JBL inline diffuser al heel lang ingedraaid en toch grote CO2 bellen


Wat ik eigenlijk zeg is: dat een LFS mij vertelde dat er een grote bel van co2 in het filter kan ontstaan en dat risico wil ik niet nemen. Dat kan slecht zijn voor het filter. Maar dat is mijn persoonlijke overweging. Een nieuw filter heeft ook een kostenplaatje.
Dat kan en dat had ik ook destijds met de jbl 901 inderdaad maar het hangt van de filter af ook en de hoeveelheid bellen. Je leest ook vaak genoeg dat het goedgaat.
 
Ik heb de JBL gehad, en nu de chinese versie aangesloten op een Dennerle PH controler.
de JBl heeft er precies 5 dagen ingezeten, toen werd die al vervangen.

Bestel ook een reserve keramisch buisje erbij.

De JBL kan absoluut niet tippen aan deze keramische versie.
Bij mij staat de druk op 1.2 bar !!!!

Alleen even toevoegen...bestel vandaag want binnenkort is chinees nieuwjaar en dan gaat dat land dicht, het duurt dan zeker 4 tot weken voordat je iets krijgt geleverd.
Maar als je dit tegenwoordig besteld in china...dan komen er tegenwoordig toch nog aardig wat kosten bij in Nederland?

Mvg ronald
 
Ik heb de JBL diffusor ook al enkele jaren in gebruik. Hier bleef hij ook met regelmaat grote bellen geven, waarschijnlijk omdat de afdichting aan de randen onvoldoende is.
De truuk is om een extra rubberen ring toe te voegen en dan dicht te schroeven. Ik heb hem wel moeten aanschroeven tot ik dacht dat ie bijna ging barsten, vooraleer hij enkel een fijne mist gaf. Sindsdien werkt hij perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: dvbs
Ik heb de JBL diffusor ook al enkele jaren in gebruik. Hier bleef hij ook met regelmaat grote bellen geven, waarschijnlijk omdat de afdichting aan de randen onvoldoende is.
De truuk is om een extra rubberen ring toe te voegen en dan dicht te schroeven. Ik heb hem wel moeten aanschroeven tot ik dacht dat ie bijna ging barsten, vooraleer hij enkel een fijne mist gaf. Sindsdien werkt hij perfect.
Waar heb je die geplaatst dan en hoe kan het dat de bellen dan wel fijner zijn?
 
Alle filterslangen en spraybar enz. zijn schoongemaakt. De setup hangt nu denk ik iets beter dan vanmorgen. Morgen gaan we zien watvoor effect het op de CO2 dropchecker heeft. Dan weten we 100% zeker of dat JBL apparaat flut is. šŸ˜‰
 
Nou flut wil ik echt niet zeggen hoor maar ja ik had er iets meer van verwacht. Ik krijg de ph er prima mee omlaag maar wel met meer verlies van co2 dan ik had verwacht.
 
Nou flut wil ik echt niet zeggen hoor maar ja ik had er iets meer van verwacht. Ik krijg de ph er prima mee omlaag maar wel met meer verlies van co2 dan ik had verwacht.
Mijn doel is om eenvoudig te kunnen sturen op een bepaald niveau van CO2 met techniek buiten de bak. We gaan zien of het aan het einde van deze dag wel lichtgroen is.
 
Mijn doel is om eenvoudig te kunnen sturen op een bepaald niveau van CO2 met techniek buiten de bak. We gaan zien of het aan het einde van deze dag wel lichtgroen is.
Vergis je niet door de dennerlee bolvormige tester.is bij mij ook dondergroen,terwijl de druppelmethode aangeeft ph6,5.dus niet betrouwbaar
 
Vergis je niet door de dennerlee bolvormige tester.is bij mij ook dondergroen,terwijl de druppelmethode aangeeft ph6,5.dus niet betrouwbaar
Druppels kunnen worden beinvloed en de checker niet dus ik zou eerder een co2 checker geloven als het om het co2 gehalte gaat.
 
Waar heb je die geplaatst dan en hoe kan het dat de bellen dan wel fijner zijn?
Hij staat gewoon op de filteruitlaat. De bellen zijn nu fijner omdat de diffusor met de bijgeleverde 2 rubber ringetjes niet voldoende afsluit en er bellen ontsnappen aan de randen. Met een derde ringetje is dit probleem opgelost.
 
