Wat is er nieuw

Juwel meterbak van Zwits

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zwits
  • Startdatum Startdatum
dank jullie wel ! super om te horen!

ja de bak staat er in mijn ogen nu nog mooier bij, alleen totaaltjes maken is bijna onmogelijk met al die ramen hier (en dus veel weerspiegeling).. helpt natuurlijk ook niet mee dat het tot 11 uur ligt is en de verlichting om kwart voor 10 uit gaat..

Toen ik mijn koppeltje heb meegenomen voor mijn andere bak ook gelijk even wat vriendjes voor Otto meegenomen

QTDrodVJ6i8LW4cy4Ag59CvLmgC0rpJe.jpeg

geen beste foto's maar meer kon ik er niet van maken

Blijft mooi,de caca,s 😀

Hele mooie vissen idd!

Ik vind hem leuk!

nog een kiekje van een oto

xsoezfwHpqZU-72xO9X0skDUS3NZJHyn.jpeg

Komkommer moeten mijn garnalen en oto's trouwens niks van weten

Ziet er goed uit Zwits! gebruik je iets om het water zo helder te krijgen?

Dank je John!

euh nee, eigenlijk niet.. de foto is van zondag maar Maandag de weekelijkse waterwissel van 25 %, waarbij ik 1 dopje Easylife filtermedium gebruik en voor de rest alleen gebruik ik alleen easycarbo en Profito. ik heb wel Dennerle Clearup, dat spul werkt verschrikkelijk goed als het water erg troebel of verkleurd is, maar dat heb ik al een paar maand niet hoeven te gebruiken. ik vind het wel mooi staan nu het wat geler is door het hout en door de waterwissel wordt het niet t� geel.
Mijn filter is wel 700L per uur, op een bak van 160L netto.

Bijna alle jonkies zijn inmiddels weg, mijn LFS (Vismeneer ;)) heeft ze overgenomen.
pa en ma('s) voelen zich nu duidelijk beter nu het weer rustig is in de bak.

wat een gedoe om al die jongen te vangen.. met een schepnetje wou totaal niet lukken, dus maar een vissenval in elkaar geknutseld. heeft meerdere dagen geduurd om ze allemaal uit te vangen dus had ik maar even een bak met filter opgezet om de jongen zo lang te stallen.

AGP5alk2Uz_UEz56tV5PNmbZ-3CB7UgM.jpeg

"vissenval"

pa heeft ook honger

en dus naar Vismeneer!

er zitten misschien nog een stuk of 4 kleintjes in, maar die vang ik dan wel zodra ze groter zijn. wat een rust weer in de bak 🙂

Mooi Zwits. Heb je nou meerdere caca mannen in je bak? Wist niet dat dat kon. Dan ga ik binnenkort nog een mannetje en wat vrouwtjes halen 😉

Dank jullie wel!

@GuitarDion: Nou in principe niet, het is gewoon een harem (1m/2v). maar deze hadden jongen gekregen welke ik gewoon in de bak heb laten opgroeien en deze waren nu dermate (verkoopbaar) groot dat ik ze uitgevangen heb.

Ik heb wel begrepen dat je in bijv. een 2 meter bak wel een groep zou kunnen houden met meerdere mannen en vrouwtjes, omdat dan door de groepsdynamiek het gedrag veranderd.

Erg mooie foto's weer Zwits 😀
Zal inderdaad wel een stukje rustiger zijn nu het merendeels van de jonge caca's weg zijn 😛
Ben alleen bang dat er zo weer een hoop nieuwe jongen zullen zijn als jou koppeltje het zo goed blijft doen 😛

Ahum....
Mascha&Ivo zei:
Eerst maar eens groot zien te krijgen, die bleheri's zijn inderdaad flitsend snel dus die zie ik wel wat baby Apisto's snacken 😉

~ Ivo
Blij dat ik hier geen geld op had ingezet 😀 😀

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Ahum....
Mascha&Ivo zei:
Eerst maar eens groot zien te krijgen, die bleheri's zijn inderdaad flitsend snel dus die zie ik wel wat baby Apisto's snacken 😉

~ Ivo
Blij dat ik hier geen geld op had ingezet 😀 😀

~ Ivo

haha ja dat had je geld gekost 😉 ze hebben na het nestje met jongen nog wel weer nestjes gehad, maar daar verdenk ik juist de andere jonge caca's van het snacken.

Beide vrouwtjes zijn weer knalgeel en zijn hun holletjes fel aan het verdedigen... dus ik denk niet dat het nog lang gaat duren.

