Wat is er nieuw

juwel rio 180 Z-A (sander058)

Ja dat dacht ik ook dus ga wat meer spelen met de stroming maar heb nu zo’n flipper voor de co2 en dacht eraan deze te vervangen voor een co2 inline difusor alleen heb ik een metertje die de ruk meet in de fles en een bellen manometer op de fles zitten van dernelle werkt dit samen met een inline difusor?
Geen idee precies, maar ook met inline diffusers of reactoren speelt je stroming een rol.

Maar je CO2 word wss wel iets beter verdeeld dan nu..

Geen idee precies, maar ook met inline diffusers of reactoren speelt je stroming een rol.

Maar je CO2 word wss wel iets beter verdeeld dan nu..

het voordeel is dan wel dat het je aquarium in geblazen wordt door de spraybars in plaatst dat het in de flipper omhoog loopt en door de stroming mee gevoerd moet worden.

Met de stroming zou het wel kunnen komen dat mijn hoge planten de stroming wat soen tegenhouden hier moet in dan wat op zien6 te verzinnen

Welk filter je hebt weet ik niet, maar mijn aquarium heeft bruto ongeveer 160 liter, en mijn filter kan tot 200 liter verwerken (jbl 701). Ik heb ook wat alg problemen en denk dat mijn filter te weinig capaciteit heeft voor het aantal liters van het aquarium

Welk filter je hebt weet ik niet, maar mijn aquarium heeft bruto ongeveer 160 liter, en mijn filter kan tot 200 liter verwerken (jbl 701). Ik heb ook wat alg problemen en denk dat mijn filter te weinig capaciteit heeft voor het aantal liters van het aquarium

Ik heb twee filters oo mijn bak een tetra tec 700 in en uitstroom links en een jbl e701 rechts dus daar ligt het niet aan

deze 2 filters op een rio 180 is prima inderdaad.

laat je de stroming wel 1 kant opgaan? of werken de 2 uitstromen elkaar tegen?

er komt weer een upgrade aan van mijn bakje. kan zaterdag een filter ophalen. een jbl e901 greenline van 3 maanden oud deze komt ter vervanging van mijn tetra tec 700. ook gaat de rio over op led. ik heb de juwel helialux led 1000 45 Watt besteld met de helialux led controller. in het weekend hoop ik alles aan te sluiten en zal dan even een overzichtje plaatsen 🙂

vandaag dan mijn led verlichting gekregen en ingesteld als volgt:

dawn interval: 10% wit 10% blauw Start: 09:30 Eind: 11:00
sunrise interval: 70% wit 60% blauw Start 11:00 Eind 13:00
sunset interval: 5% wit 20% blauw start 20:00 Eind: 21:30
dusk interval: 0% wit 5% blauw Start 22:00 Eind 23:00

nu heb ik hierbij nog 2 vragen. wat lijkt het beste. van 11 uur tot 13 uur gaat die van 10% naar 70% wit en van 10% blauw naar 60% blauw is het dan handig om 11 uur ook de co2 te starten? en is het erg als in de nacht 5% blauw brand of is dit niet ideaal voor de vissen.

voor de rest dan nog wat overzicht foto's

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_1.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_4.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_6.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_9.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_11.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_b.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_d.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_5.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_8.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_10.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_a.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c.jpg

Mooi hoor;)k in maart moeten mijn lampen ook vernieuwd worden ik ben ook sterk aan denken over de helialux met controller

Mooi hoor;)k in maart moeten mijn lampen ook vernieuwd worden ik ben ook sterk aan denken over de helialux met controller

het licht is wel anders, ik moet zeggen dat ik de vissen veel meer op kleur vind zo vooral mijn tetra's zien er veel gekleurder uit! ik ben tot nu toe tevreden. alleen even stoeien met de tijden wat goed is en mooi.

Ja dat zal zeker wat stoeien zijn idd op YouTube staan veel filmpjes van de helialux ik vind het aqaurium super mooi met die led is wel een kosten prijs maar dan heb je wel wat;)kneem ik aan

Gister even creatief bezig geweest. Een artemia kweekpotje gemaakt. Nu is mijn vraag moeten deze erg warm zitten? Want er heb nog een heater die er wel in past.

D76B2998-3C72-4C71-B268-59B9B37A3E66.jpeg
image.jpg

Gister even creatief bezig geweest. Een artemia kweekpotje gemaakt. Nu is mijn vraag moeten deze erg warm zitten? Want er heb nog een heater die er wel in past.

Bekijk bijlage 239655 Bekijk bijlage 239656

Mooi gemaakt. Ze komen bij 20 tot 25 graden uit. Binnen 24 tot 48 uur.

Ik heb een kweekschaal besteld. Dus wil het ook gaan proberen.
Zet hem op het aquarium denk ik.

Heel herkenbaar ja 😀 Wel hele gave vissen!

ja ze zijn super! echt mooi om te zien als ze elkaar tegenkomen en dan alle vinnen spreiden en vooral hoeveel kleur ze dan naar elkaar tonen! alleen het moet nog een koppeltje vormen. en hoop eens een betere camera te krijgen om ze zonder waas op de foto te krijgen

Mooi hoor, ik vind het ook moeilijk om vissen scherp op de foto te krijgen, maar kennelijk oefening baad kunst.
Ik zou je graag willen vragen of het goed gaat samen de twee dames borelli.
Zelf heb ik een tachtig brede bak waarin 1 vrouw en 1 man zit, inmiddels een koppel.
Ze hebben jongen gehad, maar deze zijn nooit opgegroeid, maar ze zijn wel voortdurend samen en hebben het goed met elkaar.
In het verleden zijn er weleens twee vrouwen geweest maar het tweede vrouwtje werd altijd door het dominante vrouwtje de dood ingejaagd.
Vandaar mijn vraag.

Mooi hoor, ik vind het ook moeilijk om vissen scherp op de foto te krijgen, maar kennelijk oefening baad kunst.
Ik zou je graag willen vragen of het goed gaat samen de twee dames borelli.
Zelf heb ik een tachtig brede bak waarin 1 vrouw en 1 man zit, inmiddels een koppel.
Ze hebben jongen gehad, maar deze zijn nooit opgegroeid, maar ze zijn wel voortdurend samen en hebben het goed met elkaar.
In het verleden zijn er weleens twee vrouwen geweest maar het tweede vrouwtje werd altijd door het dominante vrouwtje de dood ingejaagd.
Vandaar mijn vraag.

ik heb ze in een 1 meter bak met veel beplanting en stenen met tunnels en hout met gaten ene vrouwtje zit links in de bak en de andere rechts ze komen elkaar af en toe eens tegen en dan wapperen ze wel met hun achterste vinnen naar elkaar alsof ze elkaar weg willen blazen maar ze jagen elkaar niet achter elkaar aan door de bak heen. wel leuk dat je een koppeltje hebt hier wordt het mannetje nog niet gewaardeerd

vandaag dan eindelijk het turf binnen gekomen!!

start waarden van het water: PH: 6,82 KH: 6 CO2: 28mg/l turf: 0gram

ik begin met een 1 gram turf op 2 liter water. en probeer mijn ph op 6 te krijgen. hierbij zal ik de co2 waarschijnlijk wel wat lager moeten gaan draaien.

nog even een vraagje: ik hang het turf gewoon in mijn bak dus niet in het filter is dit een probleem? werkt het minder of maakt het niet uit?

er achtergekomen dat een netje met turf in het aquarium niet geweldig is omdat het een beetje begint te brokkelen en door het netje heen komt. daarom via ali expres een sunsun 602 potfiltertje besteld om hier het turf in te doen. zo kan ik makkelijk het turf wisselen zonder dat ik daar het hele filter voor hoef te verbouwen. en in de ruimte die over is kan ik dan nog wel wat keramische pijpjes kwijt

er achtergekomen dat een netje met turf in het aquarium niet geweldig is omdat het een beetje begint te brokkelen en door het netje heen komt. daarom via ali expres een sunsun 602 potfiltertje besteld om hier het turf in te doen. zo kan ik makkelijk het turf wisselen zonder dat ik daar het hele filter voor hoef te verbouwen. en in de ruimte die over is kan ik dan nog wel wat keramische pijpjes kwijt
Let dan wel even dat je hoofdfilter niet droog komt te staan, omdat je voorfilter wellicht niet genoeg water kan verwerken

Let dan wel even dat je hoofdfilter niet droog komt te staan, omdat je voorfilter wellicht niet genoeg water kan verwerken

ga ik zeker op letten. is de bedoeling dat ik de filtermatten eruit haal en alleen een dun filter wat boven in leg zodat het turf niet versnippert en in het hoofdfilter komt voor de rest lijkt me dan dat het filter weinig vertraging zal veroorzaken

Na een hele lange tijd niet meer actief te zijn geweest door school en werk hier maar weer eens een update, de bak is in zijn geheel verandert de techniek is nog wat ge-update en draait eigenlijk zonder moeite. er zit nog steeds wel wat baard alg in maar niet storend. Ook maar een grotere fles CO2 aangeschaft die kleintjes gingen veel te snel leeg. Hier even een fotootje van de bak en een groet van de meest actieve vis. De planten aan de rechterkant zijn allemaal nieuw dus het moet nog een beetje vorm krijgen en dan kan ik het in elkaar over snoeien
DSCI0674 kopie.jpg

thumbnail_IMG_1355.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan