Jelle86's 160*60*65 in de muur en de rest


Kun je ook met ze kweken? Of is dat verboden?
Zeker kan dat. Heb ze ook bij een hobbykweker vandaan. Ik heb alleen 3 vrouwtjes. Zou dan wel een man bij moeten. Alleen wordt geadviseerd geen mannen en vrouwen permanent samen te huisvesten. Daarnaast worden mannen nog minder aangeboden. Is overigens wel een reden voor een bakje erbij😅
Geslachtsrijp zijn ze overigens pas na zo’n 4 a 5 jaar. Ze gaan nu richting de 1 jaar.
 
Hoe groot zijn ze nu?
Ik heb ze even voor je gemeten😉
Het schildlengte van de kleinste is 37mm en de langste 39mm.
De lichtste is 8,4gram en de zwaarste 9,6gram.
 

Bijlagen

  • IMG_0222.jpeg
    IMG_0222.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 21
  • IMG_0221.jpeg
    IMG_0221.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 21
  • IMG_0220.jpeg
    IMG_0220.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 21
Zo wat een klein grut eigenlijk nog en ik dacht dat ze groter waren. Hoe groot kunnen ze dan worden na een jaar of 4-5?
 
Zo wat een klein grut eigenlijk nog en ik dacht dat ze groter waren. Hoe groot kunnen ze dan worden na een jaar of 4-5?
Toen ik ze kreeg waren ze ca een 2 euro muntstuk. Vrouwtjes worden max ca 14 cm en mannetjes 12 cm schildlengte
 
O dat is nog een redelijke maat maar ja ze kunnen nog een paar jaar doorgroeien natuurlijk.
 
Omdat het een fotoalbum is.
Heb wel een beetje groene alg op wat hout en stenen op de bodem, vooral aan de voorkant van het aquarium. De slakjes zijn wel grotendeels verdwenen. Ik heb zo’n vermoeden dat de schijfbaarsen daar wel een aandeel in hebben.
 

Bijlagen

  • IMG_0432.jpeg
    IMG_0432.jpeg
    3.6 MB · Weergaven: 35
  • IMG_0433.jpeg
    IMG_0433.jpeg
    4.2 MB · Weergaven: 35
  • IMG_0436.jpeg
    IMG_0436.jpeg
    3.9 MB · Weergaven: 34
  • IMG_0429.jpeg
    IMG_0429.jpeg
    3 MB · Weergaven: 32
  • IMG_0431.jpeg
    IMG_0431.jpeg
    3.4 MB · Weergaven: 34
Hier worden baby visjes gemaakt. Benieuwd of er wat van overblijft…
 

Bijlagen

  • IMG_0487.jpeg
    IMG_0487.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 21
Hoe heet die gestreepte vis Jelle? Vindt het wel een leuke vis om te zien.
 
Hoe heet die gestreepte vis Jelle? Vindt het wel een leuke vis om te zien.
Enneacanthus chaetodon – Schijfbaars (in het Engels Black Banded Sunfish)

Ja zijn leuke rakkers. Maar garnalen (en slakjes) zie ik niet meer😅
 
Ja ik snap dat de baars zoiets als een lekkernij ziet.
 
Ja ik snap dat de baars zoiets als een lekkernij ziet.
Het verbaast bij ook niet geheel. Wat me dal weer wel verbaasd is dat er nog een klein gupje (ergens bij meegekomen) rondzwemt en deze wordt totaal met rust gelaten
 

Bijlagen

  • IMG_0491.jpeg
    IMG_0491.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 17
  • IMG_0492.jpeg
    IMG_0492.jpeg
    2 MB · Weergaven: 17
  • IMG_0494.jpeg
    IMG_0494.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 17
Oogt mooi natuurlijk, top gedaan 👍.
 
Mooie foto s en echt een baarsje qua model als ik dat vergelijk met het pyamabaarsje in mn zeewaterbak. Die zijn verre familie denk ik:DD;)
 
Vandaag bij de reptielenbeurs in Houten geweest. Als je daar zo loopt denk ik wel eens “een mooi kousenband slangetje zou ook niet misstaan😅” maar heb me bedwongen, alleen een paar plantjes gehaald.

