Wat is er nieuw

Juwel 120 van Jurjen13

je nieuwe verlichting is een ferme upgrade hoor, je ziet nu super goed de verschillende groentinten die veel dure verlichtingen niet tonen.

je nieuwe verlichting is een ferme upgrade hoor, je ziet nu super goed de verschillende groentinten die veel dure verlichtingen niet tonen.

dank je, ik ben er ook erg blij mee. Het verschil in groen is inderdaad echt een groot verschil. Rood springt er nu ook veel meer uit, de staartjes van de Ladigesia lijken bijna licht te geven zo rood zijn ze.

Inmiddels ook de blauwe LEDs aangesloten, zal vanavond nog eens een foto maken zonder reflectie (hopelijk).

gr. Jurjen

De vissen vinden de nieuwe verlichting ook fijn.
CEA6E843-E094-4724-92EA-8F99BCFD7BA7.jpeg

3DF8BB94-0E80-4B05-BA42-8BE78FA63F30.jpeg

0780D3B6-D528-4F99-949D-A165A0BF2951.jpeg

Alle foto’s zonder filter

Mooi!
Ben helaas niet zo technisch onderlegd om dit in elkaar te knutselen, anders wist ik het wel.

Mijn kweekbakje, nu met 5 A. Wildekampi, ze groeien en eten goed.
Staat nu nog in de keuken maar deze verhuisd binnenkort naar een andere plek.

Als je goed kijkt, zie je twee jonkies.
DC980212-4731-43FB-AA1C-1C10BF5ADDF5.jpeg

Nou ik niet met mn kippige ogen maar dat lukt vast wel als ze iets groter zijn.

IMG_3518.jpg

Lacustricola Johnstoni jonkies (ongeveer 1.5-2cm

Heeft iemand misschien interesse in mijn Aphyosemion Wildekampi? Ik heb er 5 (2mannetjes en 3 vrouwtjes). Ze doen het erg goed in een gezelschapsaquarium, zijn niet agressief naar de andere vissen en zwemmen gezellig rond. Het zijn geen seizoensvissen.

Ik wil ruimte maken voor een andere killie-vis

Post ze bij de sectie aangeboden, dan zien ook de mensen die jouw topic niet speciaal volgen ze staan.
Naar wat voor killi's ga je over?

ja ga ik doen.

Weet ik nog niet precies, ik ben op zoek naar een blauwere vis. Volgende week ga ik naar een beurs in Duitsland en dan eens kijken wat ze er allemaal hebben, en anders is er nog een grote killi-vissen tentoonstelling in April in Nederland.

Gisteren op de visbeurs 2 koppels van de Aphyosemion Coeleste kunnen kopen, nu maar hopen dat ze willen gaan kweken. De A. Wildekampi's zitten nu in een aparte kweekbak en verhuizen deze week naar @tomansky .

IMG_3562.jpg

De kleuren zullen de komende tijd nog wel wat intenser worden.

Gisteren op de visbeurs 2 koppels van de Aphyosemion Coeleste kunnen kopen, nu maar hopen dat ze willen gaan kweken. De A. Wildekampi's zitten nu in een aparte kweekbak en verhuizen deze week naar @tomansky .

Bekijk bijlage 357316

De kleuren zullen de komende tijd nog wel wat intenser worden.
Prachtig!

Dank voor de reacties!

Vandaag weer grote schoonmaak gehad in het aquarium, kan er weer een weekje tegen.

Ben alleen wel bang dat mijn experiment met de achterwand toch niet geslaagd is. Het mos wil niet aanslaan en het mos dat wel goed groeit is redelijk overwoekerd met draad/baardalg.

Zit nu dus te denken om de achterwand wellicht te verwijderen, maar ben bang dat dat onmogelijk wordt zonder mijn hele aquarium overhoop te halen...

En bovendien wat kan daarvoor in de plaats? Waar ik bijvoorbeeld wel planten op kan vast zetten?

