Juwel Lido 120 van Corydorasfan


Nee, alleen af en toe een paar die in de filterwatten gaan zitten, is veel te eten voor ze en af en toe schep je ze eruit ;), ik vind luchtfilters maar vervelend : Ze maken herrie en je moet ze elke week uitknijpen zodat ze het weer doen.
 
Lol, ik kijk nu mijn foto's terug en dan zie ik dat mijn guppygras wel erg hard gegroeid is de laatste tijd. Ik zal vandaag proberen een foto te maken.
 
Ben benieuwd.
Nog steeds geen eitjes?
 
Nop. Foto's gaat niet meer lukken, komt dus morgen :0
 
morgen.... :juggle:
 
Helemaal niet meer aan gedacht :0. Garnalen hebben nog steeds geen eitjes. Mijn guppygras is gestopt met groeien en zit bijna helemaal onder de alg. De rest doet het gewoon goed. Ook heb ik de 3 epiplatys annulatus erin gedaan, lekker rustig voor ze ;).
 
Lol, ik wou annulatussen kweken en toen lukte het niet en nu zie ik kleine annulatusjes voorbij zwemmen :D
 
Weer 2 garnalen dood :S. Ik denk dat ik er maar een annulatus bakje van moet maken :S
 
Dat is ruk! wat zijn de waarden?
 
Ik weet het al :S, ph is weer omhooggeschoten naar 7,8 :S.
 
Ph verlagende bodems gaan ongeveer 6-12 maanden mee dus zal wel uitgewerkt zijn nu maar dat gaat geleidelijk en is normaal geen doodsoorzaak voor garnalen.
 
Deze was al na 3 maanden uitgewerkt, met osmose water nog wel :S. Ik koop nooit meer ph verlagende bodems van fluval :S
 
Is maar vreemd allemaal,zo'n bodem zou dan juist veel langer mee moeten gaan in combinatie met osmosewater....
Wat is de ph van het kraanwater bij jullie?
 
De ph van het kraanwater is 7,8.

Ik zit nu te denken of ik er akadama in ga doen of helemaal met de garnalen kap :/
 
Toch niet juist :0.

Ik heb vanmiddag 10 citroengarnalen gekocht bij een kweker in Dronten. Hij had ongelofelijk veel garnalen en van hele mooie kwaliteit :D. De citroentjes zijn mooi geel :)

Ik weet niet of ik het hier al gezegd heb, maar ik heb de 3 overgebleven annulatussen er een tijdje terug in gedaan. En ik heb nu ook een jonkie rondzwemmen :).
 
Mooi,ben benieuwd naar de foto's! ;)
 
De nieuwe bewoners laten zich nog niet echt zien voor een foto ;).

Gelukkig wilden de ouders en kind annulatus wel even poseren. Dan is het nog verdraaid lastig om ze er zichtbaar op te krijgen :S.



ITtNRut20ChQw2R862I08tMqf8OeYvDz.jpegDSCN9958 by rakkerb, on Flickr
Het kleintje
ITtNRut20ChQw2R862I08tMqf8OeYvDz.jpegDSCN9966 by rakkerb, on Flickr
ITtNRut20ChQw2R862I08tMqf8OeYvDz.jpegDSCN9965 by rakkerb, on Flickr
Papa + kleintje



Niet de scherpste foto's maar scherper krijg ik ze niet door de vele beplanting waar het jong zich verschuilt ;)
 
Echt heel leuk en vind de foto's niet verkeerd hoor!
Probeer ze bij mij ook steeds op de foto te krijgen maar is een hels gedoe! ;)
 
Tsja, gelukkig gaan garnalen wat makkelijker op de foto :)
 
hoe gaat het nu met de vissen
 
@lovevissen123

Heel goed ;). Annulatus jonkie laat zich steeds meer zien en citroengarnaaltjes komen ook steeds meer vooraan :D
 
en zijn er nog jonkies dood gegaan
wil zelf ook over gaan naar gernalen bak gaan
 
Lovevissen123 zei:
en zijn er nog jonkies dood gegaan
wil zelf ook over gaan naar gernalen bak gaan

?

Ik zei dat ik maar 1 jonkie had van de epiplatys annulatus. Mijn garnalen hebben geen jonkies
 
Zo, Akadama bodem is besteld. Ik denk dat ik een schot van een filtermat ga maken en aan de ene kant crystal red en aan de andere kant de citroen garnalen. Ik weet nu waarom vorige keer de CR's dood zijn gegaan. De Gh was te laag :stom: . Nu ga ik dit natuurlijk voorkomen :D
 
Ik heb een ruitje van oude bak erin gekit.
Gewoon grint erin. UIt andere bak wat vuil uitzuigen,en daarin deponeren.
Gelijk bacterie,en voeding voor ze.
 
Ja, maar als ik er een ruitje tussenkit moet ik nog een filtertje aan de andere kant aansluiten, de filtermatten heb ik nog liggen en dat werkt bij een bak uit de kweekstelling ook erg goed ;).
 
Zo, bodem is vervangen, stukje hout zit erin en ook heb ik er veel crypto's in gedaan, Morgen de scheidingswand maken en dan zal ik ook een paar foto's maken.
 
Even snel een foto gemaakt. :p

Deze bak moet meer praktisch zijn dan mooi. Daarom is die wand in het midden ook een beetje gek. Het werkt dus waarom niet :p.



9fssQn08QPjc855PInecIScFIH3iSSH0.jpegDSCN0075 by rakkerb, on Flickr
 
Ik ga morgen een deel van de citroengarnalen erin doen als de waterwaarden op orde zijn. Over twee weken (als alles goed gaat) Crystal Reds erbij
 
Goed bezig,ben benieuwd naar de garnalen.
 
Ik heb de garnalen er toch nog maar niet ingedaan, mijn Gh is 4. Vorige keer ging het daarmee mis. Weet iemand wat de beste waarde is voor de Gh?
 
Op zich is een Gh van 4 of 5 wel goed hoor.
 
Oke , ik heb de garnalen er zojuist in gedaan.
 

Terug
Bovenaan