T
Tom_
Guest
Nou, ik bedoel dat ik wel benieuwd ben hoe oud die is.
Susanne zei:Het wordt er voor mij niet makkelijker op zo haha, maar eerst vanmiddag kijken of we wat kunnen doen aan de Eheim 2213 die er nu in zit. Zal in ieder geval zeggen dat de onderste filterwatten er uit moeten omdat deze het filter kunnen verstoppen, wel vreemd dat hij dat niet weet...
De JBL is wel de goedkoopste, zal in de LFS eens vragen of ik deze kan uitproberen en hem terug kan brengen als hij niet bevalt. Ben benieuwd wat ze daarop zeggen. Maar dan alleen als ik hem voor dezelfde prijs als bij Zooplus kan krijgen, vaak zijn ze toch duurder.
Ik houd jullie op de hoogte en blijf open staan voor jullie mening over welke ik het beste kan nemen, de Eheim prof 3/4 250 of de JBL 901.
Susanne zei:Moeite is het niet als ik er toch ben. 😉 Denk ook niet dat het gaat lukken, maar je weet het nooit. Ga daar ook gewoon eens advies vragen, wie weet waar zij mee komen.
Ik twijfel tussen JBL en Eheim, dus een budget merk is sowieso niet aan de orde. Vind het alleen erg moeilijk om te kiezen omdat ik geen ervaring heb met buitenfilters. Wat ik het aller belangrijkste vind is denk ik kraakhelder water en een goede stroming, naast het welzijn van de vissen natuurlijk.
Susanne zei:Zal eens een poging wagen om wat dingen op papier te zetten, maar de dingen als robuustheid, geluidsproductie en gebruikersgemak is denk ik een kwestie van ervaring en kennis en die heb ik niet...
Susanne zei:Waar is zo'n UV filter/lamp eigenlijk voor en waarom zou je die nodig hebben? Heb er nog nooit 1 gehad.
En is Sera wel een echt goed merk? Klinkt meer als een budgetmerk zoals hier wel genoemd wordt.
Susanne zei:Waar is zo'n UV filter/lamp eigenlijk voor en waarom zou je die nodig hebben? Heb er nog nooit 1 gehad.
En is Sera wel een echt goed merk? Klinkt meer als een budgetmerk zoals hier wel genoemd wordt.
Edit: die Sera verbruikt dan ook maar liefst 30 watt! En ze geven maar 2 jaar garantie, tegenover 4 jaar van JBL.
Fozzy zei:Gewoon zorgen dat je geen zweefalg in j bak krijgt...ben je ook geen uv lamp nodig.
De oorzaak preventief voorkomen.
http://www.aquascaping-blog.com/groen-water
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.