Jaspers Scubaline 240, poging twee (jsiegmund)


Zoals beloofd hierbij een kleine update! Bak groeit lekker hoewel ik nog niet over alle planten tevreden ben. Vooral alternanthera reineckii mini lijkt het moeilijk te hebben ondanks dat ik voorheen de 'grote broer' zonder veel problemen erin had staan.

Zoals je ziet zijn de wortels wel mooi wit en groeien goed, dus ik denk dat dit nog even wennen aan onderwater is.
8P0Td9W7gDoR0SI_L6RPUaYmbNQBoviC.png


Paar plaatjes van de onderhoudsploeg:
8P0Td9W7gDoR0SI_L6RPUaYmbNQBoviC.png

8P0Td9W7gDoR0SI_L6RPUaYmbNQBoviC.png


Marsilea crenata slaat ook aan. Dit was, net als de alternanthera, in-vitro dus die plantjes waren ook erg klein toen ze erin gingen. Ik hoop op een mooie groene mat :)
8P0Td9W7gDoR0SI_L6RPUaYmbNQBoviC.png

8P0Td9W7gDoR0SI_L6RPUaYmbNQBoviC.png


En dan nog twee overzichtjes:
8P0Td9W7gDoR0SI_L6RPUaYmbNQBoviC.png

8P0Td9W7gDoR0SI_L6RPUaYmbNQBoviC.png


Stenen nog niet aan toegekomen trouwens, maar komend weekend is mijn vriendin van huis dus dan kan ik ongestoord weer een beetje rommelen ;)
 
Thanks Alex en Peter!!
 
ziet er goed uit!
heerlijk fris die groene planten links!
 
Je bak staat er mooi bij. Een frisse scape!
 
mooi, ben benieuwd hoe het eruit ziet als hij helemaal is ingegroeid. Ben alleen niet zo een fan van zo een blauwe achterwand.
 
Geweldige bak zeg! Welke crypto heb je in de bak zitten?
 
Never mind. Op de vorige pagina gelezen dat het becketi's zijn. Die blauwe gloed viel mij ook al op. Kreeg ook direct een bucephalandra gevoel.
 
Hallo allemaal, bedankt weer voor de complimentjes! Dat maakt het toch een stukje makkelijker om er tijd in te blijven steken :) Hierbij weer wat foto's.

Overzichtje hoe de bak er nu bij staat. Zoals je ziet is de boel flink dicht aan het groeien!
ltYt66Uc5mfQzQHPS1fmLa9oDt3BFzPC.png


Ik heb de staurogyne repens naar een andere plek verplaatst waar ie het een stuk beter doet:
ltYt66Uc5mfQzQHPS1fmLa9oDt3BFzPC.png


Lilaeopsis Novea-Zelandiae grasveldje heeft nog wat last van alg hier en daar, maar begint wel beter te worden:
ltYt66Uc5mfQzQHPS1fmLa9oDt3BFzPC.png


Marsilea crenata in emers en submerse vorm, grappig plantje wat echt compleet veranderd onder water.
ltYt66Uc5mfQzQHPS1fmLa9oDt3BFzPC.png


Alternanthera Reineckii
ltYt66Uc5mfQzQHPS1fmLa9oDt3BFzPC.png


Opruimploeg aan het werk, helaas het mos niet echt scherp op de foto :(
ltYt66Uc5mfQzQHPS1fmLa9oDt3BFzPC.png


Ben nog bezig om de baardalg compleet uit te roeien, gaat steeds beter maar ben er nog niet helemaal vanaf. Verder weinig problemen meer op het moment, dus meer tijd om te genieten :)
 
Wauw! Prachtige foto's van een prachtige bak!
 
Mooi hoor... een scape dat men niet vaak ziet!
 
Ziet er prachtig uit, evenals de foto kwaliteit :thumbs:
Misschien kan je de spraybar en andere techniek nog wat verbergen.
 
Je scape ziet er erg goed uit! Complimenten.
Maar waarom ziet het er zo blauw uit? Is dit de witbalans van de camera?
 
Bedankt weer allemaal!

@TonHageraats: klopt, maar met intake en outflow van 1 inch doorsnee zit je vast aan de nodige hardware. Ik ga nog wel eens zoeken naar wat subtielers maar voorlopig laat ik het hierbij. Ik stoor me er zelf niet aan en voor 't echt mooie foto zou ik het er altijd even snel uit kunnen halen natuurlijk :)

@Biljoenblik: combinatie van witbalans, het moment waarop de foto is genomen (mijn avond-programma voor 't licht begon al te lopen) en de LED verlichting die sowieso wat blauwer is van zichzelf. Ik heb inmiddels nieuwe strips liggen die feller zijn en warmer licht geven. Dat zou de bak een wat natuurlijker uitstraling moeten geven. Voorlopig alleen geen tijd om ze te installeren :S
 
Zo, alweer een tijdje geleden maar vandaag eindelijk wat nieuwe foto's gemaakt.

Overzichtje:
SUERwaQ16uENfzQOHKmMMgXJa01QpfT3.png


Ik ben van verlichting geswitched. De LED strips die ik had van Kitelight heb ik er deels uitgehaald (iemand interesse?) en vervangen door grotere SMD's met een daglicht kleur. Komt de scape ten goede en deze zijn ook wat krachtiger, vinden de planten fijn.

Voor een volgende scape ga ik het nog wat anders doen, maar dan komt er waarschijnlijk ook een andere bak met fijnere afmetingen. Ik hik een beetje tegen een verhuis aan dus ga het voorlopig maar even zo laten, weinig zin om de boel na een paar maanden weer af te moeten breken als het zo ver komt.

En dan nog wat losse foto's:

SUERwaQ16uENfzQOHKmMMgXJa01QpfT3.png

SUERwaQ16uENfzQOHKmMMgXJa01QpfT3.png

SUERwaQ16uENfzQOHKmMMgXJa01QpfT3.png
 
Bedankt C�dric! :)
 
zit jij ook niet op plantedtank?
ik heb deze bak volgens mij daar ook voorbij zien komen..

wel netjes gedaan allemaal ;)
 
Jaloersmakend mooi, echt prachtig.
 
tuinkabouter zei:
zit jij ook niet op plantedtank?
ik heb deze bak volgens mij daar ook voorbij zien komen..

Uhh nee, geloof het niet. Ik zit op UKAPS en heb nog een draadje op aquaplantexchange maar daar heb ik ook al een tijd niet meer geupdate.
 

Terug
Bovenaan