Juwel Lido 120 van Corydorasfan


Kan iemand trouwens zeggen welke naam het plantje heeft dat rechts staat? Het is heel teer en groeit als een speer!
 
sorry, ik kan je alleen vertellen dat je een prachtig bakje hebt ;)
 
Mooie garnalen en super op de foto gezet!
Bedoel je dat hoge plantje rechts? is iets met najas en de Belgen noemen het guppygras,misschien dat je daar wat aan hebt.
 
Idd dat hoge plantje rechts ;). Kzal ff googlen :p

ah, gevonden :D Najas Guadaloupensis Bedankt!
 
Mooie Crystals hoor en mooi bakje, heb zelf nog een 35l bakje staan waar niet veel mee gebeurd, zitten enkel wat japonica's in, mss dat ik ook eens ga zien voor crystal red's :D
 
3 garnalen doodgegaan, Dit komt denk ik door de te lage GH van 3 (volgensmij hebben ze een hogere Gh nodig om te vervellen) , ik ververs met 1/2 osmose en 1/2 kraanwater. Nu voorlopig meer kraanwater erin en de Gh omhoog krijgen. Weet iemand een minimum Gh?
 
leuk al die sprietjes... brengt me weer op ideeen hahaha
 
Zonde,een gh van 5-6 is wel het minimum hoor.
Ik zou trouwens helemaal stoppen met osmose gebruiken.
 
Slim! :thumbs:

Denk dat je nog geen garnalen met eitjes hebt gezien zeker?
 
@ Seabait Nee nog geen eitjes gezien, Ik heb zaterdag al een emmertje leidingwater erin gedaan, net de Gh getest en die is 5 :).
 
Gaat helemaal goedkomen dan,over 1 max 2 weken zullen er met eitjes zijn denk ik ;)

Ohw,nieuwe pagina! je weet wat dat inhoudt toch?! :deal:
 
Vooruit, 1 fotootje dan :D. Garnalen zitten nu meer achterin dus ik zal een keer goed de tijd moeten nemen om ze weer te fotograferen. Zo ziet het bakje er nu uit :
T_rn7nymebUStrD-9IL9uSUlhxL84pGm.jpeg
DSCN9886 by rakkerb, on Flickr
 
Staat er mooi bij.
Zit er nou zo'n berg schimmel op dat hout trouwens?
 
Staat er inderdaad prachtig bij-! ;)
 
@ Seabait

Nee, is denk ik een soort alg, de garnalen zitten er erg vaak in dus er zal veel lekkers voor ze te halen zijn ;)
 
Helaas weer een garnaal doodgegaan :'(, Ik snap er niks van, Gh is goed en Ph ook.. Toch maar eens de andere waarden meten...
 
Ik heb het stukje hout eruit gehaald en een flinke snoeibeurt gedaan, dat 'guppygras' groeit erg hard :D. Geen doden meer, denk dat het door het hout kwam (soort alg?!)
 
Gelukkig zijn er nu al 3 weken geen dode garnaaltjes meer :)
 
Erg mooi ingericht ;). gelukkig zijn er geen doden meer.
 
Die Ph verlagende bodem is nu al uitgewerkt? Ph is nu 7,6?! Misschien zijn de garnaaltjes daardoor doodgegaan. Ik ga nu proberen om met turf te filteren.
 
Ik heb turf in het filter gedaan, ph is nu 6,6. Beter dus :)
 
Even een vraagje, als je een sponsfilter hebt, hoe moet je dan turf toedienen?
 
Ziet er mooi uit coryfan!
 
Geen idee, ik gebruik namelijk het gewone binnenfilter ;)
 
Heb je dan geen problemen met opgezogen garnalen?
 

Terug
Bovenaan