Zou je niet kunnen werken met stukjes Kurk om het op te maken want zover ik weet neemt kurk geen vocht op. Maar goed of dat klopt dat weet ik niet.
Ik denk dat je dan in de huidige situatie te weinig co2 hebt of vuilophoping in het mos.

Zou je niet kunnen werken met stukjes Kurk om het op te maken want zover ik weet neemt kurk geen vocht op. Maar goed of dat klopt dat weet ik niet.
Ik denk dat je dan in de huidige situatie te weinig co2 hebt of vuilophoping in het mos.
Hoi John,

Ik begrijp je niet? Hoe bedoel je met die kurk? En wat bedoel je met te weinig CO2 of vuilophoping in het mos in de huidige situatie? Mijn drop checker is groen en ik meet ook een KH van 12 en een Ph van 7, dus de CO2 zou goed moeten zijn?

gr. Jurjen

Dank voor de reacties!

Vandaag weer grote schoonmaak gehad in het aquarium, kan er weer een weekje tegen.

Ben alleen wel bang dat mijn experiment met de achterwand toch niet geslaagd is. Het mos wil niet aanslaan en het mos dat wel goed groeit is redelijk overwoekerd met draad/baardalg.

Zit nu dus te denken om de achterwand wellicht te verwijderen, maar ben bang dat dat onmogelijk wordt zonder mijn hele aquarium overhoop te halen...

En bovendien wat kan daarvoor in de plaats? Waar ik bijvoorbeeld wel planten op kan vast zetten?

Ik heb zelf ook geen achterwanden. Ik heb alle epifyten met een dichtbindertje voor vuilniszakken aan de klemmetjes van zuignappen. Mos kan je ook op een stuk filtermat laten groeien die je met een zuignap vastzet.

Ik heb zelf ook geen achterwanden. Ik heb alle epifyten met een dichtbindertje voor vuilniszakken aan de klemmetjes van zuignappen. Mos kan je ook op een stuk filtermat laten groeien die je met een zuignap vastzet.

Op deze manier:
20230307_114027.jpg

hoi Jeffrey dat is inderdaad nog een overweging, bedankt.

Ook nog even een update van de nieuwe visjes, ze zijn inmiddels (nog) beter op kleur:
1503C053-02A2-4BAA-BFE8-D41FB80088D6.jpeg

En verder verschijnen er langzaam steeds meer jongen van de A Wildekampi in mijn aquarium, deze zit er al een tijdje, is al ruim een cm groot
0AC09C92-90CF-4B5E-9AD6-6051AB66D2E5.jpeg

de ouders gaan eind deze week naar hun nieuwe eigenaar. De jonkies hou ik, en daar probeer ik mee door te kweken, heb er nu 8 als het goed is in een aparte kweekbak.

Mooie vis Jurjen en top dat je er kleintjes bij hebt.

Ik heb vrijdag de volwassen Wildekampi van Jurjen ontvangen. Wat een prachtige vissen! ze zwemmen in een eigen aquarium en stiekum hoop ik dat ze ook wat jongen gaan krijgen in het aquarium. Daarnaast ga ik ook proberen om eitjes te oogsten.

Ik heb vrijdag de volwassen Wildekampi van Jurjen ontvangen. Wat een prachtige vissen! ze zwemmen in een eigen aquarium en stiekum hoop ik dat ze ook wat jongen gaan krijgen in het aquarium. Daarnaast ga ik ook proberen om eitjes te oogsten.

Veel plezier er mee! En methode jongen moet het goed komen, als ik zie hoe snel het hier gegaan is

Tijd voor een (flinke) update. Ik was niet tevreden hoe mijn achterwand zich ontwikkelde, dus die heb ik verwijderd. Daarnaast ook de interne filter verwijderd. Voor de filtering heb ik nu een Oase Biomaster 250 draaien.

plantenbestand wil ik nog wel aanpassen aan de nieuwe inrichting.

E23B38F8-69CF-42BF-8884-3E62C469E4E0.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan