Is Vivarium de moeite waard?


Nog nooit geweest. Zit er wel over te denken om toch maar eens een keer de stap te wagen. Zonder pinpas of cash anders dan entree/parkeren en verteergeld. :)
 
Vorig jaar was er geen zak aan. Weet niet of ik dit jaar wel ga...
 
Voor mij iets te ver rijden,1u40 min enkel,
had wel eens graag naar zo'n beurs gegaan.
Lijkt me wel interessant,zeker als je er voor de 1ste keer naartoe gaat.
 
Voor mij iets te ver rijden,1u40 min enkel,
had wel eens graag naar zo'n beurs gegaan.
Lijkt me wel interessant,zeker als je er voor de 1ste keer naartoe gaat.
Ik ben met het OV 3-4 uur onderweg dus ja dat is mij ook te lang reizen.
 
Ik ben met het OV 3-4 uur onderweg dus ja dat is mij ook te lang reizen.
Het is maar goed dat je niet in amerika woont dan šŸ˜› nederland is wat dat betreft nog wel een klein compact landje. Daar zijn vaak hele goedde oplossingen voor namelijk šŸ˜„
 
Het is maar goed dat je niet in amerika woont dan šŸ˜› nederland is wat dat betreft nog wel een klein compact landje. Daar zijn vaak hele goedde oplossingen voor namelijk šŸ˜„
Ja maar vanuit het Noorden is het toch een flink eind en zonder eigen vervoer ben je vaak erg lang onderweg en ik ga niet in totaal 7 uur reizen om over een beurs te kunnen lopen.
 
Ik was wel van plan te gaan.
Gewoon beetje rond snuffelen en je komt altijd wel iemand tegen om een praatje mee te maken.
Ik krijg wel de indruk na alle berichten te hebben gelezen dat er toch wel mensen zijn die beetje introvert zijn.
Nou ik niet hoor, vind het altijd leuk mensen te ontmoeten en of ze hun handen wel of niet goed hebben gewassen ...........
Daar moet je niet over nadenken of anders in een glazen huisje gaan wonen.
 
Collectief vervoer was mooi geweest.
 
Ja het is jammer dat het OV naar de beurs met bussen er niet is en dat is echt een tekortkoming vindt ik want niet iedereen heeft eigen vervoer of geld voor een "dure" taxi maar goed het is niet anders.
 
Ja het is jammer dat het OV naar de beurs met bussen er niet is en dat is echt een tekortkoming vindt ik want niet iedereen heeft eigen vervoer of geld voor een "dure" taxi maar goed het is niet anders.
Klopt openbaar vervoer is al heel erg toegankelijk in nederland dat wel maar het zou nog toegankelijker mogen zijn šŸ˜„ veel praktischer!
 
Met het OV is het van bushalte tot aan Autotron ongeveer 400 meter lopen geeft Google aan.
Bus 90 van of naar Den Bosch. Vandaar met de trein moet toch wel te doen zijn.
 
Met het OV is het van bushalte tot aan Autotron ongeveer 400 meter lopen geeft Google aan.
Bus 90 van of naar Den Bosch. Vandaar met de trein moet toch wel te doen zijn.
John mag daar de bus niet meer in na de laatste keer šŸ¤« (grapje natuurlijk.. teminste...šŸ¤”)
 
Met het OV is het van bushalte tot aan Autotron ongeveer 400 meter lopen geeft Google aan.
Bus 90 van of naar Den Bosch. Vandaar met de trein moet toch wel te doen zijn.
Ja door de week denk ik want vorig jaar reden er in het weekend geen bussen van CS naar het Vivarium. 400 meter is natuurlijk goed te doen maar ja dan moeten ze wel rijden in het weekend.
Tenzij er iets is veranderd tov 2022 want toen kon dat niet.
 
Ja door de week denk ik want vorig jaar reden er in het weekend geen bussen van CS naar het Vivarium. 400 meter is natuurlijk goed te doen maar ja dan moeten ze wel rijden in het weekend.
Tenzij er iets is veranderd tov 2022 want toen kon dat niet.
Rijdt er helemaal geen bus? Want op internet staat ook dit:
3. Met het openbaar vervoer
Met het openbaar vervoer zijn wij te bereiken vanaf NS-station ā€˜s-Hertogenbosch en station Rosmalen met de treintaxi. Buslijn 90 rijdt in het weekend niet. Optie is buslijn 3 en 15 min lopen.
 
Bus 90 rijdt dus niet in het weekend en dat was in 2022 ook al zo en ja dan moet je nummer 3 nemen en nog een kwartier lopen. Het is maar net wat je wil en wat je lichamelijk aankan.
 
Bus 90 rijdt dus niet in het weekend en dat was in 2022 ook al zo en ja dan moet je nummer 3 nemen en nog een kwartier lopen. Het is maar net wat je wil en wat je lichamelijk aankan.

