Ik ben helemaal klaar met Guppen!! het zijn net een stel Kannibalen!!


Kunnen jullie niet bij mij komen stofzuigen?,ik zeg die katten van me telkens dat ze ergens anders moeten gaan zitten verharen, mja dan kijken ze weer terug MET EEN BLIK VAN met wat moet die hond die niet eens blaffen kan, het is dat hij ons brokjes geeft en daar willen we het liefste die mislukte kater vroeg ze bed uit voor spinnen.
Ze bewegen zich zo sierlijk en daar hebben ze me mee.
 
Kunnen jullie niet bij mij komen stofzuigen?,ik zeg die katten van me telkens dat ze ergens anders moeten gaan zitten verharen, mja dan kijken ze weer terug MET EEN BLIK VAN met wat moet die hond die niet eens blaffen kan, het is dat hij ons brokjes geeft en daar willen we het liefste die mislukte kater vroeg ze bed uit voor spinnen.
Ze bewegen zich zo sierlijk en daar hebben ze me mee.
Ik heb hier thuis werk genoeg met twee honden, die ook verharen, en ik denk dat jij prima zelf kunt stofzuigen :DD:petjeaf:
 
Even terug on topic, hier leven nog steeds ieniemienie kleine gupjes vandaag dag 6, nog een week te gaan?
en dan kunnen ze toch niet meer worden opgegeten ? toch?
 
Elke dag die ze langer leven, verhoogt de uiteindelijke overlevingskans. Als mams en paps geen honger hebben, helpt dat ook al heel veel...
 
Elke dag die ze langer leven, verhoogt de uiteindelijke overlevingskans. Als mams en paps geen honger hebben, helpt dat ook al heel veel...
Voor mij is dit de eerste keer, dat ik jonkies heb, dus ik ben nu wel wat meer gevoelig om er er enkele van in leven te houden.
Dadelijk, krijgen de grote weer wat bloed wormpjes ;) om maar de jonkies met rust te laten.
Want er wordt stevig op gejaagd.
 
Alles wat in de bek past is een potentiële prooi dus het hangt van de medebewoners af van het kleine grut.
ik had vorige week nog twee vrouwtjes aangeschaft, omdat de populatie die ik nog over had uit balans was, zie ik nu ineens een van die vrouwtjes zo dik als maar zijn kan, ongelofelijk in z'n korte tijd.
Ik weet bijna zeker dat er nieuwe jonkies bij komen, uiteraard mogen het er ook niet teveel worden, de eerst keer was super, maar nu ben ik bang dat mijn aquarium hier te klein voor is.

ik ga er een nieuw topic over aanmaken.
 
ik bedoel deze dame;
 

Bijlagen

  • IMG_2575.JPG
    IMG_2575.JPG
    155.2 KB · Weergaven: 49
  • IMG_2577.JPG
    IMG_2577.JPG
    176.9 KB · Weergaven: 40
Ja, dat duurt niet zo lang meer inderdaad.
Heb je al rovertjes in je bak zitten?
 
Ja, dat duurt niet zo lang meer inderdaad.
Heb je al rovertjes in je bak zitten?
 
ik had vorige week nog twee vrouwtjes aangeschaft, omdat de populatie die ik nog over had uit balans was, zie ik nu ineens een van die vrouwtjes zo dik als maar zijn kan, ongelofelijk in z'n korte tijd.
Ik weet bijna zeker dat er nieuwe jonkies bij komen, uiteraard mogen het er ook niet teveel worden, de eerst keer was super, maar nu ben ik bang dat mijn aquarium hier te klein voor is.
Guppen kunnen sperma voor langere tijd opslaan, de kans is dus groot dat je een zwangere vrouw koopt, tenzij de winkel ze op geen enkel moment met mannetjes samen heeft gehouden....
 
Het heet bij reguliere vissen ,hom, en geen sperma dat zie ik hoogstens uit een dolfijn of walvis komen, wij eten in het seizoen graag hom en kuit en dat gaan we echt niet sperma en kuit noemen, dat klinkt minder smakelijk.
Guppenvrouwtjes kunnen daarintegen wel weer selectief zijn in bij door wie zij zich laten bevruchten, meestal is de eerste wel een broer of een oom desnoods de vader zo behouden ze wel een uniform kleurtje om genoeg rovers te ontwijken, vallen ze niet op in hun massa.
 
