Hulp gevraagd bij Programmable Led Time Controller.

Je bent al weg blijkbaar... :D

Soit: je kan ook het fimpje met de stap voor stap handleiding openen in een venster naast je Pled-venster en dan meedoen met het filmpje: filmpje op pauze zetten na elke stap en die herhalen op je PC. Je zal snel merken wat je juist aan het doen bent denk ik.

Overzetten van PC naar TC is de laatste stap dus je sluit hem pas aan nadat je schema klaar is. Maar je maakt volgens mij eigenlijk beter ineens een paar schema's met verschillende lichtduur en -sterkte (bvb eentje met 7u licht op bvb 70%, eentje met 8u licht op bvb 80% , hangt samen met de sterkte van de unit) en dan kan je achteraf via de TC420 tussen die schema's kiezen met een simpele druk op de knop. Dan moet je alleszins niet voor elke aanpassing opnieuw schema's programmeren...

Succes ermee!
Hey Willem sorry dat ik er niet was maar heb mijn oude bak de planten gesnoeid en de bak een onderhoudsbeurt gegeven en de planten die ik heb gesnoeid heb ik in de nieuwe aangeplant(word het iets goed en anders zien we wel)en daar heb ik dan in de nieuwe bak ook het vuil uit gezogen en opnieuw gevuld maar we spreken elkaar morgen wel weer,wel te rusten en tot straks.:thumbs:
 
Het lijkt ingewikkelder dan het er uit ziet heeft hier iemand vermeld maar ik heb alles eens overlopen en gelezen ja man das nog geen kattepis,weet echt niet of ik dat ga kunnen pffff.
dat valt allemaal wel mee hoor gewoon proberen en kom je er niet uit vragen
 
dat valt allemaal wel mee hoor gewoon proberen en kom je er niet uit vragen
Ik ga eens diep adem halen en dan de gok wagen op een totaal onbekend terrein voor mij Jaap,een geluk dat ik van nature uit een ijzig kalm persoon ben.
 
Ik heb je net een pb gestuurd met daarin de verkorte handleiding, dat is misschien wat makkelijker voor je :juggle:
 
Ben net bezig en het gaat al de mist in beste vrienden dus de echte computer kenners vraag ik graag jullie hulp want ik zit met een serieus struikelblok en dit verschijnt er op mijn computerscherm in deze volgorde.

Knipsel.PNG

************************************************************************************************************************************************************************************************************
Knipsel1.PNG

************************************************************************************************************************************************************************************************************
Knipsel2.PNG
 
Op het 2e plaatje, klik op "Next"
Kennelijk heb je op back of cancel gedrukt?
En op het laatste plaatje, klik eerst op "Nee"
 
Ik weet niet wat je allemaal hebt gedaan. Maar de eerste foutmelding zoekt een bestand wat er niet is.

Alleen pled installeren en Geen andere bestanden of kant en klare schema's.

Dat kan eventueel later.

Werkt het programma wel?
 
Op het 2e plaatje, klik op "Next"
Kennelijk heb je op back of cancel gedrukt?
En op het laatste plaatje, klik eerst op "Nee"
Dat doe ik maar ik kom geen stap verder,het blijft altijd op dat punt hangen.
 
Ik weet niet wat je allemaal hebt gedaan. Maar de eerste foutmelding zoekt een bestand wat er niet is.

Alleen pled installeren en Geen andere bestanden of kant en klare schema's.

Dat kan eventueel later.

Werkt het programma wel?
Ik heb alles uitgeschakeld en de pc herop gestart mss dat dat helpt,ik ga nog maar eens een poging wagen pfffff
 
Ik heb het programma Pled al 2 keer gedwonload en al 2 keer staat er een icoon op mijn bureaublad maar dit is zo moeilijk .:mad::mad::mad:

Zal ik slagen met de hulp van jullie of zal ik mijn Led controller niet meer in gang krijgen.:'(:'(:'(
 
En wat gebrurd er als je het programma opent?
 
Dat is een zip bestand. Windows kan dat openen. En daarin zit het programma wat je moet installeren.

Die scenes zou ik niet downloaden.

Hoeveel aparte ledstrips of lichtunits heb je in het aquarium?

Branden ze nu?
 
Dat is een zip bestand. Windows kan dat openen. En daarin zit het programma wat je moet installeren.

Die scenes zou ik niet downloaden.

Hoeveel aparte ledstrips of lichtunits heb je in het aquarium?

Branden ze nu?
Het zipbestand is gedwonload en staat op mijn bureaublad maar ook hier geen stap verder,heb ik nu zo'n brute pech of ben ik gewoon zo dom,begin toch mijn engelen geduld te verliezen,ben al wat uren bezig echter zonder het minste resultaat,als je daar niet down van word weet ik het ook niet meer.
Er zitten 2 T5 lampen in die niet aangesloten zijn en daar op zitten 4 klemmen die langs elke T5 lamp 2 Leds hebben.
 
Kun je niet in dat zip bestand komen door erop te dubbel klikken?

Dus 4 ledstrips?

Welke kleuren?
 
Ja en dan zie ik dit staan:

Knipsel4.PNG
 
Vriendelijk dank voor jullie engelen geduld met mij mijn excuses hiervoor mensen.
 
Als je nu in C of waar je maar wilt een map maakt. Die noem je PLED. Daar kopieer je alles heen wat in de zip staat.

Dan kun je daarna dubbelklikken op het gekleurde PLED icoon
 
Als je nu in C of waar je maar wilt een map maakt. Die noem je PLED. Daar kopieer je alles heen wat in de zip staat.

Dan kun je daarna dubbelklikken op het gekleurde PLED icoon
Das gelukt,hop naar de volgende stap Marcel,ik volg je.
 
Heb je het programma nu open?
 
Het blijft steevast dwars liggen Marcel,WAT DOE IK IN GODSNAAM TOCH VERKEERD ZEG .
Dit verschijnt er weer op op mijn computer scherm:
knipsel5.PNG
 
Allereerst moet je weten welke lamp (kleur) op welk kanaal zit.

Je kunt de stekker van kanaal 1 t/m 4 er ombeurten uittrekken of los schroeven. Dan weet je het. Of de draad volgen.
Dit moet je weten voor het programmeren.
 
Je moet alleen het programma openen en verder nergens op drukken.
 
Je moet alleen het programma openen en verder nergens op drukken.
Marcel ik denk dat het voor mij makkelijker zal zijn als je net als ik een screen print maakt en met rood omcirkelt wat ik juist moet doen dan zie ik het want ik geraak er echt niet wijs uit,als dat niet teveel gevraagd is tenminste.
 
Kan je niet eens gewoon op dat venster klikken, dus het venster onder hetgeen nu open staat? (met modelist en zo) Dat is volgens mij wat je nodig hebt, nee?
 
Als eerste stap. Druk je op F package.
Dan new package.
Er komt een scherm.
Kies bij het path de juiste map, waar het programma staat. Dit kun je kiezen door op het blokje naast het vakje te klikken.
Kies een korte naam
Kies TC420
En kies 5 kanalen.

Nu is er een bestand gemaakt waarin de tijdschema's opgeslagen worden.

Ik ben niet handig met paint. Dus rode circels gaat het niet worden.
 
Terug
Bovenaan