Je moet dan ook niet veel kopen want als dat dan nog mee moet op de terugreisā€¦
 
Het is idd jammer dat het OV danwel de organisatie van het Vivarium er niet op inspeelt. Daar ben ik het wel mee eens. Doch denk ook dat er ook een hoog financieel plaatje aan vast zit. Dat als men voor een pendeldienst gaat dat dat door wordt berekend in het standgeld of in de entreeprijs. Dat is dan een afweging die gemaakt moet gaan worden. Maar ik wil er wel bijstellen dat het standgeld voor een standhouder zonder meer al aan de prijs is. We worden er dan ook niet blijer op als het nog duurder wordt.

En eigenlijk is het voor de gemeente ook een promotie dat zo'n evenement in hun plaats gehouden wordt waardoor ze met coulance een pendeldienst best zouden kunnen genereren wat mij betreft. Maar goed, ik verkeer niet in de positie om dat af te kunnen dwingen.
 
Als iedereen nou gewoon met de fiets gaat dan is dat goed voor het milieu en is het OV probleem opgelost;)
 
Maar daar zeg je wel wat hoor, John... Gewoon een paar dagen voor uittrekken en op de fiets naar Rosmalen...
Volgens mij zijn treinen vrij zuinig in uitstoot en we zullen toch van a tot b moeten. Daarnaast rijden er genoeg electrische bussen rond. Als ze ook nog is stroom op een millieu vriendelijke manier konden aanbieden was het nog oke geweest.

Aangezien er toch een boel kerncentrals draaiende worden gehouden met fossiele brandstof maakt dat ook niet meer uit.
Het is vooral dat iedereen in een eigen auto in rijtjes achter elkaar remmen gassen elke dag in de auto zitten, naar de supermarkt gaan met de auto terwijl dat soort dingen met de fiets kunnen.

Het is te toegankelijkheid. Ik vind dan ov nog wel een eerlijke tussenweg tot we ons stroom probleem op hebben gelost en de sahara eindelijk vol zetten met zonnepanelen. Maar het maakt uberhaubt allemaal weinig uit iedereen doet uiteindelijk zn eigen ding. Ik vind het wel fijn bewust te zijn over dat soort dingen.

ik zou zelf liever een goeie lfs steunen met het geld en de moeite die er achter ligt dan zn commercieel evenement.
maar misschien ben ik ook gewoon die introvert die dat soort dingen het gewoon niet waard vind. Er zijn genoeg dingen waar ik wel de auto voor in zou stappen šŸ˜ iedereen heeft zn prijs šŸ˜‚
 
Het is idd jammer dat het OV danwel de organisatie van het Vivarium er niet op inspeelt. Daar ben ik het wel mee eens. Doch denk ook dat er ook een hoog financieel plaatje aan vast zit. Dat als men voor een pendeldienst gaat dat dat door wordt berekend in het standgeld of in de entreeprijs. Dat is dan een afweging die gemaakt moet gaan worden. Maar ik wil er wel bijstellen dat het standgeld voor een standhouder zonder meer al aan de prijs is. We worden er dan ook niet blijer op als het nog duurder wordt.

En eigenlijk is het voor de gemeente ook een promotie dat zo'n evenement in hun plaats gehouden wordt waardoor ze met coulance een pendeldienst best zouden kunnen genereren wat mij betreft. Maar goed, ik verkeer niet in de positie om dat af te kunnen dwingen.
Poeh er word alleen maar over geld gedacht in deze zienswijze.
 
Het zou mogelijk een uitdaging kunnen zijn voor standhouders.
Iets regelen met een pendelbusje wat om de 2 uur gaat, maar ja dan zal je net zien dat iemand weer om het uur wil.

Er zal/zullen best wel gepensioneerde vrijwilliger(s) te vinden zijn die met een busje mag/mogen rijden en zo een pendeldienst kan rijden.
(mij niet bellen want ik heb andere zorgen)
 
Poeh er word alleen maar over geld gedacht in deze zienswijze.
Nou ja, laten we heel eerlijk zijn, zou zo'n organisatie een pendeldienst optrommelen dan gaat dat helaas met geld gepaard. En zeker weten dat de organisatie dat dan verwerkt in een verhoogde standplaatsprijs of een verhoogde entreeprijs. Het zal ergens vandaan moeten komen. Maar wat ik reeds eerder aanhaalde dat dit soort evenementen tevens een promotie is voor de gemeente waar het gehouden wordt. Waarom dan niet dat de gemeente voor zo'n pendeldienst zorgt tijdens zo'n evenement... Zou toch een goede optie zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Ik ben in het verleden regelmatig naar reptielenbeurzen geweest bijvoorbeeld Tarraria & Exoknaag in Houten.
Maar nog nooit naar Vivarium.
In november is er weer Vivarium.
Is Vivarium de moeite waard om eens naar toe te gaan? Waarom wel of niet? Wat vind jij van Vivarium?
*Het leuke kan ook het onbekende zijn.

