Juwel Lido 120 van Corydorasfan


Corydorasfan

Well-known member
Lid geworden
25 december 2012
Berichten
1,396
Locatie
Urk, Flevoland
Zoals ik in een paar topics al gezegd had: Er is een rekord 60 erbij :). Ik ben van plan om hier Crystal red in te gaan houden.
Wat info:
Filter is het gewone Juwel Binnenfilter
Verwarming is een Eheim J�ger verwarming 50 watt.
bodem is Fluval Substraat/Soil voor garnalen (ph verlagend)

Een foto hoe het was toen de bodem en het water er net in zaten.
133832corydorasfan_0_82_dscn9518.jpg


En met wat mini plantjes erin :p
174294corydorasfan_0_82_dscn9540.jpg


Ruit moet nog schoon gemaakt worden :p vandaar die vlekken.
 
Begin is er,ben benieuwd wat je er verder van gaat maken en natuurlijk over een poosje naar je garnalen!
 
ziet er mooi uit herken de foto's van toen ik mijn bakje opstartte

knijp een van je filters eens uit in de nieuwe en je hebt al een goede ent voor de filterbacterieen

veel plezier en succes ermee
 
Ik ga wachten tot de ph onder de 7 is (wat denk ik nog wel 2/3 weken duurt..) en dan denk ik de eerste garnalen erin.
 
Grote kans dat de ph al eerder gezakt is maar wat langer indraaien zonder bewoners is altijd beter natuurlijk.
Weet je al welke gradatie garnalen je neemt?
 
Nee, eigenlijk nog niet. Ik denk A of S, Maar ik zal kijken op marktplaats als alles zover is, want nu staat er bij mij alleen nog maar B :p
 
Ph is ondertussen gezakt naar 7,0. Stukje spiderwood gekocht en meer plantjes erin :). Foto's komen als het spiderwood volledig is gezonken.
 
Ziet er al mooi helder uit hoor,
Nu alleen nog wat meer plantjes :p

Ik heb sinds vorige week cr s+ en a/s in mn bak rondkruipen :)
 
Ben erg benieuwd naar de verdere inrichting. Heb je al ideeen welke gradatie je wilt houden?
 
Zo, wat meer plantjes erin, Vallisneria links achterin zie je nog niet zo goed omdat er een catappa blad in drijft wat nog moet zinken, de steen ligt op het hout omdat het ook nog niet helemaal gezonken is. Maar dat zal niet meer zo lang duren. Ik koop een stuk of 10/15 crystal red, ik denk dat het gradatie A is. Foto's zagen er goed uit.
Het ziet er nu nog niet zo mooi uit maar als alles goed staat zal het een mooi bakje worden :). Er komt denk ik ook nog wel wat mos in.

Een totaaltje:
mini-banaan.jpg
 
Prachtig contrast van de planten en het hout op de donkere ondergrond!
 
Knap ingericht! :D

Erg veel diepte en dat is alles behalve een eitje in een 30cm diep bakje.

~ Ivo
 
Dank u allen :). Garnalen komen zaterdag :). Filter was al ingedraaid ;). En de Ph is nu 6.8/6.9
 
hoe lang draait hij dan?
ik heb zelfs met ingedraaid filter 4 weken gewacht, zeker met cr
 
Het filter draait al zo'n 1,5 jaar, en zaterdag draait de bak al 4 weken ;).
 
Dat ziet er goed uit,ben benieuwd naar je garnalen!
 
ooooh dan kan het wel :D
ben benieuwd
 
Waarschijnlijk halen we ze vanavond op, de waterwaarden zijn nu:
TDS: 182 ppm
Ph: 6,7
kh: 2
gh: 4
no2 0
nh3 o
no3 5

Alleen over de Gh ben ik nog niet zo tevreden, ik las ergens dat die voor garnalen beter 5 of hoger kon zijn?
 
Leuk om te zien hoe ze met zo'n tabletje bezig zijn!
 
Wauw, mooi ingericht zeg. Goed gedaan die diepte en mooi met het licht gespeeld. Knap werk!
 
Wat een leuke en mooie garnaaltjes :)
 
Weet iemand trouwens wat het betekent dat ze af en toe (zo'n 5 min) de hele tijd de hele bak doorzwemmen?
 
misschien is er een vrouwtje verveld en dan komt er een stofje vrij waar de mannetjes wild van worden en het vrouwtje gaan zoeken ;)

mooie foto's en je hebt heel mooie gradaties!
 

Terug
Bovenaan