Ik zoek leuke /agressieve vissen voor in mijn 120, 60 , 70 bak


nekoneko zei:
Ik begrijp dat jullie moe worden van de dingen die ik vraag maar ik zoek gewoon vissen.
Zal proberen minder te vragen maar kunnen jullie dan aub wat (roof)vissen opnoemen die in mijn bak kunnen?

Had ik al lang gedaan....

SaskiaZ zei:
Ctenopoma acutirostre, Ctenopoma kingsleyae, Pantodon buchholzi kunnen.
 
Ik weet dat jij dat al had gedaan. Ctenopoma acutirostre vind ik zeer leuk. Maar die kan je bijna nergens vinden bij aquariumspeciaalzaken of kwekers.
Had er naar gezocht maar tevergeefs

Je had ook rode acara's, of zebra's Amatitlania nigrofasciata voorgesteld.
Denk dat ik nog wat meer ga zoeken naar andere cicliden. Maar acara's zijn inderdaad zeer mooi en leuk.
 
Enige probleem: je hebt al andere vissen.

Je blijft maar verder kijken en verder kijken, maar wat je nu hebt bemoeilijkt simpelweg serieus wat er nog kan, als er uberhaupt nog wel wat kan.
 
Ik heb een vergelijkbare bak, met West-Afrikaanse roofvissen. De bak zit wat vol, toegegeven, dit is dan ook het maximale wat je zou moeten willen houden erin...

5x Pantodon bucholzi
1x Ctenopoma acutirostre
1x Xemomystus nigri
1x Erpetoichthys calabaricus
3x Polypterus senegalus (Polypterus palmas kan ook)
8x congozalm (eigenlijk is 1.2m bak te klein hiervoor, ze zorgen wel voor het meeste leven in de bak buiten voertijd om)
 
nekoneko zei:
Ik begrijp dat jullie moe worden van de dingen die ik vraag maar ik zoek gewoon vissen.
Zal proberen minder te vragen maar kunnen jullie dan aub wat (roof)vissen opnoemen die in mijn bak kunnen?

en we vertellen je allemaal om daarmee op te houden!
Als je geen ruimte hebt om goed te zorgen voor de beesten die je al hebt moet je vooral er NIET NOG MEER bij gaan halen.

(dat heet animalhoarding, valt onder dierenmishandeling en gelukkig zijn er therapi�n voor)
 
Stelregel....Less is More..

Kan je veel meer genieten van de vis zoals ze zich zouden gedragen moeten, en niet alsmaar jagen achter anderen aan die in hun territorium binnen dringen omdat he bak te vol is; met gevolg, ruzie, onrust, dode vissen of wat dan ook. En dus ergernis van hoe kan dat nou weer.
 
Btw waarom is er niet genoeg ruimte? Ik heb 5 vissen op de bodem. Maar niks boven of in het midden dus daar is dan toch nog plaats voor? Mijn vissen komen haast nooit naar boven dus het lijkt mij dat er wel vlindervissen of hejuta beani of zoiets in kan.
 
Waarom vraag je het dan nog.

Zoals al eerder aangegeven, hoeveelheid vissen betekent niks. Grootte betekent wel wat.
 
Ik geef het op.
Je weigert rekening te houden met dieren die er over een week inkomen: hoe kun je dan in hemelsnaam verantwoord dieren houden? Sterker nog, in feite weiger je rekening te houden met de vissen die je nu hebt.

Alsjeblieft nekoneko, denk toch eens aan die arme beesten. (en aan onze gevoelige aquariumharten)

Inmiddels hoop ik dat we hier met een troll te maken hebben.
Bij deze wil ik mijn respect uitspreken voor de vele leden die hun best hebben gedaan je van advies te dienen, maar misschien wordt het tijd onze energie ergens anders in te steken.
 
nekoneko zei:
Saskia is een afrikaanse mesvis geen groepsdier?

Als ze heel jong zijn zijn ze groepsdieren. Zodra ze groter zijn worden ze solitair, en erg onverdraagzaam naar soortgenoten toe. Dus in principe houdt je daarom maar 1 afr mesvis per bak, gezien wildvang altijd al wel halfwas is en niet jong meer.

Ik heb er nu tijdelijk 2 in mijn bak totdat ik een huisje heb, dat leverde me toch een hoop herrie op! Vanaf een paar meter vanaf het aquarium nog goed te horen, apart geluid, anders dan bv een knormeerval.
Mijn eigen grotere mesvis is nu de baas over de kleinere, en ze zijn allebei nog heel. Maar als het weer mot wordt dan moet de kleine naar een 80cm bak/weg.
 