Ik ben vorig jaar geweest. Een frietje was best prijzig in verhouding tot wat je kreeg en zo zal het met het OV ook prijzig zijn.

*Wat mij persoonlijk vooral ook boeide was dat er een stand was waarbij ik, het voor mij volstrekt onbekende, de uitleg kreeg van hoe een paludarium werkt en ook visueel zichtbaar was.
 
Even een benadering vanuit een andere hoek..
Stel.. Het zou gehouden worden in de Brabanthallen. Zou openbaar vervoer dan niet een stuk eenvoudiger worden?
 
Nou ja, laten we heel eerlijk zijn, zou zo'n organisatie een pendeldienst optrommelen dan gaat dat helaas met geld gepaard. En zeker weten dat de organisatie dat dan verwerkt in een verhoogde standplaatsprijs of een verhoogde entreeprijs. Het zal ergens vandaan moeten komen. Maar wat ik reeds eerder aanhaalde dat dit soort evenementen tevens een promotie is voor de gemeente waar het gehouden wordt. Waarom dan niet dat de gemeente voor zo'n pendeldienst zorgt tijdens zo'n evenement... Zou toch een goede optie zijn?
Jullie verkopen echt niet voor braderie prijzen, daarvoor kun je toch niet verwachten dat de gemeente ervoor opdraait! Het valt te proberen natuurlijkšŸ˜Ž
 
Zoals eerder al vermeld is er niets nieuws meer onder de zon, het houden van een aquarium is eigenlijk al uit ontwikkeld, wat je eventueel nodig hebt is er al dus al even.
 
Jullie verkopen echt niet voor braderie prijzen, daarvoor kun je toch niet verwachten dat de gemeente ervoor opdraait! Het valt te proberen natuurlijkšŸ˜Ž
Promotioneel bezien komt het ook ten goede van Rosmalen zelf. Er is onder meer aanloop vanuit het buitenland naast het gegeven dat er vele nederlanders Rosmalen aandoen. Dus zo gek is dat niet dat de gemeente in kwestie zich daarin schikt om een pendelbus te charteren. Vele buitenlanders zullen het totale weekend hun opwachting maken op de beursvloer waarbij de plaatselijke horeca er ook van profiteert. En de eventuele inkopen die de buitenlandse bezoekers nog doen in Rosmalen zelf. Want tja, genoeg mensen die ook nog eens wat souvenirs uit Rosmalen mee wiollen nemen. Dus de retail profiteert er ook nog van. Je moet naar het grotere plaatje kijken wat zo'n evenement voor de stad betekent.

Maar wat ik al zei, de organisatie kan het ook doorberekenen naar de bezoekers toe in de vorm van een verhoogde entreeprijs. En dat klinkt nou ook niet echt aantrekkelijk voor de bezoeker. De standhouders zijn hier niet de grote boosdoeners in het plaatje. Tot nu toe hebben wij als standhouder altijd nog elke verhoging van het standplaatsgeld meebetaald. En het is echt niet goedkoop om op het Vivarium te gaan staan. En let wel: Er bevinden zich onder de standhouders ook vele hobbykwekers die er nogal tegenaan hikken om steeds zoveel geld te moeten betalen terwijl ze misschien in verhouding niet geweldig draaien op zo'n evenement. Want helaas gebeurd dat ook nog weleens. Vergeet hierbij ook niet de verdere onkosten die ermee gepaard gaan.
 
Zoals eerder al vermeld is er niets nieuws meer onder de zon, het houden van een aquarium is eigenlijk al uit ontwikkeld, wat je eventueel nodig hebt is er al dus al even.
Klopt! Doch kan het buiten dit feit om toch wel een leuk en gezellig uitje zijn. En het is ook een plek om elkaar persoonlijk te treffen wat ook door velen wordt gewaardeerd.
 
De beste oplossing #de buurtbus
 
Zoals eerder al vermeld is er niets nieuws meer onder de zon, het houden van een aquarium is eigenlijk al uit ontwikkeld, wat je eventueel nodig hebt is er al dus al even.
In de regel wel en dat viel mij ook op in de 4 jaren dat ik ben geweest. Neemt niet weg dat het wel gezellig kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
In de regel wel en dat viel mij ook op in de 4 jaren dat ik ben geweest. Neemt niet weg dat het wel gezellig kan zijn.
Klopt, feit is dat @Crash vorig jaar het paerdjuh heeft gesproken op de AF stand zonder dattie zelf wist dattie met een paerdjuh heeft gesproken.... ;)
 

Terug
Bovenaan