Ik heb weliswaar veel planten. Maar omdat mijn licht nog niet goed is (Ben in afwachting van Daytime Matrix) kan het bijna niet zo zijn dat mijn planten alle CO2 opzuigen. De indicator staat na de schoonmaak van de slangen en het membraan (lees het apparaat zelf, want ik heb niets in bleek gelegd) niet echt lichter groen dan gisteren. ik ga er niet vanuit dat mijn pomp zelf het obstakel vormt, dus zal ik toch een Quanvee Gaan testen.
@Lady: ik heb een indicator van Colombo.
 
Maar als je dit tegenwoordig besteld in china...dan komen er tegenwoordig toch nog aardig wat kosten bij in Nederland?

Mvg ronald
welke kosten komen er dan bij ?????
dat met die invoerrechten en kosten van post Nl en inklaren is nog lang niet aan de orde....de belasting krijgt het nog niet voor elkaar, post kan dat nog niet aan...en ali is niet dom.
Invoerrechten worden zo meteen "omzeild " via magazijnen in oa spanje, polen, sjechie, en dan is het product geleverd vanuit de EU.
 
welke kosten komen er dan bij ?????
dat met die invoerrechten en kosten van post Nl en inklaren is nog lang niet aan de orde....de belasting krijgt het nog niet voor elkaar, post kan dat nog niet aan...en ali is niet dom.
Invoerrechten worden zo meteen "omzeild " via magazijnen in oa spanje, polen, sjechie, en dan is het product geleverd vanuit de EU.
Wij hebben ooit eens bekleding besteld voor de garagepoort via Aliexpress.
Toen moesten we douane van +- 75ā‚¬ betalen. Ik spreek dan wel over BelgiĆ«.
 
Zover ik weet ga je alleen 21% belasting betalen na 31-12-2020 maar ik lees net ook dat het is uitegsteld tot 1-7 en Nederland en Duitsland hebben gevraagd tot 1-1-2022. Dus voor nu is er niks aan de hand denk ik. Ik vraag me ook af aan wie je dan die 21% moet gaan betalen want voor al die miljoenen pakketjes uit China zal het niet eenvoudig zijn om dat te regelen.
 
Maar als je dit tegenwoordig besteld in china...dan komen er tegenwoordig toch nog aardig wat kosten bij in Nederland?

Mvg ronald
Die kosten zijn er, zeker voor deze prijsklasse, helemaal niet. Bovendien, onze Chinese vrienden willen bij de wel duurdere spullen vaak een veel lagere verkoopprijs aangegeven op de verpakking wat ook nogal scheelt.
 
Dit verhaal klopt ook niet helemaal, in het rekenvoorbeeld tellen ze btw bij op een bedrag van 5 euro.....maar BTW wordt pas vanaf 22 euro aangeslagen.
Daarnaast kletsen ze wat over de CE NORM, is dus geen kwaliteits keurmerk.
CE zegt maar over bepaalde aspecten, en dat hoeft beslist niet de goede werking te zijn.
Een broodrooster voldoet met CE merk wel aan de stralings-emissie van een elektronisch apparaat maar hoef beslist niet goed te roosteren.
 
Dit verhaal klopt ook niet helemaal, in het rekenvoorbeeld tellen ze btw bij op een bedrag van 5 euro.....maar BTW wordt pas vanaf 22 euro aangeslagen
Ik dacht dat dit voor de nieuwe situatie geld en nu nog niet nee. Tzt zal je ook onder de 22 euro die 21% erbij moeten tellen.
 
Ik dacht dat dit voor de nieuwe situatie geld en nu nog niet nee. Tzt zal je ook onder de 22 euro die 21% erbij moeten tellen.
Volgens mij niet, daar dit bedrag als vrijstelling staat.
Maar dan nog.....het wordt steekproefsgewijs uitgevoerd, en met de huidige aantallen bestellingen ;-)
Maar ik verwacht wel dat Ali hier tzt een gepast antwoord op heeft, die laten zich echt niet de kaas van de boterham halen.
De grootste drijfkracht achter Ali is nl de Chinese regering, en die laten zich niet verpiepelen door een timmermans fransje en consorten.
 
welke kosten komen er dan bij ?????
dat met die invoerrechten en kosten van post Nl en inklaren is nog lang niet aan de orde....de belasting krijgt het nog niet voor elkaar, post kan dat nog niet aan...en ali is niet dom.
Invoerrechten worden zo meteen "omzeild " via magazijnen in oa spanje, polen, sjechie, en dan is het product geleverd vanuit de EU.
Echt wel....me zoon kreeg ook een pakje uit china...en moest aan de deur alles betalen.

