Wat is er nieuw

Juliette's bakje met jonge MBU kogelvis

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Juliette
  • Startdatum Startdatum
Hij heeft zo'n blij koppie, lekker ding! Het is dat hij zo goed kan bijten, anders zou ik hem wel willen knuffelen, haha!
 
Sorry heeeeeel erg druk met verbouwing thuis. Maar zal binnenkort wat nieuwe plaatjes schieten!
 
Wat geweldig zeg, kan me voorstellen dat je dol bent op 'm! Echt prachtig om te zien!
 
Eindelijk dan de beloofde update!

Een paar dagen geleden lag hij languit voor het raam te slapen en heb ik hem mooi stiekum kunnen opmeten. Incl staart komt ie op 35cm 😀. Huidige groeisnelheid ligt dus op ongeveer een cm per maand.

20170616_161123.jpg


20170616_160950.jpg
 
Een snelle groeier!

Prachtig visje!
 
Prachtig beest! Maar 35 cm is al best heel groot zeg!
 
Wat een prachtig monster!!
 
Voor de liefhebbers een voerfilmpje van vanavond. Eet smakelijk en enjoy!!!


Geluid aan! 😎

Ooooooh geweldig! Hij eet het alsof het een spekkie is.... en hoe graag hij zijn eten wil! Wat een prachtig beestje!
 
Wauw wat gaaf! Super schattig visje, maar ik steek voor geen goud me vinger in die bak 😉
 
Wat een prachtige vis!!

Wel een slordige eter. Of eet ie de rest ook nog op?
 
Haha Marcel ik had dezelfde vraag: eet 'ie straks de restjes nog of blijft dat rond slingeren? Ik vind 'm geweldig met die onverstoorbaar blije blik zoals ik 'm interpreteer. En 35 cm is al echt groot zeg!
 
Hahaha het is een lief visje hoor. Je kan gewoon met je handen de bak in en hem zelfs aaien. Maar je moet niet met je vingers aan het oppervlak gaan spetteren als hij honger heeft. Dat is vragen om een vergissing en een vingertje minder.

Ja het is een rommelige eter. Wat er blijft liggen is vooral schaal en de rest wordt door de lnummers en de zwarte geest opgeruimd.
 
Heel gaaf! Vroeg me inderdaad ook af wat er met die zooi die die achterlaat gebeurrd
 
Geweldig om te zien, dankjewel voor het delen!
 
prachtige vis zeg en heel sociaal laat nog wat over voor de andere bewoners 😀😀
 
Wauw! Echt geweldig! Hij had echt trek zo te zien!


Je moet vaker update's plaatsen van deze prachtige vissies!:foto:😉
 
Bedankt voor alle leuke reacties 🙂

Vanaf vandaag wat wijzigingen in het visbestand. De gibbiceps pleco is eruit. Die had het continu aan de stok met de zwarte geest en liep steeds verwondingen op. Hij zit nu apart en gaat na een paar dagen rust en herstel naar een nieuw huisje.

Vandaag hebben we 2 nieuwe bewoners gekocht. Ik wilde ze al vrij lang en nu toch gedaan. Het zijn 2 jonge tijgerbaarzen, de datnoides microlepis 😀. Ze gingen meteen op het verstopplekje van de zwarte geest zitten die er noodgedwongen uit zwom. Hem heb ik dus eindelijk ook eens een keer vast kunnen leggen. Inmiddels zwemmen Bonnie & Clyde weer prachtig op kleur de bak rond. Sushi vindt het allemaal wel prima en de kleine L075 wordt door ze met rust gelaten.

Tijd voor de :foto:

t6wk0p.jpg


10e0wlv.jpg


2w57tqs.jpg


2v2gk81.jpg

Yep het is een rare.....hij zwemt meestal op zn kop en gaat liever achteruit dan vooruit.
 
Gave nieuwe aanwinsten! Wou al zeggen, je hebt de foto op de kop 😀
 
Blij dat ik dit bijzonder mooie topic heb ontdekt en wat een mooie foto's en filmpjes toppie.:smitten:
Ik vind hem/haar een gruwelijk mooie veelvraat Juliette en succes met de verbouwingen.:thumbs:
 
Nog meer bijzondere dieren, wat een prachtige aanwinsten!
 
Wat een prachtige dieren heb je in je aquarium!
 
Echt prachtige vissen!
 
Thanks voor de reacties 🙂

Helaas moeten we morgen toch 1 van de 2 datnoids terug gaan brengen. In de winkel gingen ze prima samen in een grote bak maar nu zijn ze blijkbaar zo lekker op hun gemak dat de grootste erg territoriaal is geworden en de kleinere van hoekje naar hoekje wordt gejaagd of gedreven. Dus dan toch maar solitair houden.

Met de andere vissen gaat het wel prima samen. De kleine L075 wordt nieuwsgierig bekeken maar die eist zn ruimte wel op en laten ze verder met rust.
 
Thanks voor de reacties 🙂

Helaas moeten we morgen toch 1 van de 2 datnoids terug gaan brengen. In de winkel gingen ze prima samen in een grote bak maar nu zijn ze blijkbaar zo lekker op hun gemak dat de grootste erg territoriaal is geworden en de kleinere van hoekje naar hoekje wordt gejaagd of gedreven. Dus dan toch maar solitair houden.

Met de andere vissen gaat het wel prima samen. De kleine L075 wordt nieuwsgierig bekeken maar die eist zn ruimte wel op en laten ze verder met rust.

Helaas, zijn gave vissen!
 
Zeker gave vissen dus we hebben er ook 1 gehouden. Nu is het weer rustig in de bak en alleen voelt ie zich een heel stuk minder stoer.

20kdc43.jpg
 
Wat een schitterend dier is dat toch!
 
Wat een geweldige foto!
Heb laatst met mijn dochters een half uur bij de kogels staan kijken hier bij de LFS, ik heb er geen ruimte voor maar wat een geweldige dieren.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan