John.'s 150-50-50 afrikaanse gezelschapsbak


FB_IMG_1588695174628.jpg


Hylopanchax stictopleuron

Groetjes John.
 
De Hylopanchax stictopleuron hebben geleerd dat ze hun eitjes goed kunnen afzetten op het foam filtertje.
Nu heb ik de filtertje omgewisseld en die met eitjes in een kweekbakje geplaatst.
Redelijk succesvol....


Groetjes John.
 
Tjee, die foto's zijn scherp. Knap werk!
 
Vandaag even een onderbreking van de camping. Vakantie in Nederland is zo slecht nog niet?.
Even de was, boodschappen, paar aquaria schoon en alle vissen flink levend voer gegeven.
Op naar de volgende week vakantie!
Gelukkig geeft mijn buurvrouw de kleine vissen van de week te eten.

Groetjes John.
 
Foerschichthys flavipinnis, begin juni eitjes uit Frankrijk met de post gekregen, nu al visjes van tot zo'n twee centimeter. Ik weet niet hoeveel, denk 10-12 stuks, hopelijk zit een een paartje tussen.
Bakje rechts zijn Congopanchax brichardi van 3 maanden oud. Verbazingwekkend verschil in groeisnelheid.


Groetjes John.
 
Laatst bewerkt:
Mooie bak john, ook leuk zijn die Aponegeton soortjes, deze zie je niet veel maar zijn vaak erg mooi.
 
Bedankt allemaal,

Wat ik het leuke vind aan de aponogeton is dat het planten zijn die van veel stroming houden. De gaasplant omdat de stroming niet veel vat krijgt op het blad maar die ulvaceus (denk ik) draait alle bladeren in elkaar waardoor er weerstand tegen stroming ontstaat.
Met mijn 4000 liters/uur is er in ieder geval genoeg stroming.

Groetjes John.
 
Ik had een kweekbakje met 7 geselecteerde Plataplochilus voor de kweek. Vanmorgen zaten ze allemaal vastgezogen, dood aan het filter. Het verwarming element is stuk gegaan en blijven hangen op verwarmen lijkt wel.
Bah wat een lucht echt heel erg smerig.
Gelukkig heb ik nog wat stelletjes van deze mooie vissen en hebben diverse vrienden ook een mooie school zwemmen. Soort behouden voor de hobby door spreiding van de vissen, maar wel een heel akelige dood....

FB_IMG_1587052581680.jpg


Groetjes John.
 
Voor datsoort dingen gebruiken wij een temperatuurcontroler, die haalt de stroom van de verwarmingsstaaf op het moment dat d ebak op temperatuur is, de bak dus nooit te warm worden daardoor, hoguit te koud als je verwarmingsstaaf ermee kapt maar dan gaat e reen alarmpje af.
 

Terug
Bovenaan