Nee Ivo, dat valt soms vies tegen. Een paar dagen geleden had ik pas geboren gupjes bij mij o.a. kardinaal tetra's losgelaten, ik dacht die vreten ze zo op. Niks is waar, zit nu met 30 gupjes.

ik keek net weer in de bak... het heeft inderdaad niet lang geduurd.

bNOxjiNJ0hSCKP8hUE7ruLkemBBCxoUq.jpeg

bNOxjiNJ0hSCKP8hUE7ruLkemBBCxoUq.jpeg

dank jullie wel!

het linker vrouwtje had ook een nestje maar deze inmiddels al weer weg, de vissen konden geen kant op met 2 nestjes..

het rechter vrouwtje op de foto heeft wel gewoon nog steeds jongen 🙂

Bak loopt prima, beetje alg maar dat vinden de oto's wel lekker. snap alleen niet hoe ik telkens alg krijg, ik voeg gewoon easycarbo en profito toe. heb geen no3 test maar ik moet toch echt een keer alles grondig testen... telkens zwart/bruine algen die mij doen denken aan penseelalg.

1 caca V heeft nog een nestje met een stuk of 10 jongen, zijn inmiddels al iets gegroeid.
zoekplaatje:
PoAIsFMSK7d0MTorEY3GAp64GuSkWozy.jpeg

Ik heb nog een paar overgebleven jongen van het vorige nestje, die ik niet te pakken heb gekregen met uitvangen omdat ze nog klein waren. hier zitten er nog 4 van in deze bak en nog 1 in de andere bak. wat ik zo vreemd vind is dat ze allemaal dezelfde vader en moeder hebben, maar er met opgroeien totaal anders uitzien. de bakken hebben toch echt beide dezelfde waterwaardes...

in deze bak:

in mijn andere bak

alle kleintjes in mn andere bak kleurden gelijk rood, in deze bak allemaal geel en daarna oranje. mijn man was ook nog niet rood toen ik hem kreeg, maar geel. toch vreemd dat het andere jong wel gelijk rood kleurt. heb er eigenlijk geen verklaring voor, krijgen allemaal hetzelfde voer.

pa:

Mooie foto s hoor. In de regel krijg je last van algen als er ergens een tekort van is in je bak. Dat kan iedere voedingsstof zijn dus.
Je kan in algen ook een topic ervoor openen.

Heel mooi Zwits,ga die caca's steeds interessanter vinden en er zit bij mij binnenkort een verandering in de bak aan te komen dus wie weet... 😉

jessicapilon zei:
Mooie foto s hoor. In de regel krijg je last van algen als er ergens een tekort van is in je bak. Dat kan iedere voedingsstof zijn dus.
Je kan in algen ook een topic ervoor openen.

al meerdere malen gedaan, geen enkele reactie. maar goed, moet ook even overal weer testdruppels voor halen, kan ik het zelf ook wel uitvogelen..

bedankt beide 🙂

zeker een aanrader john!

Ik ben ook caca's aan het kweken. Echt interessant! Ik denk dak onze kleintjes ongeveer even oud zijn aan de grootte te zien. Hoe oud waren de anderen die je gevangen hebt? Want ik ben echt benieuwd hoe snel (heb eerder gelezen traag) het groeien gaat.

ik had de jonkies half maart gespot.. maar het kunnen ook nog jonkies van een later nestje zijn die mee zijn opgegroeid. het is mij opgevallen dat het groeien echt heel erg wordt bepaald door het voedsel wat ze binnen krijgen. de een eet meer dan de ander en dat zie je gelijk. ik dacht dat ik dan gewoon meer voer erbij moest gooien maar dat helpt eigenlijk niet, als ze het niet pakken. wel erg leuk om te zien..

van het nieuwe nestje tel ik nog maar een stuk of 10 kleintjes.

Paar kiekjes

Jonkie
XbVIy1V0uT3A0GB184f90QNk214giS9K.jpeg

Pa met jonkie

pa en ma knuffelen 😛

totaaltje (lijkt veel lichter dan in het echt)

Tja, wat moet je er nog van zeggen, behalve dat deze bak ook erg sfeervol is met mooie kleurrijke vissies :thumbs:

Prachtig, dat jonge grut!
Ik ga je topic even volgen, krijg geen genoeg van die Caca's.
Zou bijna mijn plannen gaan omgooien 😉

dank jullie wel beiden!

Astrid: gewoon wat je denkt, als je iets minder vindt mag je dat ook gewoon melden! het hout ga ik nog iets veranderen zodat de bak wat groter oogt

bderooij: wat voor plannen heb je? 🙂

BTW: 6 Japonica's aangeschaft voor deze bak. waren nog erg klein dus ik hoop dat ze het halen en net zo groot worden als mijn reuzen in de andere bak

Super hoor Zwits! is dat mannetje wat groter dan gemiddeld of gewoon normaal?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan