Wat is er nieuw

Juliette's bakje met jonge MBU kogelvis

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Juliette
  • Startdatum Startdatum
Het is gelukkig allemaal goedgekomen met de mesvis, was denk ik wel even schikken.🙂
Komt het fimpje nog juliette:S, ik ben erg nieuwgierig:sorry:
 
mooi aanwinst hoor en die L nummers :smitten:

groet

jaap
 
Super gaaf die kleine L, maar zeker zo gaaf is sushi. :smitten:
 
We hebben gister een filmpje gemaakt. Maar zodra de camera erbij komt is hij zichzelf niet 🙄. Zal kijken of ik hem vanmiddag kan uploaden.
 
Heb wat filmpjes online gezet. Op volgorde van Sushi groot naar klein:





 
Ik weet dat ik knoei met eten, maar Sushi maakt er een potje van :chef:
 
Hahaha ja het zijn wel rommelmakers. De Lnummers hebben daar helemaal geen bezwaar tegen :petjeaf:

Zal binnenkort eens overdag filmen. De camera heeft moeite met de verlichting van de bak waardoor het extra donker lijkt.
 
Deze vis miauwt (derde filmpje) als hij doorheeft dat ie eten krijgt. Leuk, dat doen mijn katten ook.
 
Leuke filmpjes!!!!!!!
 
Mooie filmpjes hoor en de foto s ook natuurlijk:thumbs:.
 
zo die lust wel wat zeg
tjonge beste eter pracht gezicht

groet

jaap
 
Ziet er super uit! Ook gaaf hoe hij (of is het een zij) het eten zo mooi herkent
 
Bedankt voor alle leuke reacties 😀

Er is geen geslachtsonderscheid mogelijk dus geen idee wat het is.

Ja hij is zich heel bewust van wat er buiten de bak gaande is en reageert op het ene soort voer ook enthousiaster dan op het andere. Krab en kreeft zijn wel favoriet.
 
Hoeveel eet Sushi eigelijk:S

Hoe gaat het met de nieuwe vis?
 
Hij krijgt om de dag te eten en soms om de 2 dagen. We wisselen af tussen gamba, kreeft, mossels en krabbetjes. Soms krijgt hij ongepelde garnalen maar die zijn eigenlijk te klein geworden. Zodra die op zijn koop ik ook geen nieuwe meer.

In princiepe krijgt hij 1 gamba of 1 kreeft. Ik heb nu nog wat kleine zandkrabbetjes liggen maar ook die kopen we steeds groter.
 
Komt er weer eens een update?
 
hallo vanaf wanneer moet die dan naar brakwater???
of niet
 
Ik zal binnenkort weer eens wat plaatjes schieten :foto:. Nu druk bezig met het afbouwen van de bak maar is gruwelijk veel werk en gaat niet helemaal zoals ik wil. Met sushi gaat het wel goed, trekt de hele dag baantjes en groeit als een malle.

@jean-michel; het is een kogelvis uit het tanganyika meer. Dus 100% zoetwater en hoeft niet naar brak.
 
Snel 2 foto's dan. Beperkt licht dus geen technische hoogstandjes.

Dw-j1rwWJNsDJIhw9IO2iFWHEuGyuXY2.jpeg

Oehhh wat is dat............om een seconde later met z'n tanden tegen het glas te klappen in een poging mijn vinger te pakken.

Dw-j1rwWJNsDJIhw9IO2iFWHEuGyuXY2.jpeg
 
het blijft toch de mooiste vis van het forum :smitten:
 


Een voerfilmpje van vandaag :chef:
 
Zo! Dat werkt hij even snel naar binnen 😀 Jammie!

Moet zeggen dat ik dit veel leukere filmpjes vind dan die filmpjes waarbij ze de krabben er levend in gooien.
 
Leuk om zo n video eens te zien maar echt jaloers ben ik niet op hem/haar😀😉.
 
Hap, slik en weg....

Mooi filmpje Juliette!!!
 
Dank jullie wel 😀

Levend voer vind ik ook niets tenzij het na 1 hap goed dood is. Dat pootje voor pootje ontleden vind ik echt niet kunnen en kijk daarom eigenlijk geen voerfilmpjes meer op youtube.

Veel mensen zijn jaloers hoor op wat hier in de vriezer ligt. Dat vinden ze zonde om niet zelf op te eten 😱

Camera heeft veel moeite met het beperkte licht. Binnenkort komen er 2 leds bij en zullen 3 leds bredere lenzen krijgen. Dan lukt het hopelijk om betere opnames maken.
 
Sommige mensen zeggen dan zoiets van: dat gebeurt in de natuur ook hoor, dat ze levende dieren eten.

Maar ja, ik denk dan van: maar in de natuur hebben de prooidiertjes tenminste wel een eerlijke kans om weg te komen.

Kei gaaf en erg leuk hoe goed jij voor je visjes bent! :thumbs:
 
Tja in de natuur zullen ze waarschijnlijk minder snel een prooi pakken die eigenlijk te groot voor ze is. Dan zijn de meestal de hele dag een kostje bij elkaar aan het scharrelen.

Dank je, doe mn best en ben helemaal gek op mn kogeltje :daisy:
 
Betere camera en 2 leds erbij........eindelijk mooie plaatjes kunnen schieten :foto:

ATlgrVr8xKxiuIToudkT622857Y3eghl.jpeg


ATlgrVr8xKxiuIToudkT622857Y3eghl.jpeg


ATlgrVr8xKxiuIToudkT622857Y3eghl.jpeg


ATlgrVr8xKxiuIToudkT622857Y3eghl.jpeg
 
Blijft een lekker ding :deal:

Maar valt dit nog onder een "jonge" mbu kogelvis??? :juggle:
 
Tja ehhh ehhh :book:

Hij is nu bijna 30cm en wordt nog 2x zo groot dus volwassen is hij nog lang niet 😀😀😀
 
Prachtge foto's. Leuke mooi getekende vis
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even gewandeld
      Terug
      Bovenaan