Juwel Vision 180 van trotsemammie


Ja dat was hier net zo hoor en het duurt wel even voor je het verschil ziet. Als dat al lukt want ik ben ook misleidt:D:D
Als je goed naar de rugvinnen kijkt, en hoe de vissen op elkaar reageren. Dan kun je daar wel een en ander uit concluderen.
 
Het gaat volgens mij niet goed met mijn bak....
Mijn blauwe waaierhand garnaal word helemaal bruin.
1 vd grote appelslakken ligt al sinds gisteren heel stil met de klep dicht (Staat een stukje open)
En sinds vanmorgen ligt hij op zijn kop. Kan ik er van uit gaan dat hij dood is??
Mijn planten verpieteren....

-De temperatuur is 24 graden
-Voeren doe ik dagelijks, ik voer diepvries rode muggenlarven en vlokvoer.
-Water verversen doe ik te weinig geef ik toe...
Maar de ene bak doet het geweldig zonder veel waterwissels en de ander niet.
Ik ga zekers vandaag nog een flinke waterwissel doen.
-De vissen zien er wel goed uit en leven allemaal nog.
-Ik heb alleen test stripjes, en test zo 1x in de 2 weken, geeft niks geks aan volgens mij.

Wat kan er mis zijn?
20190302_124545.jpg
20190302_124532.jpg
20190302_124513.jpg
 
Zou eerst maar eens investeren in een druppeltest van je NO2 want die strips gaven hier NO2 van 0 aan terwijl die metd e druppeltest 1 was, zover wijken die strips dus af
 
Zou eerst maar eens investeren in een druppeltest van je NO2 want die strips gaven hier NO2 van 0 aan terwijl die metd e druppeltest 1 was, zover wijken die strips dus af

Okee, maar ik vind die druppel testen nog best prijzig. Maar zekers iets om voor te sparen idd
 
Als je een losse No2 test koopt en niet meteen een koffer waar je 3/4 niet van gebruikt, dan valt de prijs best mee
 
1 vd grote appelslakken ligt al sinds gisteren heel stil met de klep dicht (Staat een stukje open)
En sinds vanmorgen ligt hij op zijn kop. Kan ik er van uit gaan dat hij dood is??
Trukje die ik helaas heb moeten leren met mijn tylomelania slakken: Vis een van de nog levende slakken er even eruit en ruik er goed aan. Herhaal dit met de mogelijk dode slak. Als die dood is, zul je het dan weten.
 
Trukje die ik helaas heb moeten leren met mijn tylomelania slakken: Vis een van de nog levende slakken er even eruit en ruik er goed aan. Herhaal dit met de mogelijk dode slak. Als die dood is, zul je het dan weten.

Ik heb er al even aan geroken, hij stinkt zekers niet.
Ik dacht net te zien dat hij zijn sprieten een stukje uitstak Maar hij is nu weer potdicht.
Als ik de levende slak pak en hem in het water doe zinkt hij meteen, de ander is veel lichter en drijft eerst voordat hij zinkt, heel vreemd
Vanmiddag een grote waterwissel gedaan, meer dan de helft vh water.
Ik laat de slak nog in het aquarium totdat ik zeker weet of hij nog leeft of niet
 
Helaas, nu is hij zekers dood, afgelopen donderdag trok hij zelf zijn klep nog dicht als ik hem oppakte, gisteren hing zijn klep helemaal slap en zelf zag de slak er erg dood uit, hij stonk nog niet maar ik heb hem er uit gehaald voor hij de kans kreeg te stinken.
Ik heb op internet gezocht naar oorzaken van sterfte van appelslakken en er stond dat appelslakken zomaar zonder enige aantoonbare reden kunnen sterven. Ik vind het ontzettend jammer maar het is helaas niet anders .

Met de planten gaat het beter. Die groeien weer goed. Ook met de vissen gaat het uitstekend, de sleutelgatjes groeien goed en alles leeft nog.

20190307_110129.jpg
20190307_110114.jpg
 
Jammer Thea, was dat de laatste grote Appelslak die je had?
Hoe gaat het met de kleinere?
 
Super mooi aquarium! jammer van de appelslak... Gebruik je co2 in dit aquarium?
 
Jammer Thea, was dat de laatste grote Appelslak die je had?
Hoe gaat het met de kleinere?

Nee ik heb nog 1 grote, gisteren kroop deze nog rond en hij zit vandaag al weer de hele dag in zijn huisje. Geen idee of deze het gaat redden.
De kleinere heb ik ook nog. Ook deze zit in zijn huis verborgen. Geen idee waarom de appels het bij mij niet goed doen

Dit is de kleine:

20190309_175500.jpg


En dit is de grote die ik nog heb
20190309_175508.jpg
 
Welke plantenvoeding gebruik je en hoelang staan de lichten aan?
 
Ik kan er alleen maar naar raden natuurlijk, maar ik denk dat ze wat meer eten moeten hebben, lastig natuurlijk met je corry's maar probeer eens iets hoger in de bak wat courgette, komkommer of paprika in de bak, ophangen aan een zuignapje of zo iets.
 
Ik kan er alleen maar naar raden natuurlijk, maar ik denk dat ze wat meer eten moeten hebben, lastig natuurlijk met je corry's maar probeer eens iets hoger in de bak wat courgette, komkommer of paprika in de bak, ophangen aan een zuignapje of zo iets.

Ja ik doe regelmatig een schijf komkommer of blad sla in de bak maar dit word vaak meteen ingenomen door de garnalen en ancistrus.
Ik heb al een tijdje nog maar 1 cory, die eet niet van de groente, die eet diepvries rode mug en tabletjes.

Welke plantenvoeding gebruik je en hoelang staan de lichten aan?

Mijn lichten staan best lang aan, van 10:30 tot 22:30.
Plantenvoeding tot nu toe alleen vloeibare.
 
Het gaat volgens mij niet goed met mijn bak....
Mijn blauwe waaierhand garnaal word helemaal bruin.
1 vd grote appelslakken ligt al sinds gisteren heel stil met de klep dicht (Staat een stukje open)
En sinds vanmorgen ligt hij op zijn kop. Kan ik er van uit gaan dat hij dood is??
Mijn planten verpieteren....
Gaat het nu al beter in de bak dan? ik zou eerst de bak op orde maken ipv nieuwe visjes te halen?
 
Bij welke vissen komen ze dan te zwemmen? Wat is je bestand op dit moment?
 
Hoe gaat het met de Sleutels Thea?
 
Bij welke vissen komen ze dan te zwemmen? Wat is je bestand op dit moment?

Mijn bestand is:

12 neon/simulans tetras
6 sleutelgat chicliden
1 corydoras (word nog uitgebreid)
2 black mollys
2 guppen
Diverse garnaaltjes

De mollys en guppen komen uit mijn dochter haar bak en blijven in mijn bak totdat er een nieuwe eige naar meld.
 
Gaat het nu al beter in de bak dan? ik zou eerst de bak op orde maken ipv nieuwe visjes te halen?

Ja, alleen niet met de appelslakken.
De waaierhand garnaal gaat het prima mee, is waarschijnlijk ouderdom dat hij verkleurd is, hij doet het echt goed.
Ook de planten groeien weer gelukkig dus gaat al beter.


Verdorie wat baal ik hier van! Hoewel ik gisteren nog meldde dat de kleine appelslak er nog was, zag ik net dat hij werd aangevallen door de sleutelgatjes en op dit moment word hij leeg geslobberd door de ancistrus. Ik hoop eigenlijk dat hij al dood was voordat hij werd aangevallen.
Nu heb ik nog 1 grote appelslak en die leeft nog wel omdat die op dit moment door de bak kruipt
 
De waaierhand garnaal gaat het prima mee, is waarschijnlijk ouderdom dat hij verkleurd is, hij doet het echt goed.
Ook de planten groeien weer gelukkig dus gaat al beter.
Dat is goed om te horen
 
Ik zou de leverancier daar op aanspreken en 2 nieuwe eisen ;)

Haha ik zou er graag nog een aantal willen maar is dat verstandig met wat ik net heb gezien?
Die kleine is massaal afgeslacht en op dit moment geniet de ancistrus nog steeds van een heerlijke appelslak maaltijd

20190310_175553.jpg
 
Haha ik zou er graag nog een aantal willen maar is dat verstandig met wat ik net heb gezien?
Die kleine is massaal afgeslacht en op dit moment geniet de ancistrus nog steeds van een heerlijke appelslak maaltijd
Laten we dat later even via PB bespreken.
 
Helaas is de kleinere appelslak idd helemaal leeg gevreten.

20190310_202125.jpg


Hier even een filmpje tijdens het voeren.
Even alle bewoners gefilmd om te laten zien dat alles goed gaat.

 
Even een update over mijn aquarium.
De vissen doen het prima, de planten iets minder maar ik ga dit weekend wat voedings sticks halen voor de planten.

Ik had nog maar 1 grote gele appelslak over en wilde het toch nog een keer proberen met appelslakken. Vanmorgen weer even bij Ton geweest en daar 2 gele opgehaald. Daarna door naar een mevrouw die daar vlakbij woonde die een kamer heeft met allerlei bakjes waar ze garnalen en slakken kweekt. Appelslakken in allerlei kleuren, het zag er allemaal goed verzorgd uit.
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb wat verschillende kleuren appelslakken bij haar gekocht.
O.a groene (deze hebben ook een donker lijf)
Bruin, paars en wit. Heb nu alles bij elkaar 9 appelslakken. Ook heb ik bij haar een heel voedselpakket voor appelslakken gelijk maar er bij gekocht. Als het nu niet lukt met de appels dan weet ik het ook niet meer. Ik vind het in ieder geval een erg leuk gezicht zo'n bonte mengeling van appelslakken.

20190321_115404.jpg
20190321_122208.jpg
20190321_122404.jpg
20190321_122418.jpg
20190321_122639.jpg
20190321_122700.jpg
 
Hoop dat ze het deze keer goed gaan doen!
 
Leuke verzameling Appels zo Thea.
 
Mooi hoor al die kleuren samen! Ik hoop dat je er nu meer geluk mee hebt.
 
Dat hoop ik ook, ik heb er ook gelijk een voedselpakket voor appelslakken bij gekocht dus als het nu niet lukt weet ik het niet meer
20190321_120814.jpg
 

Terug
Bovenaan