Z
zeebaars
Guest
Droombak! Misschien spiderwood met levermos.
Leuk je enthousiasme Willem😀
Deze visjes zijn wel zeer gevoelig voor stress, beschadigingen en waterwaardes.
Ph 6.7, kh 2, gh 2, no3 30, po4 3.
Geleidbaarheid 185 us.
Zover ik weet is er de afgelopen vier jaar maar twee keer een importje geweest en ik ben een van de weinigen die ze weet na te kweken. Ik heb wel eitjes verstuurd naar Tsjechië, Hawaï, Duitsland en Engeland.
Ze zijn dus wat internationaler geworden.
Momenteel kweek ik met Poropanchax brichardy en Poropanchax myersi, waarschijnlijk ga ik pas weer kweken met deze vissen in het voorjaar.
Mooie prestatie!
Maar stel je voor (het lijkt misschien moeilijk maar met wat fantasie desnoods) dat je dit lijstje zou kunnen uitbreiden met het exotische België!!!
Hoe leuk zou dat zijn! Bijna de kroon op het werk...
Trouwens al mijn vissen komen uit exotisch België😀
Momenteel kweek ik met Poropanchax brichardy en Poropanchax myersi, waarschijnlijk ga ik pas weer kweken met deze vissen in het voorjaar.
Kan ik gerust eitjes opsturen, geen probleem.
Springen kunnen ze als de beste, hermetisch afgesloten bak is noodzakelijk.
Het co2 gehalte overdag zit meestal rond de 15 mgl puur voor de bolbitus en crinum en draadalg tegen te gaan.
Ik gebruik alleen regenwater in de bak.
Voeg sporenmix toe zodat het Fe op zo'n 0.25 mgl is. Po4 is stabiel op zo'n 0.5-1 en no3 zit op 10 mgl.Door toevoegen van kno3 k2po4.
Ph is al een tijdje rond de 6-6,5 kh 2-3 gh 0.
Geleidbaarheid schommelt tussen de 130 en 180 us.
De bak heeft een grote overloop (kam) van zo'n 25 cm. Het filter verplaatst 3500 liter per uur. Het co2 gehalte overdag zit meestal rond de 15 mgl puur voor de bolbitus en crinum en draadalg tegen te gaan.
'S nachts staat het magneetventiel dicht.
Verlichting staat altijd aan via programma met nachtverlichting, het is van 07.30 t/m 21.30 dag. Inhoud bak 280 liter en filter 125 liter.
Schrale bak met zwakke verlichting en traag groeiende planten.
Deze visje houden niet van no3 en een hoge geleidbaarheid. Als ik ze kweek is de geleidbaarheid 50 us.
Groetjes John.
De Trachyglanis meervallen hebben in verhouding tot hun lichaam kleine kieuwen en zijn dus eigenlijk mijn druppelchecker
Heb een Madagaskar gaasplant gekocht op vivarium en die groeit 2-3 cm per dag!
100% oplossing zie nooit belletjes. Het geheel staat nu afgesteld op 25 bpm.
Ik laat de apparatuur de bellen blazen Willem😛
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.