Weet iemand leuke vissen die kunnen bij muskusschildpadden. Is een grote bak maar liefst kleine vissen.
Zat zelf te denken aan een paar pleco's, dwergcicliden of guppen.
 
Hoe doe je dat met de winterrust van de schildpadden en hoe hoog is het watergedeelte�
 
Mijn muskusschildpadden hebben nooit een aan een winterrust gedaan.
Heb wel een landgedeelte met zand en een gedeelte met aarde. Water is 18cm hoog, muskusschildpadden verdrinken als het watergedeelte te hoog is.
 
Ik gaf mijn channe blehri wat tubifex en tot mijn grote verbazing hoorde ik zijn tanden knarsen terwijl hij at.
Is dat normaal?
 
Misschien is het handig om aparte topics te openen want nu loopt alweer alles door elkaar.
 
Formosa is ook wel een leuk visje voor bij schildpadden. Zolang het jonge dieren zijn is een winterslaap/rust niet echt nodig. Weet je welke ondersoort het is ? Hoeveel stuks zitten er in ? De meeste muskussen blijven redelijk klein, dus kan je in een aqua van dat formaat wel enkele stuks kwijt. Het zijn echte waterschildpadden. Dus veel landgedeelte hebben ze niet nodig.
 
Zijn nu 10 cm maar worden niet groter. 2 stuks. Formosa vind ik wel leuk.

Biologist ik begrijp je maar dit was gwn een vraagje en ik vind dit antwoord van pol genoeg.

Maar kan iemand dit beantwoorden :
ik gaf mijn channe blehri wat tubifex en tot mijn grote verbazing hoorde ik zijn tanden knarsen terwijl hij at.
Is dat normaal?

Zat te denken wat dat geluid kon zijn en kwam op deze conclussie uit. Het is misschien wel wat zand wat hij bij de tubifex op at wat knarsde. Kan dat?
 
Net of hij te weinig krijgt.

Zal met grover voer niet zijn.
Jonge vis kan worden aangeboden chironomiden larven (bloodworm), kleine regenwormen, gehakt garnalen en dergelijke, terwijl de volwassenen repen visvlees, geheel garnalen, mosselen, levende rivier garnalen, grotere regenwormen, enz. Zal accepteren
 
Daarom mss handig om levendbarende visjes bij de schildpadden te kweken. Dan kan je je roofvissen af en toe een levend visje voederen.
 
Dat vind ik een geweldig idee Pol. Tandkarpers bij de schildpadden en dan die af en toe voeren aan de roofvissen.
 
Bertus zei:
Net of hij te weinig krijgt.

Zal met grover voer niet zijn.
Jonge vis kan worden aangeboden chironomiden larven (bloodworm), kleine regenwormen, gehakt garnalen en dergelijke, terwijl de volwassenen repen visvlees, geheel garnalen, mosselen, levende rivier garnalen, grotere regenwormen, enz. Zal accepteren

Ik snap niet precies wat je bedoeld met net of hij te weinig krijgt.
Ik neem aan dat je over de channa blehri praat.
Hij krijgt meer dan genoeg eten. En ik weet wat hij kan eten. Maar ik hoorde een knarsend geluid terwijl hij at. Is dat normaal?
Het zou kunnen omdat hij wat zand mee at en dat ik dat hoorde.
 
Had opgezocht wat het verschil is tussen een mannetjes en een vrouwtjes mesvis (Xenomystus nigri).
Maar tot vergeefts, heb niks kunnen vinden. Weet iemand het verschil tussen mannentjes en vrouwtjes Xenomystus nigri?
 
Niks kunnen vinden,hoe zoek je dan?
Vind net binnen 20 sec dat het verschil eigenlijk alleen maar te zien is als het vrouwtje bol van de eitjes staat.
 
Ja dat had ik ook gelezen maar ik bedoel het verschil kwa uiterlijk van een mannetjes en een vrouwtjes mesvis.
Maar ik neem aan dat als geen enkele website daar iets over zegt dat er geen verschil is.
 
Vraag me inderdaad af hoeveel moeite jij wi doen, doet om bepaalde zaken zelf op te zoeken....

These fish are difficult to visually sex. It's said that females have more colour when in spawning condition however.


En voor het overige sluit ik me bij anderen aan...je vliegt van links naar rechts met je ideetjes, vragen etc.
Als je wil dat je serieuzer genomen wordt zul je het anders aan moeten pakjen,
 
Ik ben niks van plan. Maar omdat saskia zei dat volwassen mesvissen agressief tegen elkaar zijn. Vroeg ik me af of de mijne een uitzondering zijn of een koppeltje en omdat te weten moet je eerst het verschil tussen een mannetjes en een vrouwtjes mesvis weten.
 

Terug
Bovenaan