Juwel Vision 180 van trotsemammie


En eindelijk is daar dan de langverwachte update met foto's.
Ik heb afgelopen weekend eindelijk mijn bak opnieuw ingericht.
Hij is helemaal leeg geweest, tot de laatste korrel zand. Ik ben voor filterzand gegaan.
Ik heb geprobeerd een soort van scape neer te zetten.
Het grote stuk hout rechts heb ik op vivarium gekocht en het hout links van iemand die er mee stopte.
Ik moet zeggen dat ik hem heel mooi vind geworden.
De vissen zaten tijdens de bakverandering in een curver box met luchtpompje.
Ze hebben daar 1 dag en 1 nacht in gezeten maar omdat deze bak niet gefilterd werd (heb geen extra filter) en de temperatuur in de curver bak behoorlijk koud werd heb ik toch besloten de vissen al over te zetten in het aquarium omdat de pomp al ingedraaid is en dat scheelt onwijs.
Uiteraard hou ik de waardes goed in de gaten.
Maar genoeg geouwehoerd nu, ik zal foto's en filmpjes plaatsen.
Op de foto's komt de bak trouwens lang niet zo mooi over als in het echt.
IMG_20200210_221428.jpg
IMG_20200210_215544.jpg
IMG_20200210_215600.jpg
IMG_20200210_215513.jpg
IMG_20200209_225722.jpg
IMG_20200211_200619.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20200211_200450.jpg
    IMG_20200211_200450.jpg
    420.6 KB · Weergaven: 91
Ik kon vandaag bij iemand wat valisneria en sterrenkruid ophalen.
Ik weet dat de valisneria te diep staat maar als ik hem iets omhoog trek blijft hij niet zitten dus ik hoop dat het goed gaat zo.
IMG_20200212_173027.jpg
IMG_20200212_173516.jpg
IMG_20200212_173043.jpg
 
Hoe zit het met de Maroni s en zit er een leuk koppel bij? Hebben ze nu ze groter zijn niet onderling strijd die mannen?
 
Hoe zit het met de Maroni s en zit er een leuk koppel bij? Hebben ze nu ze groter zijn niet onderling strijd die mannen?

Ze zijn ongeveer even groot, geen idee of het mannetjes of vrouwtjes zijn maar met de onderlinge strijd valt het ontzettend mee.
Er is er wel 1 die zich steeds af zonderd, ik heb ze nu ruim een jaar en ze leven allemaal nog
 
@jessicapilon als ik het goed heb zijn de vrouwtjes groter dan de mannetjes of andersom maar die van mij zijn allemaal even groot, dus ik denk allemaal mannen of allemaal vrouwen.
Weinig tot geen onderlinge strijd
 
De mannen worden iets groter als ik het goed heb en die hebben een langer doorlopende rugvin dan de vrouwen. Bij jonge vissen vaak lastig te zien hoor.
Ik heb zelf destijds veel moeite gehad om er een vrouw bij te vinden.
 
De mannen worden iets groter als ik het goed heb en die hebben een langer doorlopende rugvin dan de vrouwen. Bij jonge vissen vaak lastig te zien hoor.
Ik heb zelf destijds veel moeite gehad om er een vrouw bij te vinden.

Okee, ik vind zelf dat die van mij bijna allemaal een lange rugvin hebben.
Ik heb ze nu effe ruim 1 jaar, echt groot vind ik ze nog niet, ik heb een paar berichten geleden als het goed is een filmpje van ze geplaatst, misschien kan jij zien of het vrouwen of mannen zijn?
 
Ze bewegen nogal rap maar ik vindt de rugvin ook vrij lang dus zou ook aan mannen denken. Dat probleem had ik destijds dus ook.
Later kocht ik er een die ook een vrij lange vin had maar daar kwam toch een nestje van:stars:
 
Ze bewegen nogal rap maar ik vindt de rugvin ook vrij lang dus zou ook aan mannen denken. Dat probleem had ik destijds dus ook.
Later kocht ik er een die ook een vrij lange vin had maar daar kwam toch een nestje van:stars:
Okee, ik wacht het wel af, ooit hoop ik een nestje er van te krijgen, en anders maar niet.
 
ik weet niet of de knol er nog aanzit die moet je niet ingraven

De knol brak er af toen ik hem wilde planten, het plantje zit met de wortels in het zand. Het knolletje heb ik er naast gedaan, ik was even vergeten dat hij niet helemaal onder het zand mag dus ik zal hem straks na het eten wat naar boven halen.
Komt daar weer een nieuw plantje uit?
 
Prachtig!! Hier kan ik nog wat van leren!

Dank je, dit is tot nu toe de beste scape van mij, mijn vorige inrichting en de bakken die ik hiervoor heb gehad waren lang niet zo mooi, ik zeg niet snel dat ik trots ben op mezelf maar dat is nu toch wel zo
Mooi stuk hout daar rechts
Dank je, deze heb ik afgelopen november gekocht op de vivarium beurs.
Hij past ook echt precies, had geen cm groter moeten zijn, hij past ook echt alleen op deze manier in het aquarium
 
Update, vandaag een flinke water verversing gedaan.
Uiteraard omdat het nodig was en omdat het water flink bruin was geworden door het hout.

Ook weer wat plantjes gekocht.
Het plantje met de rode steel en goudachtige bladeren (weet iemand hoe die heet ik ben de naam vergeten)
Dat is nu een mooi bosje geworden.

Ook heb ik 3 plantjes gekocht met de naam Staurogyne Repens.
Volgens internet een makkelijk voorgrond plantje, die weinig eisen stelt aan de waterwaardes, we zullen het zien.
Iemand ervaring met het plantje waar ik de naam van kwijt ben en met de Staurogyne repens?

IMG_20200222_182650.jpg
IMG_20200222_182639.jpg
IMG_20200222_182723.jpg
 

Terug
Bovenaan