GynnadVis
Well-known member
- Lid geworden
- 8 september 2012
Blijft een prachtige vak, een van de gaafste op dit forum!Gaat goed met de procatopus aberrans
Waarom heb je dat touw (?) in je aquarium zitten?
Blijft een prachtige vak, een van de gaafste op dit forum!Gaat goed met de procatopus aberrans
De eitjes worden daar op gelegd, hoef ik alleen maar de bol touw (afzetmop) uit de bak te halen en de eitjes te verzamelen.Blijft een prachtige vak, een van de gaafste op dit forum!
Waarom heb je dat touw (?) in je aquarium zitten?
Nou het is begonnen hoor, de ulvaceus wordt bruiner en bruiner. Gelijk een nieuwe besteld, als die van de week komt ga ik proberen de huidige ulvaceus door zijn rust periode te loodsen!'t Is maar een weetje; Aponogeton soorten kennen een rust periode. Die moet je eigenlijk ook wel volgen anders gaat je knol dood. Aan het begin van zo'n rustperiode, herkenbaar doordat er geen nieuwe bladeren gevormd worden, moet je de plant/knol uit je bak halen. Maak de knol dan even schoon. Je kan ze daarna wel in een pot zetten en af en toe licht bewateren. De knol mag wel redelijk droog zijn maar zeker niet te nat omdat ze dan verrot. Potten niet met potgrond trouwens maar neem wat van de bodem uit je bak. Bewaar ze dan bij een temperatuur tussen 2o á 30 graden. Kamertemperatuur voldoet wel. Bij een longiplumulosus kan je de plant vaak wel lang in je bak houden maar voor een ulvaceus geldt het voorgaande zeker wel.
Mooie bak trouwens!!!
Prachtige bak!! is dat de SP. Taiwan links voorin?
Aponogeton ulvaceus.Prachtige bak!! is dat de SP. Taiwan links voorin?
Ik haat lumen....al dat gedoe erover (🤣)Erg mooi John en hoeveel lumen op hoeveel liter heb je daar? Qua nitraat en fosfaat zit je erg laag dus ik denk dat je niet zoveel licht gebruikt.
Simpel houden, zijn veel mensen vergeten in deze hobby.
Klopt maar ik vroeg het meer omdat ik dacht dat je geen co2 gebruikte 😉Simpel houden, zijn veel mensen vergeten in deze hobby.
Ik geef de voorkeur aan zuurstof.Klopt maar ik vroeg het meer omdat ik dacht dat je geen co2 gebruikte 😉
Nog nooit eerder gezien.Gaat lekker, zelfs mijn javamos staat in de bloei (sporen)
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.