Ik zoek leuke /agressieve vissen voor in mijn 120, 60 , 70 bak


Vissen zwemmen zeer vrolijk in de bak. Mesvissen zitten verstopt en duiken af en toe achter wat planten of hout vandaan. Algeneter zit op de muur. Channa hangt in de lucht. kwastvinprachtsnoek/polypterus zwemt door de hele bak heen of ligt ergens op een stuk hout. Goudaal/wimpelaal ligt op de bodem of hangt in de lucht kortom het ziet er erg leuk uit.
 
nekoneko zei:
Vissen zwemmen zeer vrolijk in de bak. Mesvissen zitten verstopt en duiken af en toe achter wat planten of hout vandaan. Algeneter zit op de muur. Channa hangt in de lucht. kwastvinprachtsnoek/polypterus zwemt door de hele bak heen of ligt ergens op een stuk hout. Goudaal/wimpelaal ligt op de bodem of hangt in de lucht kortom het ziet er erg leuk uit.

Ik zal er waarschijnlijk wel hebben over gelezen :)
maar hoe groot is je bak waar al deze vissen inzitten?
 
In ieder geval vechten ze nu nog niet. En al ben ik zelf er tegen vissen nemen en dan weer weg doen. Zal ik ergens dit jaar een grotere bak kopen of de polypterus wegdoen.
 
luc zei:
OrionPax zei:
Je hebt er inderdaad overheen gelezen: 120x60x70 (veel te klein dus)

Zal daarom zijn dat ik er overheen heb gelezen, ;)
deze beestjes vechten weldra elkaar de bak uit.
Ach dan is de wens van agressieve vissen uiteindelijk vervuld toch ? ;)

Ben blij dat ze nu gelukkig rondzwemmen, maar soms als het echt niet gaat is het beter de vissen terug te brengen dan ze te blijven houden in een omgeving waar ze ongelukkig in zijn & niet volledig tot hun recht komen. (heb er zelf ook ervaring mee gehad)...
 
Ben ik het helemaal mee eens felix. Of je neemt gewoon een grotere bak.
 
Update
qNJbGSTYp5ETrta2XXY190c6OcG8NzV5.jpeg
qNJbGSTYp5ETrta2XXY190c6OcG8NzV5.jpeg
qNJbGSTYp5ETrta2XXY190c6OcG8NzV5.jpeg
qNJbGSTYp5ETrta2XXY190c6OcG8NzV5.jpeg

qNJbGSTYp5ETrta2XXY190c6OcG8NzV5.jpeg
qNJbGSTYp5ETrta2XXY190c6OcG8NzV5.jpeg
 
Lees alle pagina's totdat je een antwoord vind. het staat er ergens
 
Pleco is inderdaad de volksnaam voor hypostomus plecostomus, maar dat bedoelde je denk ik niet ;)
 
shenkie zei:
leuke bak. wat heb je er allemaal voor vissen in zitten?

geen goede combo en teveel vis�.

kwastvinaal
Pterygoplichthys paradalis
2 afrikaanse mesvis
polypterus
channa andrao
2 cichlasoma severum
 
Niet meer op reageren en een nieuw topic beginnen. De topics van nekko beginnen meer en meer op spam te lijken. Jammer dat dit leuke forum aan dergelijke praktijken verloren gaat...
 
Pol_de_gezzmol zei:
Niet meer op reageren en een nieuw topic beginnen. De topics van nekko beginnen meer en meer op spam te lijken. Jammer dat dit leuke forum aan dergelijke praktijken verloren gaat...

Ik kan niet anders dan akkoord gaan met Pol.
Als ik dan zie dat Neko op andere topics advies en raad geeft heb ik mijn bedenkingen...
 
Pol_de_gezzmol zei:
Niet meer op reageren en een nieuw topic beginnen. De topics van nekko beginnen meer en meer op spam te lijken. Jammer dat dit leuke forum aan dergelijke praktijken verloren gaat...

Ja, hier heb je wel een punt natuurlijk.

De topics die Nekko opstart zijn wel leuk, maar hij wilt enkel de leuke commentaren horen.

Als er eens een opmerking wordt gegeven dat er iets niet goed zit, negeert hij het gewoon of zegt hij dat het wel goed is.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, want dit is hier een plaats om verschillende dingen bij te leren, en niet alles te negeren.
 
oke ik ga naar jullie advies luisteren en ga dus wat vissen wegdoen zoals was aangeraden.
Nou zou dit overblijven :
1 channa Andrao
2 afrikaansemesvissen
1 plecho hypostomus
Hier zou ik graag nog 1 channa Andrao bij willen doen zodat ik een koppeltje heb. Zou dat kunnen of is mijn bak zo al vol?
 
Ik las dat je om een koppel te vormen je er 5 of 6 neemt en dan wacht tot je een koppel krijgt en dan de rest weg doet.
Is er ook een andere manier?
 
Er staat bij dat je dat met jonkies moet doen. Maar mijn channa is geen jonkie meer. En ik hou graag de slangenkop die ik nu heb dus is er ook een andere manier om een koppel te krijgen?
 
Ik ga nu even maanvissen als voorbeeld nemen.

Je kan ze het beste in groep houden, en dan komt er ''waarschijnlijk'' een koppel uit. Het kan natuurlijk ook zijn van niet. Als je een mannetje en vrouwtje bij elkaar zet, verplicht je ze om als ze koppel te gedragen, en dat kan wel wat nare gevolgen hebben.
 
Ok� en hoe zie ik het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje?
 
C�dric Vleminckx zei:
Ik ga nu even maanvissen als voorbeeld nemen.

Je kan ze het beste in groep houden, en dan komt er ''waarschijnlijk'' een koppel uit. Het kan natuurlijk ook zijn van niet. Als je een mannetje en vrouwtje bij elkaar zet, verplicht je ze om als ze koppel te gedragen, en dat kan wel wat nare gevolgen hebben.

Bij (halfwas/volwassen) Channa's kun je niet zomaar een groep bij elkaar zetten. Dan gaan er doden vallen. Sowieso blijft er bij de meeste (grotere) Channa soorten vaak maar 1 over uiteindelijk in de bak. Bij de kleine mini Channa's is de onderlinge agressie (en eetlust...) een heel stuk minder. Bij de medium Channa's zit het er tussenin.

Maar ik denk dat je hoe dan ook te laat bent nu. Dat het een erg groot risico is om er nu alsnog een groepje bij te zetten (een koppel dwz 1 erbij zetten kun je sowieso beter vergeten m.i.). Denk er ook om dat alles wat je erbij zet dezelfde maaat moet hebben, dan kunnen ze elkaar niet opeten en wat lastiger slopen.
 
Dus als ik er nu een vrouwtje of man bij stop wordt het vechten tot de dood?
 
Bij de kleine mini Channa's is de onderlinge agressie (en eetlust...) een heel stuk minder.
Maar ik denk dat je hoe dan ook te laat bent nu. Dat het een erg groot risico is om er nu alsnog een groepje bij te zetten (een koppel dwz 1 erbij zetten kun je sowieso beter vergeten m.i.). Denk er ook om dat alles wat je erbij zet dezelfde maaat moet hebben, dan kunnen ze elkaar niet opeten en wat lastiger slopen.

Neem dus aan dat het niet samen gaat. Maar zoals Saskia eerder zei is de onderlinge agressie klein dus daarom en ik een beetje verward of het nu wel gaat of niet.

Wat is m.i. ?
 

Terug
Bovenaan