Helaas afgelopen week ook wat draadalg gespot. Heb de co2 wat verhoogd. Daarnaast ook nog blauwalg gespot. Grrrrrrr.
 

Bijlagen

  • IMG_0521.jpeg
    IMG_0521.jpeg
    2 MB · Weergaven: 15
  • image.jpg
    image.jpg
    3.6 MB · Weergaven: 17
Vandaag bij de reptielenbeurs in Houten geweest. Als je daar zo loopt denk ik wel eens “een mooi kousenband slangetje zou ook niet misstaan😅” maar heb me bedwongen, alleen een paar plantjes gehaald.
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Zaten er mooie dieren bij?
 
Ja zeker keuze genoeg. Maar is niet echt een optie. Ik wil er geen bak bij en combineren met de schildpadden lijkt mij geen verstandige keuze.
Ik zou er nog wel graag een mannelijke druppel schildpad bij hebben maar alle druppels die aangeboden werden waren nog jong en geslacht onbekend.
 
Ik zat te twijfelen om te gaan, is voor mij niet ver rijden, maar €15,- entreeprijs vind ik veel geld. Als ik weer zou beginnen met de slangenhobby dan moet ik eerst zorgen dat ik een fatsoenlijk terrarium heb staan.
 
Dat is zo. Ik was een aantal maanden geleden nog een keer in Houten voor een hoornkikker, maar slangen blijven trekken. Maar ik begin er niet meer aan. Ik heb al een aquarium, een mierenkolonie en een kikker.
 

Tja alom een bekend probleem. Deze hobby begon ook met 1 kast. Maarja heb een probleem dan kan je het zelf niet oplossen. Vanaf 3 kasten kan je in principe elk probleem oplossen. Dus jah. Dan maar wat volkjes BIJ maken. Vorig weekeind nog een zwerm geschept uit de 1e natuurbouw kast. Die laat ik lekker zelf zijn gang gaan.
 

Bijlagen

  • IMG_0532.jpeg
    IMG_0532.jpeg
    6.7 MB · Weergaven: 11
  • IMG_0510.jpeg
    IMG_0510.jpeg
    2.7 MB · Weergaven: 11
Dat is zo. Ik was een aantal maanden geleden nog een keer in Houten voor een hoornkikker, maar slangen blijven trekken. Maar ik begin er niet meer aan. Ik heb al een aquarium, een mierenkolonie en een kikker.
Dan ga ik liever een keer naar de Tilburgse Terrarium Dagen in augustus. Daar ben ik nog nooit geweest, entreeprijs is nagenoeg hetzelfde maar je kan dan ook het dierenpark bezoeken wat ik óók nog nooit gedaan heb.
 
Ik zat te twijfelen om te gaan, is voor mij niet ver rijden, maar €15,- entreeprijs vind ik veel geld.
Vrij duur als je dit afzet tegen de prijs van het Vivarium en dat is een vrij grote beurs.
 
Vrij duur als je dit afzet tegen de prijs van het Vivarium en dat is een vrij grote beurs.
Ik ben dit jaar voor het eerst bij beide beursen geweest. En ik moet wel zeggen dat de reptielenbeurs op zijn manier ook erg groot is.
Alleen is deze beurs echt gericht op de verkoop van dieren en een heel klein beetje daaromheen. Als je zoekt naar een bepaald type slang/spin/.... kan je de lol op haha. Heel heel heel veel bakjes met dieren. Daar kan je er aardig wat van kwijt op een m2 kan ik je vertellen. Ook bijv (gif)kikkers in alle maten vormen en kleuren. Veel meer dan op het vivarium waar je ze ook zou verwachten.

Vivarium is in mijn ogen wat diverser. Wellicht dat een reptielenfreak het juist andersom interpreteert.
Wat mij van beide beuren wat tegenviel is dat ik een show/informatief deel mis. Mijn hoofddoel voor het vivarium was eigenlijk inspiratie opdoen voor mijn bak maar dat is niet echt gelukt. Vermakelijk... Beide beursen zeker wel wat mij betreft maar geen jaarlijks evenement voor mij.
 

Terug
Bovenaan