John.'s 150-50-50 afrikaanse gezelschapsbak


FB_IMG_1577215170995.jpg

Plataplochilus mayombe

Groetjes John.
 
00005946.jpg

Je ziet de drie stippen al op de flank van het visje!
Enteromius trispilomimus





















Deze lijkt heel raar te zwemmen maar dat doen ze allemaal (af en toe)

groetjes John.
 
00006194.jpg
00006183.jpg


Foto's lijken heel erg rood maar dat komt doordat ik door drijvende bladeren van boven geflits heb.
De kleur van de vissen is exact hoe ze er uit zien!
Binnenkort de vissen maar eens verplaatsen en kijken of er jongen gaan rondzwemmen.
Enteromius jae!

groetjes John.
 
Ontzettend mooi weer! De glinstering van de plataplochilus staat erg mooi op de foto.

Is dat crinum thaianum rechts in de 300l?
 
Ontzettend mooi weer! De glinstering van de plataplochilus staat erg mooi op de foto.

Is dat crinum thaianum rechts in de 300l?
Thanks Matts, volgens mij is het crinum calamistratum (90%).

Groetjes John.
 
Heerlijke groene bak John. Erg mooie visjes ook natuurlijk.

Die C. brichardi hebben het wel erg naar hun zin bij jou. Misschien ook eens een poging wagen...

Misschien interessant voor anderen om te weten hoe jij ze houdt, welke temperatuur en waterwaarden etc?
 
Ben al een tijdje bezig om een nieuwe 54 liter bak in te draaien. Puur regenwater, donkerbruin zand, theehout, Anubias, vallisneria en een heleboel eikenbladeren.
De bak zit midden in de nitrietpiek, met een week of twee gaan de vissen erin. 3 stelletjes Plataplochilus mayoumbe.
De plantjes gaan er van de week in.
Ph is 5.0, geleidbaarheid is 33 ppm.
De bedoeling is de vissen te kweken en er een showbak
20200222_182711.jpg
received_909490609520017.jpeg
van te maken. Het is nu nog rommelig maar dat ga ik van de week allemaal netjes maken.

Grietjes en fijn weekend John.
 
FB_IMG_1585066365728.jpg

Een van mijn andere beauties, plataplochilus les Saras f1.

Groetjes John.
 

Ik vind het zeer natuurlijk ogen, prachtig om te zien!
Enige aandachtspuntje is de techniek rechtsachterin (filter denk ik?) en misschien nog een paar plantjes toevoegen? Maar dat is een kwestie van smaak.
Hoe dan ook prachtig om dit soort aquaria te zien, complimenten! En je maakt ook prachtige foto's (y)
 

Ik vind het zeer natuurlijk ogen, prachtig om te zien!
Enige aandachtspuntje is de techniek rechtsachterin (filter denk ik?) en misschien nog een paar plantjes toevoegen? Maar dat is een kwestie van smaak.
Hoe dan ook prachtig om dit soort aquaria te zien, complimenten! En je maakt ook prachtige foto's (y)
Bak draait net een paar weken, plantjes groeien vanzelf wel, heb alle tijd.

Groetjes John.
 

Deze is ook prachtig! Weer veel voller beplant en minder bladafval, maar toch prachtig! Heb je misschien wat detail foto's van de planten?
In deze bak stroomt het als een gek , enig bladafval zou de overloop binnen no time verstoppen.
Bolbitus, crinum , gaasplant , vallisneria en een vak mos, niets speciaals dus.

Groetjes John.
 
Ik had in het Nederland een artikel gemaakt over blauwoogjes.
Nu hoorde een Duitse liefhebber hierover en toen hebben we samen een artikel ontwikkeld in het Duitse Killivis magazine.
Vandaag heb ik een paar exemplaren ontvangen, het ziet er top uit!
Was erg leuk om te doen.
20200422_184846.jpg
20200422_184824.jpg


Groetjes John.
 

Terug
Bovenaan