jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34


Erg balen Jaap.

Een tip. Waterstofperoxide doet wonderen.
 
Dank Steven komt inderdaad ongelukkig uit maar gaat goed komen.
Marcel morgen komt de nieuwe voorraad Waterstofperoxide was er door heen is 1 van de redenen van het ontstaan.
 
Waardeloos Jaap, succes met heropbouw.
 
1631101301058.jpg
1631404133460.jpg

gister morgen na een lang dag en een paar in de nacht door halen begint het er op te lijken ;)
en nu een paar uur :sleep::sleep:
straks ook weer een drukke dag voor de boeg.
 
Jaap , bereid je maar voor vanaf nu zal je iedere week wel een koppel hebben met eitjes . Ervoor waren er steeds 1 of 2 koppels per week .
 
Vandaag even naar Kerner for fit animals door het bericht van Botia
eerst even gebabbeld over de aanstaande verbouwing en of ie nog hulp nodig had.
Gaat het in eerste instantie overlaten aan een bedrijf heel verstandig want wat bleek hij zit in de oude Rabobank vestiging en de kluis is nog aanwezig en niet zon kleintje ook
Denk dat de deur alleen al gauw een ton of meer weegt.
ik hoop dat het voorspoedig verloopt voor hun :juggle: :unsure:
Dan toch maar even de aanwezig visjes bekeken en wat mee genomen bakken moeten daar wel leeg
1645902565217.jpg
1645902525913.jpg

4 mooi corydoras 8 Geophagus winemilleri

1645902585688.jpg

3 botia lekker grote exemplaren richten al een ware veldslag aan onder de vele slakjes (y) ;)
Nog wel even uitvogelen welke type heb zelf het idee van 2 botia lohachata de ander wijkt qwa tekening af van de andere.


 
Tof Jaap en mooie manen op de achtergrond die zijn echt niet fotoschuw ken ze :D
 
Tof Jaap en mooie manen op de achtergrond die zijn echt niet fotoschuw ken ze :D
Waarschijnlijk denken de manen ha lunch:DD;)
zonder gekheid bang zijn ze absoluut niet de manen
Dit gebeurd er als ik in de tv stoel zit en naast me kijk
1645906568803.jpg
als ik dan opsta en naar de keuken loop volgt de hele groep (9 stuks) me naar de keuken en weer terug
ernstig geval van stalking/hinderlijk volgen heet dat ;)
 
Mooie foto Jaap en ze hebben het naar de zin dus.
 
Haha, altijd leuke klusjes Jaap en ik zet ze te drogen altijd in de vensterbank. Helemaal met wat zon gaat dat dan vrij snel.
 
Aangezien er nog al wat te doen is over het gebruik van elektra en de kosten er van
hier bij een overzicht
let wel dit is tijdens de zomer de verwarming zal nog niet echt mee doen
Bak inhoud 950 liter temperatuur 25*C
gemiddelde normale kamer temperatuur 20*C in de zomermaanden behoorlijk meer soms ;)

techniek
pompen
1 Eheim 2078 pro 3e verbruik 35 watt
1 fluval fx 6 verbruik 41 watt
verwarming
jager 300 watt
verlichting 9 modules daytime led verbruik per module 10 watt bij 100%
ghl profilux mini aansturing verwarming en verlichting en ph controller verbruik ??

meet apparatuur FlinQ smart powerplug
verbruik 2,04 kw per dag
per maand 63,24 kw x 0,34 = 21,50 per maand aan stroomkosten.

bij oude stroomprijs was dit 14,22
De verhoging valt nog te overzien momenteel of dat zo blijft is koffie dik kijken.
 
1 Eheim 2078 pro 3e verbruik 35 watt
1 fluval fx 6 verbruik 41 watt
Dat is al 75 watt zeg maar en dat x24 is rond de 1800W per dag en dat zou ons al zo n zo n 90ct per dag kosten oftewel dik 25 euro p/m. Dat dan alleen voor de filters dus je hebt nog vrij goedkope stroom Jaap want wij zitten op net iets boven de 50 cent volgens mij.
 
Ja wij betalen al dik 50 cent Jaap dus het kan nog duurder.
 
Ja wij betalen al dik 50 cent Jaap dus het kan nog duurder.
Ja dat hele 50 cent verhaal ik zet daar mijn ??? tekens bij vooral om dat er een zekere energie boer beweerd dat zonne-stroom geen cent meer opbrengt.
ik heb zon vermoede dat er flink gerommeld wordt en zeker niet alleen met gas en stroom prijzen.
 
