Ik zoek leuke /agressieve vissen voor in mijn 120, 60 , 70 bak


nekoneko zei:
Nee had hem bij mijn moeders vissen gedaan

Waarom vraag je hier dan hoe warm de vis moet zitten en wil je hem laten overwennen? Je had hem reeds bij de vissen van je moeder gedaan? Was het niet van belang dan dat je het toen al wist?

Begrijp je dat het soms wat "verwarrend" is wat betreft de info die je ons verschaft?

Probeer daar wat duidelijker in te zijn. Het komt nu allemaal een beetje ongeloofwaardig over helaas.

We willen je best helpen en advies geven, maar daar hebben we wel de juiste info voor nodig.

Zelf denk ik dat de
120x60x70 aquarium
80x50x50 malawi's
80x80x80 tropische vissen
120x30x60 Gifkikkers
200x100x100 Baardagamen
100x50x50 vuurbuikpadden
100x100x40 axolotl
60x40x50 land axolotl
vogels / katten / honden / konijnen / vijver / en nog veel meer....

niet echt persoonlijk van jouw zijn maar meer van je ouders/huisgenoten gezamenlijk. Totaal geen probleem hoor, maar het is wat lastig nu om niet te denken dat je je groter voordoet dan je bent. Het is wat verwarrend allemaal.

Probeer ook de adviezen ter harte te nemen. Niemand zal hier tegen je zeggen dat je iets niet MAG, maar wel dat het wordt afgeraden. Niet om je tegen te werken maar om je te behoeden van mislukkingen en helaas, door de fouten, dierenmishandeling.

Als mensen een foto vragen, vraagt men dat niet als bewijs, maar omdat een foto vaak meer duidelijkheid verschaft.

Probeer wat recente foto's te maken en deze te delen. Er zal misschien best kritiek komen maar die is wel goed bedoeld. Het kan wat hard overkomen soms, maar uiteindelijk wil iedereen het beste voor je dieren en dus voor jouw, zodat je meer plezier beleeft aan je hobby.

Succes!
 
Thomba zei:
Bertus zei:
Waar kan je die kopen? zijn genoeg zaken waar je die koopt,hoor.

zo'n zwevende ja die in de buitenlucht leeft?
geef ff een adresje, ik kan er 2 gebruiken

Ga jij nou ook dom lullen?

Ga eens naar facebook.
Zijn div, Waar vissen te koop worden aangeboden.

Verder kijken dan je neus lang is,noemen ze dat.
 
Vreemd verhaal dit, komt ook erg ongeloofwaardig over.
nekoneko zei:
neko1awandawfafsca211241.jpg



Dit is de bak die ik nu heb (de vissen waren van de vorige eigenaar)
Kijk eens wat hier in zit, 2 polypterussen. Links voorin in de hoek.

nekoneko zei:
Heb een polypterus gekocht.
37213.jpg
Waar zijn de andere 2 opeens gebleven dan? Het lijkt me sterk dat je er eerst 2 verkoopt en er dan weer 1 koopt.

nekoneko zei:
nekoneko123da452.jpg


nekoneko123uf3ur1edaw14.jpg


nekonekocha12341d2r3rfw.jpg



Weet iemand wat voor sort pleco dit is?
Eerst een zwarte grind bodem, dan een zandbodem en dan bodemloos?
 
Bertus zei:
Thomba zei:
Bertus zei:
Waar kan je die kopen? zijn genoeg zaken waar je die koopt,hoor.

zo'n zwevende ja die in de buitenlucht leeft?
geef ff een adresje, ik kan er 2 gebruiken

Ga jij nou ook dom lullen?

Ga eens naar facebook.
Zijn div, Waar vissen te koop worden aangeboden.

Verder kijken dan je neus lang is,noemen ze dat.

En laat je die dan uit zoals de hond? Aan een touwtje?
 
