Juwel Vision 180 van trotsemammie


Op de eerste foto zie ik op de blister een houdbaarheidsdatum staan, alleen het jaartal kan ik niet lezen, omdat er wat voor zit.
 
17 december was ik jarig, ik weet nooit wat te vragen, ben al gelukkig met wat ik heb.
Zegt manlief gistermiddag: kom dan gaan we naar de winkel dan kan je visjes uitzoeken voor je aquarium, krijg je dat voor je verjaardag ..en aangezien ik nog maar 1 corydoras heb liet ik me dat geen 2x zeggen.
Dus gisteren naar de lfs geweest en daar werd ik smoorverliefd....maar niet op de corys die er zaten, maar een mooi schooltje van 6 sleutelgat chicliden.
En jullie raden het al, ben niet met corys naar huis gegaan maar met de sleutelgatjes....
Heb hier al eens een topic geopend over of sleutelgat chicliden in mijn bak konden, hoewel de meningen verdeeld zijn heb ik me ook goed laten informeren door de medewerker in de winkel en heb ik er voor gekozen om deze mooie vissen mee te nemen. Ze zijn nog niet zo groot maar wel heel mooi.
Ik ga uiteraard ook nog corys halen maar waarschijnlijk in het nieuwe jaar.



In het zakje aan de temperatuur van het water wennen.

20181218_180139.jpg

Ze lijken zich goed op hun gemak te voelen
20181218_192647.jpg
20181218_193025.jpg
20181218_193152.jpg
20181219_112504.jpg


En nog 1 vd blauwe waaierhand garnaal die zich in al zijn pracht en praal liet zien.
20181218_192756.jpg


20181219_112534.jpg
 
Erg mooie vissen Thea en ik hoop dat er ook vrouwen bij zijn want ik kan die hier maar niet krijgen. Heb al enkele kleine exemplaren gekocht en steeds weer zijn het mannen.
 
Erg mooie vissen Thea en ik hoop dat er ook vrouwen bij zijn want ik kan die hier maar niet krijgen. Heb al enkele kleine exemplaren gekocht en steeds weer zijn het mannen.

Oh dan hoop ik het ook idd John.
Ze zijn nog niet zo groot en verstoppen zich tussen de planten zodra er iemand op het aquarium af loopt dus ze zijn erg schuw.
 
Ja ik kocht ze ook vrij klein en dan zie je het verschil amper. Misschien heb je meer geluk dan mij.
 
Ik hoorde het al van Ivan. ;)

Dit is ook weer een soort die flink Diepvries voer wenst.

Toch wel 4x per week.
 
Ik hoorde het al van Ivan. ;)

Dit is ook weer een soort die flink Diepvries voer wenst.

Toch wel 4x per week.

Klopt, ben vandaag weer naar Ivan geweest en een blister met alleen rode muggenlarven gehaald.
Ik was idd vergeten te vragen hoe vaak ze moeten hebben en of ik 1 zo'n blokje of een halve kan geven voor 6 sleutels en 1 corydoras.
Heb ze zojuist gewoon 1 heel blokje gegeven (uiteraard eerst even ontdooit in een bakje aquarium water) en als ik nu in de bak kijk is alles weg.
Heb ook catappa bladeren gehaald die ga ik er ook nog in doen.
 
Maak er maar 3 blokjes per x van. Als ze groter worden kun je dat opvoeren naar 6 blokjes per x.

Mijn Corydoras krijgen er 6 per x. Maar meestal koop ik per kilo. En dat is gewoon een grote plaat Muggenlarven, welke ik met een hamer in kleine stukken sla.
 
Maak er maar 3 blokjes per x van. Als ze groter worden kun je dat opvoeren naar 6 blokjes per x.

Mijn Corydoras krijgen er 6 per x. Maar meestal koop ik per kilo. En dat is gewoon een grote plaat Muggenlarven, welke ik met een hamer in kleine stukken sla.

Zo drie blokjes per x das veel haha maar jij hebt heel veel corydorassen en ik op dit moment 1
Ik ga dan wel wat inslaan, heb in de schuur een grote vriezer met 7 lades en daarvan zijn er vaak 2 of 3 leeg. Plek zat dus.
Die grote plaat muggenlarven, verkoopt Ivan die ook?

En kan ik die catappa er gewoon in doen? En moet ik dan evengoed regelmatig water verversen?
 
Gefeliciteerd met je verjaardag en je nieuwe vissen.
Je zou de catappa gewoon erin kunnen doen en natuurlijk moet je regelmatig water verversen.
Een blokje zou genoeg moeten zijn maar kijk wel goed of ze allemaal genoeg krijgen.
 
Zo drie blokjes per x das veel haha maar jij hebt heel veel corydorassen en ik op dit moment 1
Ik ga dan wel wat inslaan, heb in de schuur een grote vriezer met 7 lades en daarvan zijn er vaak 2 of 3 leeg. Plek zat dus.
Die grote plaat muggenlarven, verkoopt Ivan die ook?

En kan ik die catappa er gewoon in doen? En moet ik dan evengoed regelmatig water verversen?
Die verkoopt Ivan ook, maar op bestelling. Ik geloof dat ik €18,50 altijd betaal maar zeker weten doe ik dat niet. Halve Kilo's kan hij ook leveren.
 
Die verkoopt Ivan ook, maar op bestelling. Ik geloof dat ik €18,50 altijd betaal maar zeker weten doe ik dat niet. Halve Kilo's kan hij ook leveren.

Okee bedankt, zodra de financiën het toelaten zal ik van die plakken bestellen.
Bij Ivan of ergens anders moet ik nog even kijken.
Komt goed.
 
Okee bedankt, zodra de financiën het toelaten zal ik van die plakken bestellen.
Bij Ivan of ergens anders moet ik nog even kijken.
Komt goed.
Als je ze maar goed voert.

Bij het houden va dit soort vissen komt gewoon meer kijken dan een Busje vlokvoer.
 
Als je ze maar goed voert.

Bij het houden va dit soort vissen komt gewoon meer kijken dan een Busje vlokvoer.

Komt goed, ik wil het niet nog eens laten gebeuren dat ze door te weinig of verkeerde voeding dood gaan.
Dagelijks rode muggenlarven nu toch?
 
Weer 2 nieuwe bewoners in mijn bak.
Vanmiddag kwam Ton 2 mooie grote gele appelslakken brengen.
Ze zijn nu aan het overwennen met de druppel methode omdat ze van zacht naar hard water gaan.
Hopelijk blijven deze lang leven en planten ze zich goed voort.

20190102_164537.jpg
 

Terug
Bovenaan