Ik zoek leuke /agressieve vissen voor in mijn 120, 60 , 70 bak


Suspensie . De rest is 12 axolotls. Maar in de zomer gaan ze de vijver in. Begon met 4 axolotls maar krijg ieder jaar 100 jonkies. En wat de foto's betreft ik zal vanmiddag proberen ze te sturen maar mijn laptop is kapot en via mijn iPhone lukt het me niet. Probeer vanmiddag mijn moeders compiter
 
Ik ga vandaag nog een keer foto's proberen te plaatsen . Heb er gisteren zilverzand in gedaan. Ziet er mooi uit alleen een beetje troebel. Dus ik ga het water nog een keer vervangen en dan de pomp er in doen.
 
nekoneko123da452.jpg


nekoneko123uf3ur1edaw14.jpg


nekonekocha12341d2r3rfw.jpg



Weet iemand wat voor sort pleco dit is?
 
nekoneko zei:
Weet iemand wat voor sort pleco dit is?

en hele hongerige -> moet je die ingevallen rug zien!

Tijd voor plecoflakes en een extra grote portie rode mug.
(en een parasietencheck)
 
H� ff een vraagje heb die algeneter al heel lang maar heb hem nog nooit iets zien eten heb er vaker algenetertabletten in gegooid maar die eet hij niet en heb ook geen algen in mijn bak. Weet iemand wat hij mogelijk heeft gegeten in die 7 jaar dat ik hem heb?
 
Heb je een schuur o.i.d. waar je die beesten allemaal hebt? Of is je slaapkamer zoooo groot?
 
Nee ik woon in een gymzaal in een exschool.
Was op het begin een kraakpand maar nu wonen we er al 10 jaar officieel.
 
Ooh btw weet iemand nou wat voor pleco en wat voor polypterus het zijn?
Denk zelf dat de polypterus een ornantus is.
 
Hypostomus plecostomus en het lijkt inderdaad heel erg op de Polypterus ornatipinnis.
Jammer van je aal, na een tijdje raak je echt gehecht aan je vissen.
 
nekoneko zei:
H� ff een vraagje heb die algeneter al heel lang maar heb hem nog nooit iets zien eten heb er vaker algenetertabletten in gegooid maar die eet hij niet en heb ook geen algen in mijn bak. Weet iemand wat hij mogelijk heeft gegeten in die 7 jaar dat ik hem heb?

Dat zag ik de mijne ook niet doen haast en dat doen ze vaak s nachts denk ik. de mijne zag ik overdag ook erg weinig overigens.
Hij eet wel want anders zou je hem niet al 7 jaar hebben ;).
 
nekoneko zei:
H� ff een vraagje heb die algeneter al heel lang maar heb hem nog nooit iets zien eten heb er vaker algenetertabletten in gegooid maar die eet hij niet en heb ook geen algen in mijn bak. Weet iemand wat hij mogelijk heeft gegeten in die 7 jaar dat ik hem heb?

Stopt er vaak een scooter voor je deur met zo'n kist achterop?
 
ik probeer hier serieuze vragen te stellen En het is nogal vervelend als jullie. Dat soort vragen gaan stellen of me niet geloven.
 
Wij probeerde je in het begin serieus te helpen, tot het uiteindelijk bleek dat jij graag aan dierenmishandeling deed. Niet luisterde naar wat mensen zeggen en lekker je eigen gang ging.
 
Misschien is het beter om niets te zeggen als je geen nuttige toevoeging aan dit topic kan geven. Het uiten van frustraties helpt niemand verder.
 
nekoneko zei:
Nee ik woon in een gymzaal in een exschool.
Was op het begin een kraakpand maar nu wonen we er al 10 jaar officieel.

Dit zou best kunnen, waarom niet?

Weet iemand op Fb die woont in de voormalige brandweer kazerne ,hier in Schiedam.

Vonden ze makkelijk, stop alles richting rijksweg, zijn ze eerder bij de brand.

Nu omgekeerd brand in de binnenstad.... Ehh. even nadenken,hoor.

Denk eerder dat hij daar verder geen melding van kan maken.

Net als velen hun woonplaats niet vertellen,toch?
 
nekoneko zei:
ik probeer hier serieuze vragen te stellen En het is nogal vervelend als jullie. Dat soort vragen gaan stellen of me niet geloven.

Sorry voor mijn vorige bericht en crazy fish heeft ook helemaal gelijk natuurlijk.
Is alleen heel jammer dat je toch steeds de verkeerde beslissingen maakt ondanks dat de mensen hier tijd en moeite nemen om je goed advies te geven.
Misschien beter om vanaf nu gewoon je ding te doen wat je toch al doet zonder eerst hier om advies te vragen.
Lijkt me voor alle partijen het beste maar kan het verkeerd hebben natuurlijk...
 
Dit is weer typisch zo'n geval van alleen maar iets aan willen nemen als het in zijn kraam te pas komt. Dingen die hij niet wil horen worden gewoon genegeerd. Daar is dus maar een remedie voor : ook negeren, simpel zat
 
nekoneko zei:
ik probeer hier serieuze vragen te stellen En het is nogal vervelend als jullie. Dat soort vragen gaan stellen of me niet geloven.