Het heet bij reguliere vissen ,hom, en geen sperma dat zie ik hoogstens uit een dolfijn of walvis kan voorstellen wij eten in het seizoen graag hom en kuit en dat gaan we echt niet sperma en kuit noemen, dat klinkt minder smakelijk.
Mijn excuses.

En eerlijk vind ik het toch al niet smakelijk....
 
Het is toch een kanibalistisch topic geworden want met onze smakelijke hom en kuit, slikken wij miljoenen leventjes in😉
Het zijn de spermatoiden en het sperma gramaticaal
 
Jij bent ook een aap en geen vis,
Nog slokjes zeewater erbij want die meeste zeewezens geven de geslachtcellen in dat vrije water af, zie je het voor je dat ik dit op het scheveningse strand ga verkondigen, denk dat er geen patser meer durft te pootje baden, die moeten toch al schoon thuiskomen, zonder lippenstift op hun hemd en dat soort futiliteiten.
Gegrilde kip met foe yong hai nu krijg ik trek door jullie
 
Jij bent ook een aap en geen vis,
Nog slokjes zeewater erbij want die meeste zeewezens geven de geslachtcellen in dat vrije water af, zie je het voor je dat ik dit op het scheveningse strand ga verkondigen, denk dat er geen patser meer durft te pootje baden, die moeten toch al schoon thuiskomen, zonder lippenstift op hun hemd en dat soort futiliteiten.
Gegrilde kip met foe yong hai nu krijg ik trek door jullie
Wanneer een blauwe vinvis klaar komt komt er rustig 160 liter zaad in de zee terecht. Tast toe!
 
Jij bent ook een aap en geen vis,
Nog slokjes zeewater erbij want die meeste zeewezens geven de geslachtcellen in dat vrije water af, zie je het voor je dat ik dit op het scheveningse strand ga verkondigen, denk dat er geen patser meer durft te pootje baden, die moeten toch al schoon thuiskomen, zonder lippenstift op hun hemd en dat soort futiliteiten.
Gegrilde kip met foe yong hai nu krijg ik trek door jullie
Heel Holland Bakt Omg GIF by Cas Wolters
 
Elke dag die ze langer leven, verhoogt de uiteindelijke overlevingskans. Als mams en paps geen honger hebben, helpt dat ook al heel veel...
Ik weet het niet. Ik zie vissen meer als opportunistische eters. Eten nou er wat te eten valt want je weet niet hoe dat dadelijk is.

Geen idee of dat klopt hoor, maar zo kijk ik er tegenaan.
 
Ik merk ook wel dat ze hier als ze de kans krijgen de hele dag dag dooreten maar goed de Manen zijn echte sloekers. Misschien dat ze wat minder gericht op de kleintjes zullen jagen als het aanbod eten voldoende is.
 
Ik weet het niet. Ik zie vissen meer als opportunistische eters. Eten nou er wat te eten valt want je weet niet hoe dat dadelijk is.

Geen idee of dat klopt hoor, maar zo kijk ik er tegenaan.
Ik denk dat de guppen inmiddels al bij de eerste pagina zijn. ;):)

 

Btw, beste mensen....
Het zal misschien aan mij liggen maar ik begrijp niet waarom iemands topic gekaapt wordt. :)

Mijns inziens past dit beter in een topic als dit. 😉

 

Btw, beste mensen....
Het zal misschien aan mij liggen maar ik begrijp niet waarom iemands topic gekaapt wordt. :)

Mijns inziens past dit beter in een topic als dit. 😉

Ik vind een topic kapen iets anders.
Dan reageert iemand met: "Mijn vissen hebben ook zus en zo, wat moet ik doen?"
En dan wordt daar verder op doorgegaan.
Hier ontstaat gewoon een zijspoortje.
Een afritje van de snelweg.
Gewoon doorrijden.
Er komt vanzelf weer een oprit.
 
Ik weet het niet. Ik zie vissen meer als opportunistische eters. Eten nou er wat te eten valt want je weet niet hoe dat dadelijk is.

Geen idee of dat klopt hoor, maar zo kijk ik er tegenaan.
Zou wel eens best zo kunnen zijn.
Hier worden ze 3x/dag gevoerd en je zou denken dat ze al een week niks eer gehad hebben zo vliegen ze erop.
 
Ik geef mijn vissen een goede bezigheidstherapie in de vorm van bijv een vissenkop (forel) aan een veiligheidsspeld aan een draadje. Zijn ze de hele dag mee bezig en hebben nergens anders aandacht voor.
Zeevruchten werken ook goed, maar zijn wel wat sneller weg.
 

Terug
Bovenaan