Ik heb echt hulp nodig...


Ohhh thnx echt een super handig en duidelijk verslag! Ga eens kijken of k dit met mn vader kan fiksen, maar hoe werkt dat met die uitstroom/diffuser?

Ik heb het van een 10ml spuitje, tetra voer deksel en een klem met zuignap een omgekeerd bakje gemaakt. Werkt fantastisch en blijft goed zitten. Maar elk omgekeerd bakje ter grote van 2% van je oppervlakte aan water kan het doen.
20200109_202506.jpg
20200109_202512.jpg
 
Handig, op welke hoogte doe je zoiets in het aquarium eigenlijk? Is Pokon planten voeding universeel goed of bedoelen ze een andere? En is dat verslag qua verhoudingen ook goed voor mijn 60×40×30?
 
Top dank je wel, is het voor de rest wel een prima lamp voor mn planten(met voeding?)
 
Top dank je wel, is het voor de rest wel een prima lamp voor mn planten(met voeding?)
Dat durf ik je niet te zeggen. Ik kan ook nergens het spectrum van deze lamp terug vinden, behalve dan dat het een 'breed' spectrum moet zijn ideaal voor planten.
 
K hoop dat k het bij mn LFS kan laten testen...


Heb het aangepast naar 8 uur! Voor die macrovoeding, is die profito wat @Kikkervis al zei goed?


Met bio Co2, kan ik dat ook zelf doen of is dat te ingewikkeld(had dat toevallig net gelezen) en is dit betrouwbaar genoeg? Whahahhaa ja in die van mn moeder mogen ook nog best wel wat plantjes
Profito bevat helaas ook niet alle macro's, uit m'n hoofd heeft die alleen Kalium van de macro's. Fosfaat en Stikstof zijn ook nodig.
@benvo kan gebeuren, hierbij dan ;)
 
Fosfaat en nitraat zitten inderdaad al niet in deze voeding en zo nodig moet je die apart dan nog doseren.
 
:):)
Profito bevat helaas ook niet alle macro's, uit m'n hoofd heeft die alleen Kalium van de macro's. Fosfaat en Stikstof zijn ook nodig.
@benvo kan gebeuren, hierbij dan ;)
Wat voor voeding zou ik hiervoor nodig hebben dan?
 
Ik wil jullie allemaal nog super erg bedanken voor deze hulp!!!
 
Veel succes verder Jasper en als je nog vragen hebt dan horen we dat wel.
 
Danku! Ik weet dat ik ze altijd mag stellen:)
 
K heb al een vraag gevonden;)
Weten jullie nog leuke mooie makkelijke plantjes voor in mn aquarium? Ik was van plan ze via aquaplantsonline te bestellen
 
K heb al een vraag gevonden;)
Weten jullie nog leuke mooie makkelijke plantjes voor in mn aquarium? Ik was van plan ze via aquaplantsonline te bestellen

Dat is een vraag die niet eenvoudig te beantwoorden is. Wij weten sowieso niet wat jij leuk vindt. Dan volgt er nu toch een antwoordt welke misschien niet direct verwacht is. Het beste is om te gaan Googelen op aquariumplanten. Vóór de koop dus. Kijk eens goed naar die planten, vooral naar die je bevallen. Dan ga je kijken wat die plantjes zoal vragen qua verlichting, bemesting en wat dies meer zij. Je moet ook bedenken of je kan bieden wat het plantje vraagt. Bijvoorbeeld; je ziet een prachtige rode plant die heel veel licht vraagt maar bovendien CO2 wil. Misschien heb je wel sterke lampen maar geen CO2 toevoeg mogelijkheid. Je begrijpt het al, dat plantje wordt wat moeilijk. Bovendien moet je plantenkeuze, je plantenbestand, ook bij elkaar passen qua eigenschappen. Je leert daar heel veel van en het bespaart je latere teleurstellingen.
Natuurlijk kan je hier altijd over een specifieke plant extra vragen stellen. Er zijn veel mensen die je kunnen en ook verder willen helpen.
 
Top helemaal duidelijk! Dan ga ik me daar een keer in verdiepen!!!
 
K heb al een vraag gevonden;)
Weten jullie nog leuke mooie makkelijke plantjes voor in mn aquarium? Ik was van plan ze via aquaplantsonline te bestellen
Zoals Ben aangaf is het wat lastig om die vraag op voorhand te beantwoorden. Je kunt ook naar een aquariumzaak/dierenwinkel in de buurt gaan en kijken wat ze zoal hebben / hoe zij hun bakken hebben ingericht. Of even in het foto album hier op het forum kijken. Als je planten op het oog hebt en je twijfelt; kunnen we je altijd raden. :)
Je mag me ook een PM sturen hoor als je wil.
 
Het antwoord van Ben is veelzeggend en ik heb zelf in bakken met weinig licht en weinig voeding goede ervaringen met bv de Crypto s en de Javavaren want die zijn wel vrij makkelijk te noemen en bv de Sagitaria Sabulata. Ook doet een plant als Belgisch groen en Sterrenkruid het hier aardig in de nano s met weinig licht en voeding.
 
Hier heb je ook een overzicht van planten met de co2 en licht behoefte:

 
Helemaal top weer!!! Jaaa ik ben gek op fotoalbums kijken ;)
 
Nou genoeg albums hier om te bekijken Jasper.
 
Jaa klopt, heel interessant
 
Vandaag is de bestelling van aquaplantsonline binnen gekomen:
Easy life ProFito en Easycarbo
Ludwigia mullertii
Vallisneria asiatica
Hydrocotyle leucocephala

Hoe moet ik de planten goed planten? K weet bv dat de Vallisneria niet te diep mag, maar wat is te diep?
 
Vandaag is de bestelling van aquaplantsonline binnen gekomen:
Easy life ProFito en Easycarbo
Ludwigia mullertii
Vallisneria asiatica
Hydrocotyle leucocephala

Hoe moet ik de planten goed planten? K weet bv dat de Vallisneria niet te diep mag, maar wat is te diep?
Vallisneria tot aan het "knopje" net onder het blad in de bodem doen, dus alleen de worteltjes, alle planten niet te dicht bij elkaar dus even los maken en alle wortels schoonmaken, eventueel er een stukje afknippen.
 

Terug
Bovenaan