:br::br: brr van de 25 graden naar de 21.5:br: :br:
IMG_20220903_161229.jpgIMG_20220903_161255.jpg
 
Aangezien er nog al wat te doen is over het gebruik van elektra en de kosten er van
hier bij een overzicht
let wel dit is tijdens de zomer de verwarming zal nog niet echt mee doen
Bak inhoud 950 liter temperatuur 25*C
gemiddelde normale kamer temperatuur 20*C in de zomermaanden behoorlijk meer soms ;)

techniek
pompen
1 Eheim 2078 pro 3e verbruik 35 watt
1 fluval fx 6 verbruik 41 watt
verwarming
jager 300 watt
verlichting 9 modules daytime led verbruik per module 10 watt bij 100%
ghl profilux mini aansturing verwarming en verlichting en ph controller verbruik ??

meet apparatuur FlinQ smart powerplug
verbruik 2,04 kw per dag
per maand 63,24 kw x 0,34 = 21,50 per maand aan stroomkosten.

bij oude stroomprijs was dit 14,22
De verhoging valt nog te overzien momenteel of dat zo blijft is koffie dik kijken.
Ik kwam (dacht ik) op 9kW per etmaal uit in de herfst , dus jouw score is niet slecht voor een zomermaand
 
Ik kwam (dacht ik) op 9kW per etmaal uit in de herfst , dus jouw score is niet slecht voor een zomermaand
We gaan het mee maken Wouter
Gelukkig hier zonnepanelen op het dak dus dat scheelt nu nog een slok op een borrel ;)
Vandaag ook weer 12 kWh opbrengst dus dat scheelt weer ;)
 
We gaan het mee maken Wouter
Gelukkig hier zonnepanelen op het dak dus dat scheelt nu nog een slok op een borrel ;)
Vandaag ook weer 12 kWh opbrengst dus dat scheelt weer ;)
Ja hier word 4.2MW opgewekt per jaar, tegenover een verbruik van 5.8MW blijft er toch nog 1.6MW over die betaalt moet worden helaas..
Maar scheelt een hoop idd.
Moet maar eens een heel jaar gaan meten denk ik…
Volgens mij zijn aquaria zuiniger dan men denkt, zeker als je het weg zet tegenover een dikke tv met vette surround set en lekker veel gamen en/of films kijken
 
Ja hier word 4.2MW opgewekt per jaar, tegenover een verbruik van 5.8MW blijft er toch nog 1.6MW over die betaalt moet worden helaas..
Maar scheelt een hoop idd.
Moet maar eens een heel jaar gaan meten denk ik…
Volgens mij zijn aquaria zuiniger dan men denkt, zeker als je het weg zet tegenover een dikke tv met vette surround set en lekker veel gamen en/of films kijken
Het verbruik en kosten wat vaak aan aquaria wordt toegeschreven is vaak er overdreven met een aquarium kost wel 1000 € per jaar aan stroom wat ik wel eens heb zien staan bij vergelijking sites vraag ik me wel eens af hoe dan wat voor monster bak heb je dan staan.
hier kom ik ook helaas nog opbrengst te kort dakkapel staat in de weg voor meer panelen anders hadden er zeker meer gekomen als de acht die er nu op leggen.
plan is volgende jaar om naar 14 te gaan mits het meterkast het gebeuren aan kan.
 
Het verbruik en kosten wat vaak aan aquaria wordt toegeschreven is vaak er overdreven met een aquarium kost wel 1000 € per jaar aan stroom wat ik wel eens heb zien staan bij vergelijking sites vraag ik me wel eens af hoe dan wat voor monster bak heb je dan staan.
hier kom ik ook helaas nog opbrengst te kort dakkapel staat in de weg voor meer panelen anders hadden er zeker meer gekomen als de acht die er nu op leggen.
plan is volgende jaar om naar 14 te gaan mits het meterkast het gebeuren aan kan.
3 fase omvormer en je kan meer kwijt.
Verzwaren van 1x 40a naar 3x 25a was hier €120 dacht ik, vast recht bleef gelijk.

Maar een discus bak op 30 graden vreet aanzienlijk meer dan de 25 graden waar je maanvissen op houd.
Maar ook geen idee hoe mensen op sommige getallen komen
 
Gisteren deze
IMG_20220904_125005.jpg
over gezet naar de 250 had het idee dat ie zich niet prettig voelde met de andere bewoners van de twee meter continu weg kruipen onder de stenen zelfs zo erg dat ie het grind er bij vandaan groef.
Van dat gedrag is geen sprake meer (y)
Scharrelt nu rustig door de bak heen zonder stress.
 
Zo alles weer fris en schoon.
PH probe geijkt ramen gepoetst.
Kan er weer 14 dagen tegen.
Morgen co2 laten vullen laaste fles loopt op zijn einde.
IMG_20220904_152919.jpg

IMG_20220904_152938.jpg

Club maan bij elkaar te rillen :br::br:
 
Met zo n plomp water zal de co2 wel snel gaan denk ik Jaap.
 
Met zo n plomp water zal de co2 wel snel gaan denk ik Jaap.
Kon inderdaad wel een een droog loper worden is niet anders.
Dacht dat ik nog een fles had staan maar alles is leeg :stom: beter opletten Jaap :zwaai::sleep::mad:
 
Oeps, ja ik heb ook altijd 1 op reserve maar ja soms denk je dat en blijkt het niet zo te zijn.
 

Terug
Bovenaan