ben je met dit formaat voor ongeveer een 6k wel klaar. Reken daar nog een 2k aan inrichting overheen en ga eens rekenen hoelang de gemiddelde particulier er over doet met een loon van ~3k. Na aftrek van hypotheek, eten, verzekeringen, etc heb je het met een jaartje wel bij elkaar.
 
Dirk-Jan zei:
Als je je eens verdiept in de prijzen als je hem zelf gaat bouwen.... ben je met dit formaat voor ongeveer een 6k wel klaar. Reken daar nog een 2k aan inrichting overheen en ga eens rekenen hoelang de gemiddelde particulier er over doet met een loon van ~3k. Na aftrek van hypotheek, eten, verzekeringen, etc heb je het met een jaartje wel bij elkaar.
Hmm vreemd, zoveel hebben wij nou nooit over ;)
 
Wij ook niet, om nog maar niet te spreken van de enorme energie-rekening die je gepresenteerd krijgt met het houden van een dergelijke bak. Als ik de staatsloterij win, dan neem ik d'r ook eentje. Met 2 guppies. En verder weet ik het dan nog niet.
 
Met een uitkering kan ik maandelijks al ong 200 sparen. (en laat die nou net een stukkie lager zijn als 3k). Veel mensen zie ik hun winkel wagen tot boven de rand vol mikken bij de meest duurste supers. Op de markt is het een stuk goedkoper, laat staan als je bij de lokale moestuinen langs gaat. Hou het nooit zo bij maar denk dat mijn totale uitgave rond de 50/60eu per maand is aan eten en drinken, iets wat sommigen al in 1x boodschappen doen aftikken.
Een aquarium van 10 meter is best betaalbaar als je goed met je geld om weet te gaan en dat is wat veel mensen tegenwoordig niet meer kunnen. Als ik groter had gewoond had ik ook wel wat groters staan als 250cm, meer kan ik met mn huidige inrichting niet kwijt.


Overigens zou ik persoonlijk max 50 maanvissen er in zetten, vormen er veel koppels zelfs nog minder. Bodem bewoners een stel vlinke pleco's stuk of 10-15 @ 30-40cm. Corydoras sterbai zijn te rustig en klein om mooi uit te komen in zo'n bak. Scholen vis zou ik de rode minor pakken op 50 stuks, deze worden niet opgegeten door de maanvissen. Kleinere scholen vissen kunnen wel, maar die zal je eens per zoveel tijd moeten aanvullen omdat ze een lekker hapje zijn.
 
Ben ik het niet zo met je eens.
Wij hebben een gezin te onderhouden met kleine kindjes. Dat is gewoon duur.
Goedkoop boodschappen doen kan ik wel. De markt is hier meestal duurder dan de winkel, maar wel betere kwaliteit.
De moestuin die we bij het vorige huis hadden was ook meer hobby dan dat het zoveel geld bespaarde.
Ik kan voor mij alleen ook wel voor 50euro in de maand boodschappen doen. Voor een gezin van 4 niet. Mijn kinderen krijgen gezond voedsel, dat ik nu eenmaal wat duurder dan goedkope rommel (zoals patat en frikandellen).
 
De stelling 10 meter kan best als ej goed met geld om kunt gaan gaat natuurlijk totaal niet op. Je kunt dat niet zomaar zeggen, je kunt immers niet in andermans portemonnee kijken. Dat jij 200 euro kunt sparen met een uitkering vind ik echt heel bijzonder, en heel fijn voor je, maar ik denk dat je hier in een enorme uitzondering bent.
 
Sterrekind zei:
De stelling 10 meter kan best als ej goed met geld om kunt gaan gaat natuurlijk totaal niet op. Je kunt dat niet zomaar zeggen, je kunt immers niet in andermans portemonnee kijken. Dat jij 200 euro kunt sparen met een uitkering vind ik echt heel bijzonder, en heel fijn voor je, maar ik denk dat je hier in een enorme uitzondering bent.
Ik kan alleen maar denken: uitzonderigen bevestigen de regel.

~ Ivo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan