Juwel Vision 180 van trotsemammie


Met deze waarden zit je rond de 5 mg co2 en dat is te weinig. ook moeten de po4 en de no3 geen 0 zijn maar die mogen best 10/1 zijn. Dus ja de waarden opkrikken raad ik aan en als ik het zo lees dan zou co2 een uitkomst zijn. Of de vraag naar co2 flink verminderen door minder licht of veel drijvers.
 
Met deze waarden zit je rond de 5 mg co2 en dat is te weinig. ook moeten de po4 en de no3 geen 0 zijn maar die mogen best 10/1 zijn. Dus ja de waarden opkrikken raad ik aan en als ik het zo lees dan zou co2 een uitkomst zijn. Of de vraag naar co2 flink verminderen door minder licht of veel drijvers.

Ja ik wil heel graag co2 maar heb daar het budget niet voor, ik hoop dat ik een co2 set van het vakantiegeld kan kopen,dit word rind deze maand gestort.
Ik hoop dat de all in one ook een beetje helpt
 
Je zal in elk geval de po4 en de no3 wel verhogen met de AIO maar niet de co2.
 
Je zal in elk geval de po4 en de no3 wel verhogen met de AIO maar niet de co2.
Nee daar ben ik ook bang voor, nou maar hopen dat het vakantiegeld genoeg is om een co2 set te kopen, ik denk dat dat alle problemen verhelpt of in ieder geval verminderd. Ik word er echt moedeloos van en durf eigenlijk de foto's hier niet te plaatsen
 
Nee daar ben ik ook bang voor, nou maar hopen dat het vakantiegeld genoeg is om een co2 set te kopen, ik denk dat dat alle problemen verhelpt of in ieder geval verminderd. Ik word er echt moedeloos van en durf eigenlijk de foto's hier niet te plaatsen
Je hebt een PB.
 
"...Ik word er echt moedeloos van en durf eigenlijk de foto's hier niet te plaatsen"
Dan zal ik aftrappen. Zo zag het er bij mij twee dagen geleden nog uit. Ik heb enorm veel handmatig verwijderd uit de bak gisteren en ben de nitraat en fosfaat waarde nu juist wat aan het verlagen door minder makro voeding te geven. Ik heb een poeder oplossing Micro en Makro voeding. Twee aparte flessen die ik zelf aanmaak met losse poeders.

MVIMG_20200502_170055.jpg
 
Ja ik wil heel graag co2

#Aliexpress € 12,15 28%OFF | Aquarium CO2 Regulator Systeem Kit Co2 Diffuser Generator Met Klep Bubble Verstuiver Solenoid Aquarium Kooldioxide Voor Planten

Totaal een kleine 30 euro, 2 petflessen, citroenzuur en bakingsoda, misschien valt dit te overzien voor je
 
#Aliexpress € 12,15 28%OFF | Aquarium CO2 Regulator Systeem Kit Co2 Diffuser Generator Met Klep Bubble Verstuiver Solenoid Aquarium Kooldioxide Voor Planten

Totaal een kleine 30 euro, 2 petflessen, citroenzuur en bakingsoda, misschien valt dit te overzien voor je
Dat is een heel leuk alternatief voor een CO2-set met een gasfles.
 
Hoe gaat het nu met de bak?
 
Hallo allemaal, na lange tijd eindelijk weer eens een update van mijn bak.
Ik heb namelijk op het punt gestaan om de bak door het raam te gooien, het ging lange tijd heel slecht met de bak. Ik had een gigantische draadalg explosie in mijn bak en haalde bijna dagelijks handenvol algen weg.
Ook de zomerwarmte heeft niet veel goeds gedaan en veel vissen en planten verloren.
Ook helaas vissen over moeten nemen van iemand die er mee stopte (anders zouden ze enkele reis wc krijgen) waardoor het visbestand vrij rommelig is (er zwemt nu o.a een volgroeide torpedo barbeel in)

Maar eindelijk na lang zwoegen Jan ik eindelijk voorzichtig zeggen dat mijn bak nu redelijk stabiel is. Dus nu durf ik ook weer foto's te delen.
Dus ga zitten, kijk en geniet van mijn onderwaterwereld.

IMG_20200930_142439.jpg
IMG_20200930_143640.jpg
IMG_20200930_165931.jpg
IMG_20200930_184026.jpg
 
Nog steeds mooi hoor
Dank je, hij is nu eindelijk weer mooi na veel ellende. Ik heb wel wat foto's van de draadalg explosie maar die bespaar ik jullie.
Ik zie liever de foto's die ik net geplaatst heb
 
Heb je er nu iets van co2 in? Mooie bak
 
Heb je er nu iets van co2 in? Mooie bak

Ik heb een geleende co2 installatie en had deze ook een tijd aan staan. Helaas werd hierdoor het draadalg veel erger dus de bak was niet in balans, daarna kwam de zomerwarmte en die deed ook meer kwaad dan goed. Maar nu lijken de planten prima zelf te groeien zonder de co2 en ik ga zsm weer de waardes testen om te kijken of de co2 weer aan kan (dan moet vooral de KH goed zijn had ik begrepen)
 
Helaas werd hierdoor het draadalg veel erger
Dat is niet zo vreemd, algen passen zich sneller aan dan planten, planten hebben daar vaak een paar weken voor nodig om zich aan te passen.
De Co2 kan je afregelen met je dropchecker, wel even rekening houden dat deze zich pas na een paar uur aanpast qua kleur.

Maar je hebt weer een mooie bak :thumbs:
 
Leuke bak Thea en hoe staat het met de Maroni s die je destijds hebt gekocht? Zie je een koppel of heb je al eitjes gezien?
 
Leuke bak Thea en hoe staat het met de Maroni s die je destijds hebt gekocht? Zie je een koppel of heb je al eitjes gezien?
Ik zie nog steeds geen koppel of eitjes. Ben bang dat ik alleen mannetjes heb.
Denk dat mijn bak ook wat te klein is voor de maroni's omdat ze ook nog steeds niet volgroeid zijn naar mijn mening. Dus ik ga of een ander huis voor ze zoeken of ze blijven maar worden niet aangevuld.
Wel leven ze alle 6 nog. Ze hebben wederom ook afgelopen zomerhitte overleeft dus het zijn wel sterke vissen
 
Ja jammer en ik kon er destijds zoals ik al zei ook geen vrouwen bij vinden hoor.
 
Die bak ziet er weer hartstikke mooi uit joh. Je zou er wel wat meer beplanting aan toe kunnen voegen maar dat is ook mijn persoonlijke mening. Ik kan mij voorstellen dat de vissen hier ook blij mee zijn. Er zijn dan ook weer iets meer schuilplekken waardoor ze zich mogelijk veiliger voelen.

Goed werk hoor Thea!
 
Je bak staat er zeker prima bij. Zonde zeg dat iemand ze gewoon weg zou willen spoelen, waarom ben je dan überhaupt ooit aan vissen begonnen? Goed dat je ze hebt overgenomen :giggle:
 
Die bak ziet er weer hartstikke mooi uit joh. Je zou er wel wat meer beplanting aan toe kunnen voegen maar dat is ook mijn persoonlijke mening. Ik kan mij voorstellen dat de vissen hier ook blij mee zijn. Er zijn dan ook weer iets meer schuilplekken waardoor ze zich mogelijk veiliger voelen.

Goed werk hoor Thea!
Klopt, links achter in de hoek wil ik nog een mooie plant. Veel plantjes hebben de zomerwarmte niet overleeft.
Je bak staat er zeker prima bij. Zonde zeg dat iemand ze gewoon weg zou willen spoelen, waarom ben je dan überhaupt ooit aan vissen begonnen? Goed dat je ze hebt overgenomen :giggle:

Nou zo denk ik er dus ook over. Helaas word hierdoor wel het vissenbestand rommelig, maar daar word aan gewerkt
 
De torpedobarbeel niet je hele bak aan het omwoelen dan? Grote vis zo te zien, krijgt nog een ander huisje?
 
De torpedobarbeel niet je hele bak aan het omwoelen dan? Grote vis zo te zien, krijgt nog een ander huisje?
Nope, het is een hele rustige vis, geeft totaal geen last. Zodra ik iemand weet met torpedos gaat hij weg
 
Zoals sommige van jullie wel weten heb ik afgelopen zomer wat vissen overgenomen die ik gered had van een enkele reis toilet. Hier zat o.a een volgroeide torpedo barbeel bij. Al vrij snel was ik tot een besluit gekomen dat als er ooit iemand zou zijn met een grote bak en soortgenoten dat hij dan zou verhuizen want in mijn vision 180 kon hij echt niet goed zwemmen.
Toevallig ben ik ook geabonneerd op het youtube kanaal: kom vissen dan van Jasper en nou blijkt hij maar 15 km bij mij vandaan te wonen, een 2 meter bak te hebben en ook nog een paar torpedo's in die bak te hebben zwemmen. Uiteraard heb ik hem een tijdje terug benaderd en vandaag was het zover. Mijn torpedobarbeel werd opgehaald door Jasper en zwemt nu in een supermooi 2 meter gezelschap aquarium rond met een aantal meer torpedos. Ik kreeg net een filmpje, zo blij!!!
 
Hoe is het verder met de bak Thea, alles weer een beetje onder controle?
 
Mooi dat het beter gaat en dat je de vissen hebt kunnen onderbrengen.
 
Mooi dat het beter gaat en dat je de vissen hebt kunnen onderbrengen.
Het was er maar 1. Ook om die reden ging hij weg, het was een volgroeid exemplaar wat veel te groot was voor mijn bak (of mijn bak te klein voor de vis) en hij had geen soortgenoten en nu zwemt hij met 2 of 3 andere torpedos rond in een 2 meter bak. Daar ben ik erg blij om
 

Terug
Bovenaan