jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34


Is dit je grote bak?
is de grote die de dit heeft 1000 liter
Ben nog aan het uit zoeken wat de oorzaak is :juggle:
Klote zeg - Gok dat het idd de grote bak is, lijkt erop dat de stabalisatiestrip los is geraakt? Hoe ben je daar om half 3 achter gekomen?

Weet eigenlijk niet hoe lang je garantie op zoiets hebt, maar zou je dit niet liever door de maker laten repareren? Want om het weer goed vast te maken dien je alle kit te verwijderen, aangezien kit niet op kit hecht..
Garantie zou kunnen maar bak komt uit Duitsland vandaan dus dat duurt even voor dat die hier zijn.
heb in middels twee extra glas stroken gehaald de lijm ik er zelf in voor dat in de andere ga verwijderen inclusief kit.
o ja ben een lichter slaper hoorde iets vreemds dus kijken.
 
is de grote die de dit heeft 1000 liter
Ben nog aan het uit zoeken wat de oorzaak is :juggle:

Garantie zou kunnen maar bak komt uit Duitsland vandaan dus dat duurt even voor dat die hier zijn.
heb in middels twee extra glas stroken gehaald de lijm ik er zelf in voor dat in de andere ga verwijderen inclusief kit.
o ja ben een lichter slaper hoorde iets vreemds dus kijken.

Dat is balen , maar nog geen waterballet als ik het goed begrijp .
Laat de nieuwe ingelijmde stroken straks LANG uitharden vooraleer ze op spanning te brengen .
Dus lang , minstens 3 weken in klemmen , liever 4-5 weken .
 
Dat is balen , maar nog geen waterballet als ik het goed begrijp .
Laat de nieuwe ingelijmde stroken straks LANG uitharden vooraleer ze op spanning te brengen .
Dus lang , minstens 3 weken in klemmen , liever 4-5 weken .
Nee gelukkig niet dat water ballet had ik mijn bed helemaal niet meer gezien :(
Nu was het afvoer open en in de tussen tijd led balken weer normaal liggen half leeg en dicht die afvoer.
en weer lekker :sleep::sleep: nou ja lekker heb wel even liggen vloeken helpt niets maar lucht wel even op;)
dat klemmen gaat zeker gebeuren.
 
Slim om twee extra glasstroken te bevestigen idd! Dat zou de bak toch weer stabiel moeten maken.
 
Nou lijkt me duidelijk waarom de stroken los kwamen
IMG_20200821_101325.jpg
IMG_20200821_101348.jpg
glas stroken zaten maar heel minimaal vast rest van de kit kon je er zo afpakken :(
Dan slaat nu de twijfel toe hier als dit al zo slecht gedaan is hoe is dan de verdere staat van de verlijming :juggle::juggle::(
Aan de ander kant bak lekt niet ondanks dat de ruit zon 3 cm bol heeft gestaan dus tja wat nu te doen.
keuzes keuzes soms wordt je er niet goed van.:cry::eek:
 
Ik ben benieuwd naar de afloop hoe dan ook de kitten hebben het zwaar te verduren gehad .
 
Bak is weer hersteld toch de gok gewaagt om de glas stroken zelf terug te plaatsen met otoseal
Zo dat spul plakt zeg drie weken de klemmen er op laten staan en toen voorzichtig de boel weer vol gezet tot nu toe geen natte benen.
Wel een verrassing zag al een hele tijd iets weg schieten althans dat verbeelde ik me maar zag dan bij beter kijken niets tot van de week kwam deze mevrouw/meneer in het zicht :smitten:
IMG_20201107_151926.jpg
waar ie vandaan komt vermoed mee gereisd met wat nieuwe planten want deze soort heb ik niet in de bak zelf zitten
tevens komen eindelijk deze dames/heren meer voor het voet licht nou ja in de avond als de lichten beginnen te dempen
Schermafdruk op 2020-11-18 16-09-37.png

was het weer
 
Binnen kort maar uit zien naar een grotere bak :juggle::eek::stars:
Inmiddels 3 kleine groene sumatraan gespot :Dk:Dk lijken wel konijnen
helaas niet zo snel de camera bij de hand
 
Hoe gaat het nu verder met de bak Jaap?
Nou ondanks dat ik niet te veel tijd er aan kan besteden gaat ie eigenlijk wel lekker wat last van baard alg
Of last is een groot woord maar is meer van als ik zou willen.
Komt ook door het ontbreken van co2 flessen zijn leeg en geen tijd om ze te laten vullen.
maar och planten doen het ook zonder somige nog beter zelfs heb ik de indruk
overzicht1.jpg

hmm net zoals het haar van de baas tijd voor knip knip
Rechts wat kaal bob2 de sloper is langs geweest heeft op vakkundige wijze deze hoek verbouwd :juggle: :eek:
 
Je bent geswitcht van de Eheim naar de FX6 begrijp ik? (Of juist andersom? 🙃) En waar was je niet tevreden mee bij het oude filter?
 
Je bent geswitcht van de Eheim naar de FX6 begrijp ik? (Of juist andersom? 🙃) En waar was je niet tevreden mee bij het oude filter?
ik heb de 14 jaar oude Eheim pro3 2078 vervangen omdat ie stuk was voor de fluval fx 6
Ben er zeer over te spreken en de vissen ook ;) mooi mee surfen op de beweging van het water dan via de bodem weer terug en hop daar gaat ie weer.;)
 
Prima dingen hè. Ik heb zelf op een wat kleinere bak (500 L) een FX4 draaien, naast andere filtratie. Die doet het grootste deel van de stroming. Meer power hoeft hier echt niet hoor, ook niet voor de vissen en planten. Drijfplanten zijn al niet meer mogelijk zeg maar...

14 jaar is overigens goed volgehouden van die Eheim. (y)
 
Je hebt een bak om trots op te zijn Jaap!

hoe bevalt de FX6 kwa geluid? Kan mij voorstellen dat een 40+ watt nog wel wat trillingen ect veroorzaakt.
 
Tja en dan komt het virus langs en ben je zelf voor ga 4 weken uit de running qwa onderhoud
En ja wel meneer blauw bacterie dacht en nu zie ik mijn kans schoon :eek: :madd:
1629203300933.jpg
1629203337808.jpg
1629206992006.jpg
met als voorlopig resultaat
1629206969474.jpg

Nu nog moed verzamelen om de bak verder leeg en schoon te maken.
eerst een bak op zetten voor de vissen opvang
 
Bedankt Ton en John
Helaas zit het ook op de achterwand en die is zo 123 niet zo makelijk schoon te krijgen.
1 voordeel was al een tijdje van plan om de inrichting aan te passen wordt nu alleen versneld en gaat langer duren die blauw Bacterie moet er uit zijn voor dat ik de herinrichting ga doen.
 

Terug
Bovenaan