sander058
Well-known member
En met gewoon tl 5 verlichting?
Ja twee tl t5 van juwel de standaard lamp 🙂
En met gewoon tl 5 verlichting?
Da's toch best veel😀 Bodemvoeding, co2 en uitstekende plantenvoedig, die planten van jou worden verwend😀
Prachtig je bak Sander!
Mooie bak. Zelf heb ik ook de borelli opal, maar weet je ook wat het verschil is tussen de gewone (vrouwtjes) borelli en de opal (vrouw ) borelli.
Oftewel of de vrouwen ook verschillende kenmerken hebben?
Ik weet ze namelijk niet
Zo dat is een aardige verzameling.
Maar het zonde zijn als het weer mis gaat.
Het zijn de omstandigheden die voor de alg zorgen en niet de planten.
Als je de ph en kh kan meten kun je beter bepalen hoeveel CO2 je hebt.
Ergrns tussen de 25 en 30 is prima hoor.
En PO4?
De verhouding is nie ideaal misschien maar er is wel voldoende aanwezig.
Is erin die tijd niet ververst?
Op de een of andere manier kan ik wel meevoelen met die Borreli opal man...Hierbij weer een update van mijn aquarium.
Nog steeds geen koppeltje gevormd tussen mijn borrelis de man wordt alleen maar weggejaagd door de vrouwen.
Bekijk bijlage 84475 Bekijk bijlage 84476
Ook wordt mijn algenetertje steeds groter en is die ook steeds makkelijker te vinden 😀
Bekijk bijlage 84477
Hieronder nog een overzichtje
Bekijk bijlage 84478

Je stroming wat meerderen kan helpen tegen baardalg.
http://www.theplantedtank.co.uk/algae.htm
Zo heb ik ook mijn baard alg bestreden
Mooie bak, jammer van de alg . Zou het komen doordat het zo dicht beplant is zodat de doorstroming wat minder is en de voeding niet op die plekken komt waar het ook hoort te komen. Het is maar een idee.
Ik heb 1 borelli man met 1 vrouw. Dat gaat goed samen en is echt een koppel. Daar hoef ik ook echt geen extra vrouw bij te zetten, want ik heb dan het vermoeden dat het dominante vrouwtje het andere weg jaagt. Die zou dan van elllende dood gaan
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.