Zap zei:
nekoneko zei:
Nee had hem bij mijn moeders vissen gedaan

Waarom vraag je hier dan hoe warm de vis moet zitten en wil je hem laten overwennen? Je had hem reeds bij de vissen van je moeder gedaan? Was het niet van belang dan dat je het toen al wist?

Begrijp je dat het soms wat "verwarrend" is wat betreft de info die je ons verschaft?

Probeer daar wat duidelijker in te zijn. Het komt nu allemaal een beetje ongeloofwaardig over helaas.

We willen je best helpen en advies geven, maar daar hebben we wel de juiste info voor nodig.

Zelf denk ik dat de
120x60x70 aquarium
80x50x50 malawi's
80x80x80 tropische vissen
120x30x60 Gifkikkers
200x100x100 Baardagamen
100x50x50 vuurbuikpadden
100x100x40 axolotl
60x40x50 land axolotl
vogels / katten / honden / konijnen / vijver / en nog veel meer....

niet echt persoonlijk van jouw zijn maar meer van je ouders/huisgenoten gezamenlijk. Totaal geen probleem hoor, maar het is wat lastig nu om niet te denken dat je je groter voordoet dan je bent. Het is wat verwarrend allemaal.

Probeer ook de adviezen ter harte te nemen. Niemand zal hier tegen je zeggen dat je iets niet MAG, maar wel dat het wordt afgeraden. Niet om je tegen te werken maar om je te behoeden van mislukkingen en helaas, door de fouten, dierenmishandeling.

Als mensen een foto vragen, vraagt men dat niet als bewijs, maar omdat een foto vaak meer duidelijkheid verschaft.

Probeer wat recente foto's te maken en deze te delen. Er zal misschien best kritiek komen maar die is wel goed bedoeld. Het kan wat hard overkomen soms, maar uiteindelijk wil iedereen het beste voor je dieren en dus voor jouw, zodat je meer plezier beleeft aan je hobby.

Succes!


Mijn moeders bak is 26 graden en omdat de ene 22-26 en de ander 25-26 zegt is 26 graden zoiezo goed dus ik had wel rekening met de temperatuur gehoudne
 
remcovoortman zei:
Vreemd verhaal dit, komt ook erg ongeloofwaardig over.
nekoneko zei:
neko1awandawfafsca211241.jpg



Dit is de bak die ik nu heb (de vissen waren van de vorige eigenaar)
Kijk eens wat hier in zit, 2 polypterussen. Links voorin in de hoek.

nekoneko zei:
Heb een polypterus gekocht.
37213.jpg
Waar zijn de andere 2 opeens gebleven dan? Het lijkt me sterk dat je er eerst 2 verkoopt en er dan weer 1 koopt.

nekoneko zei:
nekoneko123da452.jpg


nekoneko123uf3ur1edaw14.jpg


nekonekocha12341d2r3rfw.jpg



Weet iemand wat voor sort pleco dit is?
Eerst een zwarte grind bodem, dan een zandbodem en dan bodemloos?


Dit was de bak van de oude eigenaar. Dus niet mijn bak had ik al eens eerder uitgelegd en bij de bak heb ik geen vissen mee gekregen dus daarom.
 
Bak ziet er trouwens mooi uit. Heb er wortelhout in gedaan en alle vissen zijn heel actief.
Heb nu:
2 Afrikaanse meevissen
1 prachtvinkwastaal / polypterus (had gelezen dat je ze beter alleen kan houden zonder soortgenoten. Is dat waar?)
4 arcara"s
4 hejuta beani"s
1 Amerikaanse dwergmeerval
1 pleco
 
Arowana gephotoshopt? Volgens mij niet hoor. En het gele visje is gewoon een Corydoras.
 
Nekoneko: Ik vraag dit niet om een "bewijs" te willen hebben maar heb je msschien wat foto update's. Pure intresse.
 
Coulibaly zei:
nekoneko,

Over die Arowana in je bak...
neko1awandawfafsca211241.jpg


...heb je die zelf gephotoshoped of is het een soort die al eens meer voor en buiten het aquarium zweeft?

Als het dat laatste is, dan lijkt het me wel handig om muggen e.d. te vangen in de zomer.

Waar kan je die kopen?

Hoe lang bleef het geel visje (ancistrus?) in de rechterhoek trouwens in leven met zo'n zwevende Arowana in de buurt?

Deze foto zou je wel op internet gezien kunnen hebben. Is door de vorige eigenaar gemaakt. Stond op marktplaats.
 
nekoneko zei:
Coulibaly zei:
nekoneko,

Over die Arowana in je bak...
neko1awandawfafsca211241.jpg


...heb je die zelf gephotoshoped of is het een soort die al eens meer voor en buiten het aquarium zweeft?

Als het dat laatste is, dan lijkt het me wel handig om muggen e.d. te vangen in de zomer.

Waar kan je die kopen?

Hoe lang bleef het geel visje (ancistrus?) in de rechterhoek trouwens in leven met zo'n zwevende Arowana in de buurt?

Deze foto zou je wel op internet gezien kunnen hebben. Is door de vorige eigenaar gemaakt. Stond op marktplaats.

Waarom zet jij die er dan op?? wekt alleen maar verwarring.
 
Rikkert zei:
Arowana gephotoshopt? Volgens mij niet hoor. En het gele visje is gewoon een Corydoras.

Dat weet ik nog zo niet. Er zit een wit randje rond het visje en het perspectief en de schaduwen kloppen niet tov het aquarium.

Het lijkt alsof ie voor het aquarium zweeft.

Het kan natuurlijk ook een levensechte Arowana ballon zijn.

Mocht het een echte Arowana zijn, kan je dan een Cory met zo'n beest houden? Volgens mij hapt dat naar alles wat in zijn muil past.
 
Arowanas zijn toch niet zo agressief ? En een corydora of
Varkensvis is een bodemvorming terwijl een Arowana een oppervlakte
Vis is dus de kans dat de Arowana de corydora aanvalt lijkt mij erg klein.
Maar dat is mijn mening
 
Het probleem zal hem zitten wanneer de arowana honger heeft en de cory naar het oppervlak zwemt luchthappen.
 
En een corydora of
Varkensvis is een bodemvorming terwijl een Arowana een oppervlakte
Vis is dus de kans dat de Arowana de corydora aanvalt lijkt mij erg klein.

Zou kunnen, maar een Corydora gaat regelmatig omhoog om naar lucht te happen, ik weet niet of een Arowana op dat ogenblik een Corydora een lekker hapje vind, :)

Het zou zomaar kunnen dat je na een tijdje minder en minder Corydoras door je bak ziet zwemmen, wel wat duur eten, niet? ;)
 
Denk ook niet dat een Arowana moeite heeft om in dit geval een cm of 30 naar beneden te gaan om te happen.
Kan voor beide vissen nog dodelijk aflopen ook ivm de stekels van Corydoras.
Laatst nog een voorbeeld van hier op het forum.
 
Seabait zei:
Denk ook niet dat een Arowana moeite heeft om in dit geval een cm of 30 naar beneden te gaan om te happen.
Kan voor beide vissen nog dodelijk aflopen ook ivm de stekels van Corydoras.
Laatst nog een voorbeeld van hier op het forum.

een arowana eet in principe niks wat (ver) onder hem "zwemt"....uitzondering bij honger.....

Risiko van verslikking bij cory's is er degelijk...zelfs prooien die te groot zijn kunnen een gevaar voor ze vormen....ze kunnen slecht inschatten wat te groot voor ze is
 
Zap zei:
Seabait zei:
Denk ook niet dat een Arowana moeite heeft om in dit geval een cm of 30 naar beneden te gaan om te happen.
Kan voor beide vissen nog dodelijk aflopen ook ivm de stekels van Corydoras.
Laatst nog een voorbeeld van hier op het forum.

een arowana eet in principe niks wat (ver) onder hem "zwemt"....uitzondering bij honger.....

