@
@Tom
Guest
Nienepien zei:Bertus, zou je alsjeblieft goed willen quoten?
Z'n link : http://www.aquariumholland.nl/aqua/Aqua ... rijpen.htm
Nienepien zei:Bertus, zou je alsjeblieft goed willen quoten?
Aramis zei:Ben vandaag opgestart met deze methode. Moet wel zeggen dat ik ben geschrokken van de 'mist'! Eerst maar eens rustig aankijken. Bijkomend voordeel: de stroming is nu goed te zien 😉
aquapjotr zei:Toen ik de titel las was ik wel benieuwd.
Heb het geheel doorgelezen en wat ik lees over het indraaien en naar de waterwaarden kijk zie ik geen verschil met andere manieren van indraaien: bacteri�n uit een potje, vlokvoer verkruimelen, ��n visje plaatsen, beetje urine erin etc.
Dat er geen nitrietpiek is gemeten zegt niets over het feit dat deze wel of niet geweest is. Kan opgetreden zijn zonder dat deze opgemerkt/gemeten is, komt wel vaker voor.
Maw. deze "methode" (reeds lang bekend overigens) kun je bij het assortiment mogelijkheden tot indraaien beschouwen.
aquapjotr zei:Fijn dat je tevreden bent.
Heb ook bakken opgestart zonder meetbare nitriet(piek), zonder schimmel, zonder witte en groene waas, etc. waarbij ik opstartte met verkruimeld vlokvoer.
En ik heb bakken opgestart met wel nitrietpiek, schimmel, etc met als opstart vlokvoer.
Maw. het zegt niks 😉
Bertus zei:nee, maar 12 bakken wel. allemaal zonder narigheid.
Coulibaly zei:aquapjotr zei:Fijn dat je tevreden bent.
Heb ook bakken opgestart zonder meetbare nitriet(piek), zonder schimmel, zonder witte en groene waas, etc. waarbij ik opstartte met verkruimeld vlokvoer.
En ik heb bakken opgestart met wel nitrietpiek, schimmel, etc met als opstart vlokvoer.
Maw. het zegt niks 😉
Dat zegt ��n poging nooit. Maar vermits er bitter weinig gedetailleerde info te vinden is, start het met het om- en beschrijven van zo'n ��n poging.
Het is ook geen vergelijkend 'test' met andere methodes.
Ik zie anders wel verschillen: geen nitriekpiek, geen schimmel gehad, geen witte of groene waas gehad, vis kon er verantwoord snel in, snelle kolonisatie van de nodige bacteri�n, ...
aquapjotr zei:Dat begrijp ik.
Blijf dit verslag volgen.
Heb je ook ergens hier op het forum een foto van je bak staan?
gapak zei:Ik zie anders wel verschillen: geen nitriekpiek, geen schimmel gehad, geen witte of groene waas gehad, vis kon er verantwoord snel in, snelle kolonisatie van de nodige bacteri�n, ...
Wat dit betreft deel ik ongeveer dezelfde ervaringen als aquapjotr en moet nu toch ook zeggen dat ik 'dan' geen verschillen zie. Bovenstaande fenomenen heb ik namelijk ook niet met opstarten met vlokvoer en het visbestand langzaam uitbreiden. En ook met die vlokvoermethode heb ik vaak geen meetbare nitrietpiek.
jessicapilon zei:Leuke bak hoor.
Coulibaly zei:gapak zei:Ik zie anders wel verschillen: geen nitriekpiek, geen schimmel gehad, geen witte of groene waas gehad, vis kon er verantwoord snel in, snelle kolonisatie van de nodige bacteri�n, ...
Wat dit betreft deel ik ongeveer dezelfde ervaringen als aquapjotr en moet nu toch ook zeggen dat ik 'dan' geen verschillen zie. Bovenstaande fenomenen heb ik namelijk ook niet met opstarten met vlokvoer en het visbestand langzaam uitbreiden. En ook met die vlokvoermethode heb ik vaak geen meetbare nitrietpiek.
Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden natuurlijk.
We moeten ook even aankijken wat het resultaat zal zijn over enkele maanden.
Tot nu toe, is het echt wel een valabel alternatief voor de vlokken methode.
We moeten even afwachten of op termijn, mijn probeersel aantoonbaar beter of slechter zou zijn.
Vergeet ook niet, ik heb niet jouw ervaring, noch kennis. Er is niemand die kan garanderen of ik met de vlokken methode hetzelfde resultaat zou behaald hebben in dezelfde context.
Aramis zei:Coulibaly, misschien kan er nog wel een extra dimensie aan dit topic toegevoegd worden. Waar heb jij je grond vandaan gehaald? Naast uiteraard uit het bos 😉 soort bos en bodem? Dat vraag ik omdat ik zo slim ben geweest (achteraf) om grond uit een beukenbos op kleigrond te halen. Duurt een stuk langer als bij jou om helder te worden. Kan nu na ruim een dag eindelijk de achterkant zien. Oftewel, ik zou de volgende keer denk ik zandgrond halen.
Groet
Aramis
Ps vandaag mijn waardes gemeten en niet verrassend: nauwelijks afwijkend van kraanwater.
aquapjotr zei:Coulibaly zei:gapak zei:Ik zie anders wel verschillen: geen nitriekpiek, geen schimmel gehad, geen witte of groene waas gehad, vis kon er verantwoord snel in, snelle kolonisatie van de nodige bacteri�n, ...
Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden natuurlijk.
We moeten ook even aankijken wat het resultaat zal zijn over enkele maanden.
Tot nu toe, is het echt wel een valabel alternatief voor de vlokken methode.
We moeten even afwachten of op termijn, mijn probeersel aantoonbaar beter of slechter zou zijn.
Vergeet ook niet, ik heb niet jouw ervaring, noch kennis. Er is niemand die kan garanderen of ik met de vlokken methode hetzelfde resultaat zou behaald hebben in dezelfde context.
Denk dat de bosgrondmethode in hetzelfde rijtje thuishoort als de andere indraaimethodes en dat de keuze ligt bij wat men zelf prettig vindt of wil gaan hanteren.
Ikzelf vindt het leuk/leerzaam/interessant dat deze manier weer eens onder de aandacht komt.
aquapjotr zei:Denk dat de bosgrondmethode in hetzelfde rijtje thuishoort als de andere indraaimethodes en dat de keuze ligt bij wat men zelf prettig vindt of wil gaan hanteren.
Ikzelf vindt het leuk/leerzaam/interessant dat deze manier weer eens onder de aandacht komt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.