Mvg ronald
 
Vanwaaruit is die verzonden Ronald?
 
aan de deur betalen ?????????? Nog nooit mee gemaakt.
Ze moeten hiervoor douanepapieren maken, factuur afgeven en vooraf zou de waarde moeten worden bepaald conform Taric code.
En ik kan je zeggen dat ik Platinum member ben bij Ali.... 392 bestellingen gedaan slechts 1x het verzoek gekregen voor betalen van invoerrechten en handelingskosten....die ik succesvol heb betwist.
 
@glennosh

Had nog een filmpje van mijn bellen gemaakt met de JBL inline diffuser.
Heb nu 31 PPM Co2 in de bak.

Mijn inline diffuser zit na de pomp aangesloten en ik doseer ongeveer 35 bpm.

Ph is 6.8 en KH 7 tevens is mijn dropchecker groen en heb 30 ppm vloeistof er in.

 
aan de deur betalen ?????????? Nog nooit mee gemaakt.
Ze moeten hiervoor douanepapieren maken, factuur afgeven en vooraf zou de waarde moeten worden bepaald conform Taric code.
En ik kan je zeggen dat ik Platinum member ben bij Ali.... 392 bestellingen gedaan slechts 1x het verzoek gekregen voor betalen van invoerrechten en handelingskosten....die ik succesvol heb betwist.
Ff gruwelijk off-topic..
Maar meermaals gehad met pakketten (ā‚¬400+) uit Amerika en Canada..
Pakket aan de deur geweigerd en invoerkosten etc betaald bij het postkantoor om daar mā€™n pakket te krijgen.
Het is dus niet ondenkelijk dat je aan de deur moet betalen
 
Hij staat gewoon op de filteruitlaat. De bellen zijn nu fijner omdat de diffusor met de bijgeleverde 2 rubber ringetjes niet voldoende afsluit en er bellen ontsnappen aan de randen. Met een derde ringetje is dit probleem opgelost.
Bedankt voor de tip. :)) Moest vanmiddag toch de boel opnieuw aansluiten, daar ik sinds mijn verhuizing de Co2 niet meer had aangesloten. Dacht maak meteen de boel maar ff schoon. Zag vanmorgen je tip en heb een derde ringetje erin gedaan. Komen nu enkel hele kleine belletjes nog uit de spraybar. :)) Voorheen hoorde je gewoon dat er grote bellen uitkwamen.
 
  • Leuk
Waarderingen: dvbs
Ik heb nog nooit een stuiver aan de deur betaald voor ome Ali. Ik bestel overigens ook nooit voor een groot bedrag daar, of gespreid over verschillende shops. Maar ter info, de Quanvee + een extra membraan was ā‚¬15,02. Goedkoper dan die variant op Azaqua. šŸ˜
 
Bij de Quanvee moet ik nog een losse bellen teller a 10 euro erbij bestellen. De Up Aqua is 15 euro maar dan zit er al een bellenteller + terugslagklep in.
 
De Quanvee is binnen maar sinds ik de uitstroom van mijn interne filteringen gedraaid heb, mijn huidige diffuser anders heb gehangen en de belletjes op iets van 140 per minuut staan, kleurt mijn indicator mooi lichtgroen. Ook de volgende dag nog! Ik heb weliswaar ook nieuw licht wat iets met de assimilatie door de planten doet maar dat laatste verbaast mij echt. Het licht bouw ik op naar 8 uur. Dan verwacht ik dat mijn CO2 nog iets beter op maat is dan nu met 6,5 uur. Kortom die Quanvee zal alleen voor meer efficiƫntie gaan zorgen verwacht ik. Ik dacht die deel ik nog even met jullie. Kennelijk maakt het dus enorm uit hoe je de uitstroom van een intern filter naar de oppervlakte richt. Momenteel hangt de uitstroom bijna horizontaal.
 
Kun je ook zien dat de belletjes fijner zijn dan met de JBL dan?
 
Even een update. De JBL deed uiteindelijk wel goed zijn werk maar ondanks de hoge hoeveelheid bellen werd het vaak niet meer dan een normaal groene indicator. Nu was de JBL groen van viezigheid en alg en de CO2 fles op dus dacht ik. Kom laat ik de Qan Vee erin zetten. Dat was een enorm gedoe. Ik had moeite met de plaatsing en het begon ook te Lekken. Met hangen en wurgen lekt het nu niet meer nadat ik een beetje aan de Qan Vee draaide maar ik heb al dagen een blauwe indicator. Toch vreemd. Nu vraag ik mij af, kan er wel CO2 ontsnappen nu er geen water meer lekt? Ik zie wel belletjes in het membraan of zou ik gewoon te weinig druk hebben door dat Dennerle Ei?
 

Terug
Bovenaan