Dit is ook moeilijkt te geloven,he.?
120x60x70 aquarium
80x50x50 malawi's
80x80x80 tropische vissen
120x30x60 Gifkikkers
200x100x100 Baardagamen
100x50x50 vuurbuikpadden
100x100x40 axolotl
60x40x50 land axolotl
vogels / katten / honden / konijnen / vijver / en nog veel meer....
 
Ik zie wel dat nekoneko dingen achterstevoren aanpakt:

eerst het beest kopen,
dan pas uitzoeken wat voor soort het beest het is en wat het nodig heeft
en dan bedenken dat ie dat helemaal niet in huis heeft / de mogelijkheden niet heeft / de moeite niet wil doen.

De meeste mensen maken die fout ooit wel eens een keertje in hun leven- leren er van en doen het niet nog een keer.

Midas Dekkers schreef het al:
"de leeftijd van een kind is omgekeerd evenredig met de grootte van de dieren die het prefereert"

Bijna alle kleuters vinden hele grote dieren helemaal geweldig,
tegen de tijd dat ze de basisschoolleeftijd hebben stappen ze vaak over van walvissen, olifanten en tijgers naar de meer hanteerbare honden, katten, konijnen etc.etc..

En pubers willen graag spectaculaire beesten... gelukkig voor die dieren hebben de meeste pubers ouders die daar niet in trappen. (Omdat het vaak maar een fase is - als het blijvend is, dan doe je die dingen maar als je ouder bent)

ik zou zeggen: nekoneko - koop een jaar lang geen beesten, maar besteed dat jaar om je dieren die je in leven wilt houden een passend goed huis te geven (bij jou thuis of bij een ander).

zoek van alles wat je al hebt de latijnse naam op,
maak zelf een caresheet voor ieder individu (want van copy-pasten leer je geen zak)
en zorg dat het dier de juiste verzoring krijgt.

Je hebt b.v. de Epipedobates tricolor.
Er zit geen dendrobatus in hun naam, en dendrobatus is geen latijn voor "kikker".

Dit soort uitspraken doen/ namen maar half goed gokken - dan lijkt het alsof je eigenlijk geen ruk om je dieren geeft.
En als ik zo zie hoe je er mee om gaat...
al 7 jaar een vis hebben waarvan je niet eens weet wat ie eet!!

Natuurlijk is er niets mis met het leuk vinden om een groot beest in huis te hebben - maar je moet er wel goed voor kunnen en willen zorgen.
En dat laatste mis ik wel in je verhalen tot nu toe.

.
 
Tricolor dendrobates kan wel hoor zo wordt de Epipedobates tricolor ook genoemd. Alleen is het dan weer wat ongeloofwaardig dat je 5 van deze beestjes in een 120 bak hebt zitten. Maar goed het zou kunnen.....Lijkt me alleen wat lastig voeren in zo'n grote bak. Maar misschien heb je daar rekening mee gehouden?

Mag ik vragen wat je ze voert en op welke temperatuur je ze hebt? De reden dat ik dit vraag is omdat ik ze in het verleden zelf heb gehad en gekweekt. Pure intresse dus.
 
Zap: dan zou je toch beter moeten weten :D
en qua kweken zijn ze bijna erger dan guppen.

het is zelfs nog erger qua naamgeving:

"Notitie: alle dieren die we in de hobby kennen als Epipedobates tricolor, vallen sinds nader onderzoek onder de naam Epipedobates anthonyi. "
Er is enorm veel te doen geweeest met namen de laate tijd.
Dus in geval van twijfel zoek ik altijd even bij de D.N. .

... maar tricolor is *zo* ingeburgerd dat ik dat meestal laat zitten.

Bovendien, voor we echt goede foto's hebben gezien kan ie desnoods australische 'cane-toads' hebben zitten.

Dat iemand veel bakken met 'wegwerpdieren' heeft zitten is niet zo heel erg vreemd.
Bijna alles wat ie met naam noemt zijn soorten die achterlijk doorfokken (zowel de soorten met als zonder pootjes en haar) of (zoals de algeneter) te groot worden en dan '(bijna) gratis af te halen' op marktplaats staan.
Helaas garandeert dat voor de dieren niet altijd dat ze goed terecht komen.
 
Ik weet ook beter :D

Maar ik weet ok dat de Epipedobates tricolor in de volksmond soms ook dendrobates ticolor (werd) genoemd. Epipedobates anthonyi is nieuw voor mij, maar weer wat geleerd vandaag... :petjeaf:
 
Nekoneko, mijn advies voor jou zou zijn om eerst van al je bakken per bak hier aan te geven wat de het precieze bestand qua bewoners is en hier dan om goede adviezen vragen in het belang van de dieren. Je ontkomt er dan niet aan dat je dieren in hun belang weg zou moeten doen. Je zal zien dat je meer plezier aan je hobby zal beleven en men zal ook anders op jou reageren omdat je dan wel met respect voor en in het belang van de dieren handelt.
 

Terug
Bovenaan