Ik zoek leuke /agressieve vissen voor in mijn 120, 60 , 70 bak


Waar is de Microglanis dan?
Nog steeds geen antwoord op gekregen...

Waar staat de regenboogvis dan?
En er staat guppen als voedsel, die krijgen sowieso jongen en die dienen dan ook als voer, lijkt mij veel goedkoper.
nekoneko zei:
Btw de vissen die ik al heb :
1- polypterus / prachtvinkwastaal
2- acara
3- amerikaanse dwergmeerval
4- Pleco
5- afrikaanse mesvissen
6- guppen (als voedsel)
 
OOh ik zie wat je bedoeld. De microglanis wist ik de naam niet van. De regenboogvis die was ik gewoon weg vergeten op te schrijven.

En er staat guppen als voedsel, die krijgen sowieso jongen en die dienen dan ook als voer, lijkt mij veel goedkoper.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar die vissen had ik er 10 voor 2 euro voor gekregen toen ik ergens wat planten op ging halen. Dus die waren toen erg goedkoop.
 
Wou eigenlijk 2 pauwogen nemen in mijn bak, maar dat is nogal zielig en ik wil ook geen vissen wegdoen waarneer ze te groot zijn. Weet iemand een leuke en vooral mooie ciclide die groot word maar niet te groot?
 
Heb het ff gegoogled
sA5vRmzrXz1fEBIz-103an9hGrEKQ5Af.jpeg


Weet iemand welke vis de vis links van de pauwoog is?
 
een parachromis soort, ik zit te denken aan parachromis managuensis. een jaguarcichlide. is ten eerste midden Amerika, en wordt net zo groot, maar veel agressiever als de pauwoog. dus NIET DOEN!
 
Zijn er soortgenoten van de jaguar, wolf of pauwoog cicliden die klein genoeg blijven voor in mijn bak?


Kon zelf niks vinden op internet.
 
vond zelf deze vis wel leuk. (Praat niet over de hejuta beani's maar over de ciclides )

Kan iemand me er wat meer info over geven. Zoals bijvoorbeeld: naam / grt / familie / temp / leefgebied. Vinde ze zelf erg lijken op de vieja Argentea.
QX3Qff6ODkJeg9D62JExn0mtXhBkJlCp.jpeg
 
Vind ze zelf er lijken op vieja Argentea.
Wou misschien deze vis nemen. Maar die hebben een twee m bak nodig.
De vrouwtjes blijven een stuk kleiner dan de mannetjes. Is het wel mogelijk om vrouwtjes van deze soort in mijn bak te houden??? BTW de
 
Heb trouwens ff nog wat info gezocht over chiclides. Vond de blauwe acara. Worden wat groter dan normale acara's en zijn heel vreedzaam. Zijn ook zeer mooi.
 
Ik ga het nog een keer proberen, ook al word ik hier een beetje moe van. Ik heb echt het beste met jou en je vissen voor. Je bakken zitten echt vol, eigenlijk al veel te vol. Ik snap het wel er zijn zoveel mooie vissen en zelf wil ik ook nog veel soorten houden. Maar realiseer je alsjeblieft dat je capaciteit beperkt is. Vol is nu eenmaal vol. Dromen mag natuurlijk altijd, maar wacht nog met de aanschaf. Ga nu eerst maar eens genieten van wat je allemaal al hebt.
 
Sry maar wat bedoel je met mijn bak zit vol?? Er zitten 6 vissen in? Waarvan 3 bodemvissen?
 
Welke soorten heb je nu precies in de bak zitten?
Ik ben de weg in dit topic een beetje kwijt.
 
Ik ben de weg zelf ook een beetje kwijt.
vissen zijn :
pleco
polypterus ornita..... (lastig dat latyns)
regenboogzalm (gaat overgeplaatst worden naar mijn moeders bak, is nogal zielig want hij is helemaal alleen. en het is een groepsvis)
2 afrikaanse mesvissen.
1 mycroplotis (meervalletje)


Wat ik wil/wou nemen
-hejuta beani
-acara's
-pauwoog
-goudaal / wimpel aal (wil ik zoiezo nemen)
-channa blehri / gaucha

Hoop dat dit wat verklaard
 
nekoneko zei:
Sry maar wat bedoel je met mijn bak zit vol?? Er zitten 6 vissen in? Waarvan 3 bodemvissen?

Het gaat niet om het aantal vissen, maar om de grootte van de beesten. Je houdt vissen die allemaal joekels van beesten worden en ook nog eens flink vervuilen. Je bak heeft maar een beperkt aantal liters en met 6 van die reuzen zeg ik dus meer dan vol.
En je hebt toch meer dan 6 vissen? Die 6 die je noemde, die ene waar vaak naar gevraagd is en je de naam niet van wist en nog een regenboogvis. Vol dus.
 
Dat meervalletje waar ik de naam niet van wist is 5 cm en wordt niet groter en is altijd ingegraven. De algeneter zit altijd op de muur of op het hout geplakt. De mesvissen zitten verborgen achter het hout en zie je dus niet. De polypterus zit ook 80% van de tijd verstopt. Dus ik zie eigenlijk bijna nooit een vis zwemmen. Wat ik zelf wel mooi vind omdat het iets spannends geeft en dan iedere keer als je een vis ziet is het iets bijzonders. Maar wou dus graag 2 ciclides die ik leuk kan bekijken. Is mijn bak daar echt te krap voor?
 
