Ik ben helemaal klaar met Guppen!! het zijn net een stel Kannibalen!!


Dit gaat toch wel over enkele weken... Ik heb Endlers zitten ( die zijn nog kleiner) en enkele Guppy's... ze vluchten onmiddellijk in het groen als ze iets gewaar worden... Momenteel heb ik éne worp na de andere en ja, er verdwijnen er en dit niet alleen door als voedsel verorbert te worden maar ook omdat ze soms te zwak zijn. De sterke blijven over ! Ik reinig zelfs alle weken de bodem met een Aquacleaner en dan zie je ze weg stuiven :!nog nooit ééntje meegehad.
Ik heb nog nooit een bodem reiniger gebruikt,? maar zo ontzettend lang heb ik mijn aquarium nog niet, ik ga even zoek op wat een Aquacleaner is :DD
 
Met genoeg meters luchtslang en een bruissteen kun je het water nog tot in het toilet of douche balkon of naar buiten laten stromen
16620528414281202537733.jpg
gefeliciteerd! En dat je guppenclub maar groter zal groeien.
 
Verast of verrast?😁
(Sorry. Taalpurist. Kon het niet laten, maar dat ene missende erretje maakte in dit verband wel een heel grappig verschil.)
 
Nee dat zijn die sleutels van de voorkant, aan me tuinkant komt niet zomaar iemand omdat die buren en de handhaving zo langzamerhand wel zijn gaan inzien dat ik weerbarstig kan zijn.
En me 5 katten ze opwachten, mf nice voor ze toch😊
 
Laatst bewerkt:
Kijkt u maar naar me nieuwste guppy-genesis

Deze hoogzwanger met leuk filigrein in het staartje en en blauwe zweem op de rugvin, weet niet wie de vaders waren , misschien wat saaie endlers dat kan ook maar toch hoop ik dat dit de stammoeder wordt van een hele nieuwe flock of school.
Ze zwemt in rio400 met wat babygoudmollies en ik dump er al me niet gekleurde garnalen bij.
 
Erg leuk filmpje van je hoogzwangere dame en de kleintje Edwin68 :love:

Hier leven er ook nog steeds enkele, zonet nog minstens 6 gezien in de plant die ik van jou kreeg, dat is echt een aanrader om te verschuilen.
Een stengel groeit al tot net boven het water, ik zie ze daar langs omhoog glippen om voer te kunnen krijgen, en bij gevaar duiken ze razend snel naar beneden.
Maar er wordt echt op gejaagd door de grote guppen, zag vanmorgen nog dat er weer eentje werd verorberd, die zich begaf in de vrije ruimte van de bak.
 
Neem er nog een aquarium bij!
60x30 vd pallet compleet en leukst natuurlijkGROTER🤗
In 5 weken kun je vast een nieuwe worp verwachten, stop je dat vrouwtje binnen 4 weken in een bak met niets verder erin als water en dan kun je veel meer kleintjes laten opgroeien
 
Neem er nog een aquarium bij!
60x30 vd pallet compleet en leukst natuurlijkGROTER🤗
In 5 weken kun je vast een nieuwe worp verwachten, stop je dat vrouwtje binnen 4 weken in een bak met niets verder erin als water en dan kun je veel meer kleintjes laten opgroeien
Ik weet nu al bijna zeker dat dit niet mijn laatste aquarium gaat zijn, jeetjemina het is verslavend :DD
Maar ben nu nog druk met mijn Nano.
 

De achterwanden zwart schilderen, soms de bodem ook want dan zie je bij een kale bak niet de ondergrond waar die opstaat.
6 aquas naast en boven elkaar, dan kun je dat makkelijk onderhouden en met het netje de visjes af en toe verhuizen.
 
Ik heb nog een stukje donkere rots achtergrond/poster liggen, maar die gaat denk ik naar mijn Nano.
 
Dan vind ik 8 twee meterbakken wel de betere optie, meteen genoeg kast ruimte eronder en dan vindt je vanzelf wel iemand met wat hongerige maanvissen😉
 
Ff zonder gekheid, als het puur voor guppen is dan kom je met een paar 60x30's een goed eind ermee weg.
Zo een setje pak ik makkelijk mee in het ov en geen hulp nodig om het eens een keertje te verplaatsen naar het aanrecht ofzo.
De zelfde bakjes met een verschillende inhoud daar kun je heel veel uit observeren en zo ervaringswijs leren
 
Ik heb nog nooit een bodem reiniger gebruikt,? maar zo ontzettend lang heb ik mijn aquarium nog niet, ik ga even zoek op wat een Aquacleaner is :DD
Ik ben nu bijna 2 jaar bezig met mijn aquariums en uiteindelijk vond en vind ik een bodemzuiger best nodig. De filter neemt niet alles weg en ik heb graag een zo goed mogelijk propere bodem ( er blijft altijd nog genoeg liggen )en mijn vissen zijn gezond en wel :)
 
Het hangt heel erg van je vissenbestand af, en hoe proper je de bodem hebben wilt.
Ik heb o.a. een pleco en die produceert nogal wat poep en ik zuig dus met enige regelmaat de bodem. Ik gebruik de stofzuiger ook om het pomphuis (ik heb een intern filter) schoon te maken. Daar zet ik m dan gewoon een kwartiertje in.
Ik heb een Eheim Quick vac vuilzuiger, werkt goed.
 
Lekker het evt bacterieen evenwicht uit de bodem verstoren dmv de stofzuiger.
Wat is er mis met de mensen tegenwoordig
 
Zo een schoonzuigster die zou al me bakjes geen filter meer in doen nodig laten zijn.
 
Ik begrijp alles maar ik voel me verplicht om niet iemand anders topic te bevuilen met die verotte humor van mij.
Laten we maar in een topic van mij verdergaan zou ik willen voorstellen dan.
Ooof een hele nieuwe topic voor mij en dan wens ik wel dat medelid ancistruz daar een naam voor verzint.
 
Die computer van jouw deugdt niet, iedereen anders die zien het in imaxformaat.
Sorry ik weet niet hoe het komt dat je slechts maar zo een gleufje te zien krijgt
 
Op computer is het wel goed.
Dit is op telefoon.
En het is niet alleen met dit filmpje maar ook met andere.
Dus het komt niet door jou.
Overigens: nee. Dit was niet beter
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220905-080027.png
    Screenshot_20220905-080027.png
    226.6 KB · Weergaven: 53
De bodem laat ik met rust, ik zuig de troep die erop ligt weg....
Hoi Lysia, vanmorgen kwam ik er achter dat er een klem van mijn verlichting was gebroken, dus snel gezocht op internet naar een nieuwe, maar om dat ik voor een bepaald bedrag minstens moest bestellen, heb ik gelijk ook een bodem stofzuiger erbij genomen, ik ben benieuwd hoe het allemaal werkt, ik kan me namelijk ook wel wat irriteren aan vuil wat op de bodem blijft liggen ;)
 

Terug
Bovenaan