Risiko van verslikking bij cory's is er degelijk...zelfs prooien die te groot zijn kunnen een gevaar voor ze vormen....ze kunnen slecht inschatten wat te groot voor ze is

Is in de habitat van de Arowana 30 cm onder hem te diep?
ik bedoel hiermee, als deze vis in zijn biotoop in een halve meter diep water zwemt dan neem ik aan dat 30 cm naar beneden wel veel is, dan zit hij bijna op de bodem te snorkelen ;)
maar als hij in water zwemt dat 2 meter of dieper is dan is 30cm onder hem natuurlijk niets.
 
@ luc....ze komen in allerlei biotopen voor...diep ondiep etc....

Hun prooien verwachten ze van boven, zo zijn ze in gesteld (bek, ogen etc)

In een natuurlijke omgeving zullen ze waarschijnlijk nooit in de diepte jagen, maar als ze in een bak zitten en honger hebben...tja...sta ik niet voor ze in
 
Ik vermoed dat arowana's tot de meest gesloopte aquariumvissen behoren (door slechte verzorging/ leefomstandigheden) - ik heb nog bij niemand meegemaakt dat het goed ging (dus personen die ik zelf gesproken/ gezien heb - geen internetverhalen dus).
Ze worden ook meestal aangeschaft door mensen die de "c00l"factor zoeken en piranhas te saai/ gewoontjes vinden (of er eentje bij stoppen)
de egotrippers dus, niet bepaald mensen die ze in huis nemen omdat ze het dier an sich erg interessant vinden en er de komende 30 jaar naar willen kijken...

Er zijn genoeg filmpje van 'springende' arowana's -> die prooien uit boomtakken happen, dus die hebben een diepe bak nodig om de aanloop te kunen nemen.
Wat op zich handig is: geef ze een ondiepe bak, dan springen ze er misschien niet uit..

Zodra een cory aan de oppervlakte is - issie prooi.
Dus als het in de bek past en de arrowana is snel genoeg op dat moment zal ie erin gaan.
Wat deze cory waarschijnlijk redt is dat de bak veel te klein is voor de arrowana om zich normaal te bewegen en vaart te maken.
 
Dat is ook zo.

Hebben ze een 2 m .bak willen ze een arowana.
Meer om mee te pronken.

Arowana's

Osteoglossum bicirrhosum
Osteoglossum bicirrhosum
Taxonomische indeling

Rijk: Animalia (Dieren)
Stam: Chordata (Chordadieren)
Klasse: Actinopterygii (Straalvinnigen)
Onderklasse: Neopterygii (Nieuwvinnigen)
Infraklasse: Teleostei (Beenvissen)
Superorde: Osteoglossomorpha (Beentongvisachtigen)
Orde: Osteoglossiformes (Beentongvissen)


Familie
Osteoglossidae


Afbeeldingen Arowana's op Wikimedia Commons Wikimedia Commons
Arowana's op Wikispecies Wikispecies

Portaal Portaalicoon Biologie
Vissen


Osteoglossidae of Arowana's is een familie van vissen. Ze behoren tot de Beentongvissen. Ze komen in Zuid-Amerika, Afrika, Azi� en Australi� voor. Arowana's leven doorgaans in langzaam stromend en stilstaand water en jagen op vissen, insecten en garnalen. Het zijn muilbroeders: de voortplanting geschiedt door het uitbroeden van eieren in de bek van de ouderdieren. Het zijn vissen die zeer goed kunnen springen, de zilveren arowana zelfs tot anderhalve meter boven het oppervlak. In Zuid-Amerika leven 2 soorten, de Osteoglossum ferreira of zwarte arowana en de Osteoglossum bicirrhossum of Zilveren Arowana.

In Azi� leeft de Scleropagus formosa of Aziatische Arowana, welke in verschillende kleuren voorkomt. Deze vissen staan op de Cites lijst en zijn zeer kostbaar. In Australi� leven 2 soorten, de Scleropagus jardini of Jardini en de Slerophagus leichardti of geparelde arowana.