Er staat een tennisracket of een vergrootglas rechts van je naam.
Het al ontdenkt wat het is. Degene wie je hebt geplaats als favoriete gebruikers hebben dat.
 
nekoneko zei:
Er staat een tennisracket of een vergrootglas rechts van je naam.
Het al ontdenkt wat het is. Degene wie je hebt geplaats als favoriete gebruikers hebben dat.
Neen. Degenen die je hebt aangemerkt als 'watched users' hebben dat. En watched hoeft niet te betekenen favoriet.
 
Dat is dan een gekke benaming want je kunt dus ook mensen volgen die absoluut niet je favoriet zijn ;)

De Engelse benaming dekt de lading van de functionaliteit van die optie dus veel beter, want er zit geen waardeoordeel in.
 
Nog even over dit topic,afhankelijk van de instelling hoeveel berichten er per pagina staan zit ik nu op 13 pagina's onvolgbaar gedoe.
Knap dat er nog mensen zijn die serieus reageren want ik geloof er allemaal niks meer van.
Dit is niks meer dan aandachttrekkerij als je het mij vraagt.
 
De amerikaanse meervallen zitten in de vijver. Die waren eventueel voor in de mijn bak. De acara's zitten in mijn moeders bak. Die gaan verschijnlijk naar mijn bak.
 
Seabait ik snap dat deze topic zeer verwarrend is en onvolgbaar. Maar de enigste die doet aan aandachttrekkerij ben jij. Je schrijft de hele tijd hetzelfde en je schrijft niks bijvoegends. Als jij dit niet serieus wilt nemen of niet gelooft waarom besteed je dan aandacht aan deze topic.
 
nekoneko zei:
Vind ze zelf er lijken op vieja Argentea.
Wou misschien deze vis nemen. Maar die hebben een twee m bak nodig.
De vrouwtjes blijven een stuk kleiner dan de mannetjes. Is het wel mogelijk om vrouwtjes van deze soort in mijn bak te houden??? BTW de
Kan iemand deze vraag beantwoorden?
 
nekoneko zei:
Seabait ik snap dat deze topic zeer verwarrend is en onvolgbaar. Maar de enigste die doet aan aandachttrekkerij ben jij. Je schrijft de hele tijd hetzelfde en je schrijft niks bijvoegends. Als jij dit niet serieus wilt nemen of niet gelooft waarom besteed je dan aandacht aan deze topic.

Dan lees je toch niet goed want nam het eerst wel serieus hoor maar is net zo'n herhalende plaat hier.
Kan die dan en die? nee worden allemaal te groot voor je bak,en die dan en die? ik heb dit en ik heb zo maar toch weer niet.
Op de rest van het forum haal je steeds oude topics naar boven en verder plaats je de raarste uitspraken.
Ik wil gewoon aangeven dat dit een beetje vreemd is en je niet echt het idee geeft dat je serieus bent,ben je dit wel zal je het toch beter anders kunnen aanpakken.
Ga je gewoon zo verder zal ik en waarschijnlijk een hoop andere mensen idd geen aandacht meer schenken aan je vragen.
 
nekoneko zei:
nekoneko zei:
Vind ze zelf er lijken op vieja Argentea.
Wou misschien deze vis nemen. Maar die hebben een twee m bak nodig.
De vrouwtjes blijven een stuk kleiner dan de mannetjes. Is het wel mogelijk om vrouwtjes van deze soort in mijn bak te houden??? BTW de
Kan iemand deze vraag beantwoorden?

Begin het aardig met Seabait eens te worden. Ik wilde je helpen, maar blijkbaar wil je daar niks mee doen. Ik heb toch net antwoord gegeven op die vraag? Nee dat kan niet. Het is net of je wacht op iemand die zegt ja tuurlijk kan dat. Zal je heel eerlijk zeggen dat dat hier op het forum al zeker niet gaat gebeuren.
Je geeft overigens zelf al antwoord op je vraag. Ze hebben een 2 meter bak nodig en die heb je niet.
 
Je laatste vraag over de Vieja Argentea. Ik weet niets van die vis, maar leer binnen een minuut via google dat ze moeilijk zijn, te groot worden, agressief et cetera. Je vraag is tegen beter weten in:

Je blijft keer op keer met vissen op de proppen komen die simpelweg niet passen. (en waarvan ook wel vaak erg onduidelijk is of je ze al hebt, en zo ja, in welke bak) De meeste vragen kun je zelf ook beantwoorden. Dan wel met google, dan wel met gezond verstand, maar in ieder geval met een combinatie van beiden.

Om mezelf te herhalen.
Stop met zoeken naar een mooie vis, om dan te kijken of het past. Dat werkt duidelijk niet als je een voorkeur hebt voor groot en geweldadig. Neen, kijk eerst wat er in 120cm past, en ga dan kijken welk je daarvan het leukste vind. (En dan weer terug naar de compatibiliteit)
 
Ik begrijp dat jullie moe worden van de dingen die ik vraag maar ik zoek gewoon vissen.
Zal proberen minder te vragen maar kunnen jullie dan aub wat (roof)vissen opnoemen die in mijn bak kunnen?
 

Terug
Bovenaan