Wat is er nieuw

Juwel meterbak van Zwits

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zwits
  • Startdatum Startdatum
Zwits zei:
die heb ik speciaal hiervoor gekocht..
ik weet dat het erg raar lijkt zo met zoveel licht erop, maar vindt je het zo lelijk? 😉

Gelukkig maar dat je bak weer 100% lekvrij is.

Als je een dwergcichlide als hoofdbewoner wilt vind ik persoonlijk dat een zandbodem wel beter is voor ze. Ze zoeken vaak naar eten in de bodem, nemen een hap van het zand en filteren de eetbare dingen er uit en spugen het zand vervolgens weer uit.

Maar dat is natuurlijk aan jou.😉
Ben benieuwd hoe het er nu uit gaat zien.

voor seabait:

342892_0_82_imag0495.jpg

Op deze foto is het een betere indruk van hoe het in het echt lijkt.

@Visstisck: dit is heel fijn grind, zit niet ver van zand af.

had het liever iets donkerder gewild maar ik kan wel met het resultaat leven (heb 2 x graniet kleur gemengd met 1 x zwart grind).

Zwarte kleeffolie inmiddels achter het aquarium geplakt, plantjes zijn er als het goed is morgen.
Verwarmingselement sloeg op hol, temperatuur was 29 terwijl hij ingesteltd stond op 22.. gelukkig heb ik er nog wel een paar liggen.

Nou vandaag de plantjes binnen!

resultaat:

Links van het hout aan de rechterkant heb ik nog een rode lotus geplant.
Nu eerst indraaien en laten groeien..

Nou, dat ziet er al leuk uit, en nu idd laten groeien!

Zie er goed uit. idd laten groeien en zorgen dat het een mooie volle bak word.

blijkbaar is het totaaltje verdwenen? geen idee hoe dat opeens kan. naja, hier is hij nog een keer

w796.jpg

ook wat last van raar wit slijm/slierten.. heb het ook al bij algen geplaatst, weet niet wat dit is?
161535_0_82_imag0541.jpg

Die bodem geeft wel een super mooi effect zeg!

nu die zo gevuld is met hout en planten vind ik het grind heel mooi uitkomen,

zitten die slierten op het hout?

dank jullie voor de complimenten!

zit inderdaad op het hout en op alles wat plastic is (zuignappen etc). blijkbaar zijn het iets van afstervende bacterien, zou vanzelf weg moeten gaan is mij verteld. maandag hevel ik het weg als ik met mn andere bak bezig ben 🙂

Ziet er goed uit, mooie stukken hout, mooie bodem, en de rest moet groeien, maar dat had ik al gezegt natuurlijk 😉

nog weinig veranderd, plantjes iets gegroeid.

zobs.jpg

Plantjes zijn best goed gegroeid! Ziet er mooi uit.

Net bakje!

Draait jou bak op pure pokon omdat die planten in 4 dagen 3x vervoudigd zijn 😀?

dank jullie wel 🙂

@fishaddict: hahaha. foto was verdwenen uit mijn post, for some reason. dus heb ik hem opnieuw gepost 😉 planten staan er vanaf 17 januari in.

Menn wat gaan ze snel, he trouwens! ik was heeeeeeel even bezorgd over mijn bakje omdat ik ook dat witte vlies om mijn hout heb zitten. Maar het schijnt dus vanzelf weer goed te komen. Gelukkig!

dat ziet er echt cool uit

ga je volgen

ben benieuwd ernaar hoe het eruit ziet met vissen erin !

Zit de bak al vol met groen? 😀

er is in 4 dagen nog niet zoveel veranderd haha 😉

ik ben van plan om de cacatouides van mn andere bak in deze bak over te zetten en er dan een schooltje hemigrammus bleheri of inpaichthys kerri bij te zetten.. nog niet helemaal zeker hoor, maar dat is voor nu het plan

Nog niet veel veranderd.
Ik ga maandag het waterpest bijsnoeien en binnenkort nog even 2 extra schuilplaatjes voor de caca's halen. 2 aan de linkerkant voor en achter het hout, 2 aan de rechterkant tussen het hout.

verder begint er een klein beetje bruinalg te vormen. ook er op bepaalde voorwerpen nog het witte slijm..

odgc.jpg

Ik vind het echt een hele leuke bak!

de Echinodorus tenellus begint ondertussen wat geel/bruin te worden, heb niet het idee dat dat erg goed gaat.
ook bij het hydrocotyle leucocephala beginnen sommige bladeren af te sterven terwijl deze eerst nog als een speer groeiden.. terwijl hij ook nog gewoon nieuwe bladen aanmaakt. erg vreemd, ik vermoed wat te weinig licht.

heb het waterpest wel gesnoeid, dat ging (uiteraard) als een speer...

ben niet erg tevreden zo, Vissen moeten nog maar even wachten ben ik bang.

Vindt het wel wat hebben!

profito en easycarbo..

staat wel een klein beetje stroming aan het oppervlak.. maar is niet zo heel veel.. zoveel co2 zou ik daar toch niet door verliezen?

mjah zou kunnen, bak draait nog niet zo lang. ik zal het nog wel ff veranderen dat ze meer licht krijgen.. aangezien de plantjes die vol in het licht staan het wel goed doen. komt vast wel goed.

Inmiddels zitten mijn caca's in deze bak, verder nog geen andere vissen. hier komt nog een schooltje van ongeveer 20 hemmigrammus bleheri bij en verder denk ik niks. Ik haal er eerst een stuk of 10 en dan komt later de rest. Wil de bak niet gelijk teveel belasten aangezien deze nou net ongeveer 40 dagen draait.

plantjes gaan oke, hydrocotyle leucocephala heb ik opnieuw geplant omdat ik wat in de bak veranderd had dus staat er nog wat kaal bij.

Met de Cacatuoides gaat het prima, de vrouwtjes hebben onderling nog wel een beetje strijd. zijn allebei mooi geel gekleurd, dus het mannetje heeft het druk 😉

caca M:
WOUOELzQKpL36Atk4TTOGUgc1DhQBjvC.jpeg

Caca V1:

Pronken:

alle 3 wazig vastgelegd:

caca M nogmaals:

totaaltje:

sorry voor de vele caca foto's, meer zit er nou eenmaal nog niet in.. plus dat ik ze schitterend vind 😛

paar kleine dingetjes veranderd.. zitten wat bladeren in de bak en heb nog een lotus knol uit mn andere bak erin gezet..

gister water ververst en vandaag zijn de caca's me toch een partij actief.. even afwachten of er een nestje komt..

filmpje van het tafereel:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=r68HpH36zyw&feature=youtu.be[/video]

sorry voor het domme youtube muziekje op de achtergrond.

wat foto's:

3ZLYDDlvR3aC144ngWkxc21mqLaLQPar.jpeg

en dit vond ik zelf nog een erg mooie:

Prachtige vis zeg!!

ik heet geen Ralph, John 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.