jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34


Niet altijd heb in het verleden een led balk besteld via aliie kreeg keurig een factuur een week na levering.
Zal te maken hebben hoe en met wie het verzonden wordt.
Maar maak me geen zorgen er over :thumbs: :D:D

Wij kregen via de mobiel een rekening voor een pakketje te betalen was van DHL en van PostNL kregen we het via de mail

Weer wat bijgeleerd, dank je.
 
Ik heb destijds ook de coolingfans besteld daar en dat was dik 37 euro maar ook niks van belastingen of extra kosten gemerkt hoor. Ze controleren volgens mij niet alle zendingen dus als je er niet uit wordt gepikt gaat het denk ik goed.
 
Zo als vanmorgen opgemerkt in de babbelbox loop met plannen rond on de bak qwa planten bestand een opfris beurt te geven
Oude te grove planten er uit en iets fijnere voor terug en wat langzamer groeiers die ook beneden wat voller blijven. (is trouwens ook een verlichtings-kwestie planten willen wel heel graag om hoog)
Maar ja wat dan daar ben ik nog niet uit.
Hier een paar foto's krijgen jullie een idee SAM_1687.JPG zie je door het vele snoeien ziet dit er niet zo mooi meer uit
SAM_1692.JPG en het wordt me een bos als je even niet oplet
Voor een ieder die twijfelt over de behandeling van baardalg met een stoot kuur carbo zie hier het effect er van na 1 behandeling SAM_1689.JPG wat nu rood ziet was diep zwart en vol aanwezig begint al aardig op te lossen :thumbs: :D
Totaal beeld SAM_1693.JPG
zoals gezegd wil ik tevens de bak wat vis vriendelijker maken en wat hout toevoegen als ik het kan vinden althans met al die regels van uit den haag dit mag niet dat mag niet man wat een drama :6:mad:
 
Die Echinodorus kan je makkelijk lager snoeien, dan zie je al die stompjes niet meer en kan je er zo veel vanaf halen als je nodig vindt.
Dat gras-achtige is denk ik de Helanthium tenellum welke vaak een troep wordt en niet teveel belichting nodig heeft, maar gaat vaak wel alle kanten op en gaat door heel je bak.
 
Die Echinodorus kan je makkelijk lager snoeien, dan zie je al die stompjes niet meer en kan je er zo veel vanaf halen als je nodig vindt.
Dat gras-achtige is denk ik de Helanthium tenellum welke vaak een troep wordt en niet teveel belichting nodig heeft, maar gaat vaak wel alle kanten op en gaat door heel je bak.
1 Probleem Ton kan er niet bij dan zal ik de Echinodorus er uit moeten halen en of dat nu zon goed idee is :juggle:
Dat grasachtige geeft mooi schuil plek aan diverse soorten visjes bv indische modderkruiper is er regelmatig in te vinden nou ja vinden als ie zich laat zien dan :D
Maar je hebt gelijk geef het de kans dan gaat het door heel de bak heen kwestie van bij houden met de lange schaar
 
Bak is weer lekker groen zo Jaap.
Dank John maar mij iets te groen. :D
Kijk altijd jaloers naar de bakken hier waar er mooi rood tinten te zien zijn :smitten:
Door licht gebrek denk ik dat die bij mij niet echte willen heb er een paar rode tijgerlotes in staan doen het wel maar daar is ook alles mee gezegd worden geen mooi volle planten helaas :(

Fijne bak hoor Jaap :petjeaf:
Dank Peter ben er nog steeds blij mee.
Oké heb nog wat wensen qua plant variatie en verlichting maar dat houd de hobby leuk:D
 
Zo vandaag een begin gemaakt met de aanpassing planten en gebruik van zelf opgewekte osmose water
SAM_1733.JPG
osmose gebeuren
SAM_1723.JPG
bak was vol middels een opvoer pomp die ik nog had naar de vulleiding gebracht ( viel me 100% dat het lukte) waar een oude rio 240 al niet goed voor is :thumbs::D
SAM_1724.JPG
waar niet terug gebrachte koppelingen en doorvoeren al niet goed voor zijn :D
opvoerpomp doet het prima water loopt nog harder als uit de kraan

planten aanpassing zoek de verschillen

Voor
SAM_1693.JPG
na
SAM_1731.JPG

vandaag alleen toe gekomen aan de rechter kant
SAM_1729.JPG
dit eerst maar eens laten groeien
Betere foto's volgen nog

was het weer
 
Vindt je dat niet wittig Jaap. De Fusion 120 hier heeft 6700K maar dat is echt wittig en ik kon er lastig aan wennen maar nu kan ik de gelige en de rood/witte/blauwe leds inmiddels apart regelen en nu oogt het gelukkig weer wat geler zoals ik was gewend.
 