Leven in een aquarium[bewerken]

Tegenwoordig worden deze vissen ook in aquaria gehouden. De verschillende soorten bereiken in het aquarium een gemiddelde grootte van 60-80 cm. Ze hebben een zeer grote bak nodig van minimaal 2 meter lang, 1 meter breed en 60 cm hoog. Vanwege het springgedrag van de Arowana's dienen aquaria van boven goed afgedekt te zijn.

De waterkwaliteit dient goed op peil gehouden te worden, wat neer komt op een goede filtering met daarbij wekelijks een 20-25% waterverversing.

Arowana's zijn met verschillende andere grote vissoorten samen te houden. Uitzondering zijn de Australische arowana's die gezien hun zeer felle karakter het beste solitair gehouden kunnen worden.

Bescherming[bewerken]

Deze soorten behoren, uitgezonderd de Aziatische Arowana, niet tot de vissoorten die op de Cites-lijst staan. De Aziatische Arowana's, Scleropagus formosa, is internationaal wettelijk beschermd. Van deze soort mogen alleen dieren uit gecontroleerde kweek met CITES-papieren en ge�mplanteerde microchip worden gehouden. Een eventuele kweek van die soort (in Nederland) dient bovendien gemeld te worden bij de LID (Landelijke Inspectie Dienst) die toeziet op het wel en wee van dieren.
 
christa zei:
Ik vermoed dat arowana's tot de meest gesloopte aquariumvissen behoren (door slechte verzorging/ leefomstandigheden) - ik heb nog bij niemand meegemaakt dat het goed ging (dus personen die ik zelf gesproken/ gezien heb - geen internetverhalen dus).
Ze worden ook meestal aangeschaft door mensen die de "c00l"factor zoeken en piranhas te saai/ gewoontjes vinden (of er eentje bij stoppen)
de egotrippers dus, niet bepaald mensen die ze in huis nemen omdat ze het dier an sich erg interessant vinden en er de komende 30 jaar naar willen kijken...

Er zijn genoeg filmpje van 'springende' arowana's -> die prooien uit boomtakken happen, dus die hebben een diepe bak nodig om de aanloop te kunen nemen.
Wat op zich handig is: geef ze een ondiepe bak, dan springen ze er misschien niet uit..

Zodra een cory aan de oppervlakte is - issie prooi.
Dus als het in de bek past en de arrowana is snel genoeg op dat moment zal ie erin gaan.
Wat deze cory waarschijnlijk redt is dat de bak veel te klein is voor de arrowana om zich normaal te bewegen en vaart te maken.

Arowana's zijn compensatie voor een kleine...nu ja je weet wel :)
 
Coulibaly zei:
christa zei:
Ik vermoed dat arowana's tot de meest gesloopte aquariumvissen behoren (door slechte verzorging/ leefomstandigheden) - ik heb nog bij niemand meegemaakt dat het goed ging (dus personen die ik zelf gesproken/ gezien heb - geen internetverhalen dus).
Ze worden ook meestal aangeschaft door mensen die de "c00l"factor zoeken en piranhas te saai/ gewoontjes vinden (of er eentje bij stoppen)
de egotrippers dus, niet bepaald mensen die ze in huis nemen omdat ze het dier an sich erg interessant vinden en er de komende 30 jaar naar willen kijken...

Er zijn genoeg filmpje van 'springende' arowana's -> die prooien uit boomtakken happen, dus die hebben een diepe bak nodig om de aanloop te kunen nemen.
Wat op zich handig is: geef ze een ondiepe bak, dan springen ze er misschien niet uit..

Zodra een cory aan de oppervlakte is - issie prooi.
Dus als het in de bek past en de arrowana is snel genoeg op dat moment zal ie erin gaan.
Wat deze cory waarschijnlijk redt is dat de bak veel te klein is voor de arrowana om zich normaal te bewegen en vaart te maken.

Arowana's zijn compensatie voor een kleine...nu ja je weet wel :)

Nee, leg eens uit :p
 

Terug
Bovenaan