John.'s 150-50-50 afrikaanse gezelschapsbak


Suikervrije drop kan lekker zijn, doe mij maar met suiker. :DD

mooie gaasplant John.
 
Wat een gave plant! Wel wat bewerkelijk als ik het even zo snel lees met dat je hem tijdens bepaalde periodes moet verduisteren danwel uit je aquarium halen?
 
Wat een gave plant! Wel wat bewerkelijk als ik het even zo snel lees met dat je hem tijdens bepaalde periodes moet verduisteren danwel uit je aquarium halen?
Ja dat klopt, ik werk echter met drie planten. Steeds eentje op retour, eentje top en eentje in een afgesloten bak in de schuur.
Valt wel mee dus.

Groetjes John.
 
Suikervrije drop kan lekker zijn, doe mij maar met suiker. :DD

mooie gaasplant John.
Vergeet ik weer het geluid uit te zettenšŸ¤£.
Ik eet geen drop meer, moet echt afvallen, ook niet suikervrije.

Groetjes John.
 
Vanmorgen bij een vriend een bakkie gedaan. De achterwand van zijn aquarium was heel mooi natuurlijk met alg begroeid. Een hele grote school Plataplochilus Les Saras door hem gekweekt, een lust voor het oog!
FB_IMG_1615920869904.jpg


Groetjes John.
 
Ja dat klopt, ik werk echter met drie planten. Steeds eentje op retour, eentje top en eentje in een afgesloten bak in de schuur.
Valt wel mee dus.

Groetjes John.
Ahja dat is wel slim dan!
 
Ik houd aardig wat lichtoogvisjes soorten. Kenmerkend voor eierleggende tandkarpers is dat de jongen als ze uitkomen gelijk gaan zwemmen en eten.
Nu heb ik een nieuw soort, zover ik weet zijn er maar twee mensen die ze houden. Bij dit soort gedragen de larven zich alsof ze hun dooierzak na het uitkomen verder gebruiken. De dooierzak is dusdanig groot dat ze niet/amper kunnen zwemmen. Ze liggen de eerste tijd op de bodem of op planten etc.
Ik maakte me zorgen dat ze te vroeg geboren waren en dus zogenaamde belly sliders waren. Vanmiddag zwommen ze gelukkig gezond in het rond!
Het direct kunnen zwemmen van de eierleggende tandkarpers is genetisch gezien een ingewikkelder ontwikkeling dan andere vissen die eerst hun dooierzak moeten gebruiken. Dat nu dit soort misschien een overgangsfase is maakt ze rete interessant!
FB_IMG_1616358587208.jpg

Lacustricola myaposae

Groetjes John.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk weer een leuke batch eitjes van Foerschichthys flavipinnis gevonden, ik heb ze apart gezet in een kweekbakje, met een dag of tien komen de eersten wel uit.
00002241 (2).jpg


Tevens heb ik een hele mooi batch van Hylopanchax stictopleuron, het zijn er zeker 40..
00002230.jpg

Het water heeft last van waterbloei, vinden de visjes niet erg, genoeg te eten!

Tevens zijn de eerste larven van Lacustricola myposae al weer groot genoeg om artemia's te eten!

00002185.jpg


Kortom, Vrolijk Pasen allemaal!

groetjes John.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gave topic is dit, erg leerzaam allemaal.šŸ‘
 
lekker bezig john jij hebt ook een stelling of wa?
 
Ze zijn echt prachtig šŸ˜
 
Echt prachtig om te zien! Maar op de een of andere manier lees ik altijd Foorzichtig flappievinnis. :cool:
 
Echt prachtig om te zien! Maar op de een of andere manier lees ik altijd Foorzichtig flappievinnis. :cool:
Op het werk is mijn bijnaam Flappie, en dat heeft niets met mijn tanden te maken.

Groetjes John.
 
Grandioos om te zien!
 
Super mooi om te zien zo en wat een prachtige kleuren!
 
Mooie kleuren hebben ze, John!
 
Die Bolbitis gaat wel lekker, zeg. Het mos linksachter ook.
 
Foerschichthys flavipinnis, liggen graag bovenop drijvende bladeren in het aquarium, vergis je niet zo zijn supersnel (filmpje)
P4140015.jpg




P4180041b.jpg


Plataplochilus spec.mayombe!!

Gelukig gaat het wat beter, het gehele gezin(5 personen) besmet met corona.
Op zich viel het mee maar af en toe zijn we doodmoe!

Groetjes en fijn weekend,

John.
 
Mooie foto's.

En wat fijn dat het ziektebed meeviel, je leest regelmatig hele andere verhalen
 

Congopanchax myersi fry.


Plataplochilus spec. "Les Saras" CIR 2018. Kweekgroep van jonge vissen.

Groetjes John.
 
Toffe vissen, waar staat CIR voor?
 
Blijft toch prachtig šŸ„°
 

Terug
Bovenaan