Vindt je dat niet wittig Jaap. De Fusion 120 hier heeft 6700K maar dat is echt wittig en ik kon er lastig aan wennen maar nu kan ik de gelige en de rood/witte/blauwe leds inmiddels apart regelen en nu oogt het gelukkig weer wat geler zoals ik was gewend.
Das het grote voordeel van daytime led je kan het naar eigen inzicht aanpassen waar nodig door er een andere module in te steken
Of het te wit is gaan we zien als de boel op de bak ligt denk zelf dat het mee gaat vallen camera vertekend de kleur nog al en zo niet zie boven staande :D
 
Hoe is het met de 250 @flipper34 ?
Staat momenteel door de veranderende mantelzorg zwaarte (moest ik me even op instellen geen volledige nachtrust meer):sleep: even op een laag pitje of wel gaat zijn gang wel even een probleem et blauw bacterie gehad maar is weer op de weg terug.
Wel wat planten gesneuveld.
zal zo gauw ik de boel weer op orde heb weer :foto: plaatsen
Kan nog even duren hoor kan niet zo makkelijk meer van huis af voor langere tijd voor nieuwe spullen.
 
Sinds kort afscheid genomen van de 4 t5 balken en vervagen door een mooi daytime systeem
enkele gegevens
1 profiel van 150 cm met daar omheen een adapter profiel juwel voorzien van 6 modules 2x Matrix Module Ultra White 4x Matrix Module Neutral White
1 profiel 100 cm met daar omheen een adapter profiel juwel voorzien van 3 modules 2x Matrix Module Ultra White 1 Matrix Module Neutral White
Verlichting wordt aangestuurd door ghl profilux mini wifi verloopt van 8.30 naar 13..00 van 5 tot 80 procent van af 19,45 naar 21.30 van 80 naar 0 procent.
de led verlichting neemt een vermogen van 90 watt dit terwijl de t 5 balken met 4 x 54 watt en 4x 49 watt goed was voor 412 watt dus meer over in de knip :juggle: ;)
Voorlopig ga ik de planten groei en de reactie van plant en dier aanzien mocht het nodig zijn kan ik er altijd nog modules bij zetten(y):)
Plaatjes SAM_1838.JPG SAM_1839.JPGSAM_1840.JPG
1 kap wat een genot meer ruimte en geen balk in de weg
2 profiel met modules
3 overzicht licht is meer als op foto te zien is ligt aan toestel.
 
Valt Mee John alles nog heel en ;) ik sta nog SAM_1880.JPG

Zo eindelijk van die vervelende co2 splitser af en magneetventiel is een stuk behoedzamer met schakelen en mooi alles bij elkaar wat wil een mens nog meer:)
Nu even zien of deze schakel magneet minder warm wordt bij zomers temperaturen.
Volgende stap co2 beter laten oplossen en meet punt co2 anders inrichten/plaatsen
En och nu we toch bezig zijn SAM_1886.JPGSAM_1882.JPG
 
Af gelopen nacht om half 3 IMG_20200820_115733.jpg 2020-08-20_13-29-59_686.jpg
Het lijkt wel of alles hier tegelijk komt :madd::madd:
bak maar half leeg laten lopen en glas weer in vorm gezet lijm besteld en nu maar hopen dat die morgen daad werkelijk geleverd wordt.
en hopen dat de bak voor de rest heel blijft en de vissen het overleven.
 
Klote zeg - Gok dat het idd de grote bak is, lijkt erop dat de stabalisatiestrip los is geraakt? Hoe ben je daar om half 3 achter gekomen?

Weet eigenlijk niet hoe lang je garantie op zoiets hebt, maar zou je dit niet liever door de maker laten repareren? Want om het weer goed vast te maken dien je alle kit te verwijderen, aangezien kit niet op kit hecht..
 

Terug
Bovenaan