Topicstarter
Topicstarter
Susanne
Guest
Is goed, zodra ik weet hoe mijn huidige filter precies is opgebouwd laat ik het hier weten.
OVL zei:Ik heb sinds 2 weken de E901 JBL
Zeer stil en wekt meer dan genoeg stroming op in mijn 180L bak
Is nu wel nog afwachten tot hij volledig is ingedraaid.
Maar ik vind hem prijs/kwaliteit zeer goed en wordt kompleet geleverd, alles erop en eraan!
OVL zei:Ik heb sinds 2 weken de E901 JBL
Zeer stil en wekt meer dan genoeg stroming op in mijn 180L bak
Is nu wel nog afwachten tot hij volledig is ingedraaid.
Maar ik vind hem prijs/kwaliteit zeer goed en wordt kompleet geleverd, alles erop en eraan!
Tom_ zei:Ik had een Lily pipe erop om de stroming te minderen 😉 maar ligt eraan wat je wilt ofcourse en je inhoud.
Bertus zei:grove spons, kleine laag filterwatten,???? waarom onderop? raakt het eerste vol,en remt alles af.
, verder is het prima. keramische pijpjes, fijne spons en/of filterwatten
Dus die filterwatten onderop eruit laten.
Susanne zei:Bedankt voor het meedenken, maar er zit geen knik in de slang. 😉 Zie ook wel dat er iets aan beweging zit, maar het komt niet verder dan net rondom de uitstroom...
De 2215 zou ook een optie kunnen zijn? Of is die wel minder dan bijvoorbeeld de JBL 901? Zie al dat deze een stuk minder capaciteit heeft, dus die gaat em niet worden. 😉
De opbouw van de inhoud van het filter is trouwens als volgt: grove spons, kleine laag filterwatten, keramische pijpjes, fijne spons en/of filterwatten.
Zijn trouwens mooie foto's John, zo te zien is het water kraakhelder?
Susanne zei:Ik heb hem niet gevuld, dus kan er niks over zeggen. Maar morgen komt degene die hem gevuld heeft, die kan uitzoeken waarom het filter rammelt en of het te verhelpen is.
Ik denk persoonlijk dat ik beter een ander buitenfilter aan kan schaffen, deze is gewoon niet krachtig genoeg voor een 180 liter aquarium. Alleen dan is de vraag welke: de JBL 901, de Eheim pro 3 250 of de Eheim pro 4 250?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.