Juwel Vision 180 van trotsemammie


Ik zal ook foto's maken als ze in mijn bak zitten, voorlopig zijn ze nog aan het overwennen, weet niet hoe lang dat moet. Vanavond om 22:30 gaat het licht uit in het aquarium dus voor die tijd kunnen ze hopelijk wel in het aquarium
 
Ik zal ook foto's maken als ze in mijn bak zitten, voorlopig zijn ze nog aan het overwennen, weet niet hoe lang dat moet. Vanavond om 22:30 gaat het licht uit in het aquarium dus voor die tijd kunnen ze hopelijk wel in het aquarium
2 uurtjes is wel voldoende, je mag de druppelpaar best wat harder zetten, als je het water wat in de zak zit heb verdubbelt of wat meer is dat al voldoende.
 
2 uurtjes is wel voldoende, je mag de druppelpaar best wat harder zetten, als je het water wat in de zak zit heb verdubbelt of wat meer is dat al voldoende.

Okee ik heb hem inmiddels wat harder gezet. Ging idd wel erg langzaam.
Ben nu aan het koken maar zal ze straks na het eten in het aquarium doen
 
En daar zijn ze dan.
Jut en Jul.

Ik heb ze voorzichtig in de bak gezet, meteen zag je hun klep dicht gaan, is eigenlijk best een leuk gezicht om dat te zien.
De eerste kwam op zijn kop terecht en bleef een tijdje zo liggen, de tweede kwam goed terecht en ging meteen op het raam zitten.

Ik heb na een paar minuten de eerste maar omgedraaid en die ging toen ook meteen op het raam zitten.

20190102_185740.jpg
20190102_185841.jpg
20190102_190216.jpg
20190102_190259.jpg
20190102_190354.jpg
20190102_191342.jpg
20190102_191320.jpg
 
Leuk hoor! Volgens mij zwaait die ene even naar Ton :Dk

Hahaha nu je het zegt lijkt het daar wel op idd.


De ancistrus zat er zojuist 1 schoon te poetsen, kan dit kwaad? Ik heb wel eens gelezen dat die zuigbek vissen soms wel eens slakken uit hun huisjes slobberen, misschien dat dat de reden was dat de andere appelslak huisjes leeg waren??

 
20190102_220126.jpg
En ze hebben elkaar al weer gevonden ook.
Hoe kan je bij een appelslak het geslacht eigenlijk onderscheiden? Ik dacht dat slakken altijd mannetje en vrouwtje in 1 waren maar blijkt toch niet zo te zijn.

20190102_221810.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hahaha nu je het zegt lijkt het daar wel op idd.


De ancistrus zat er zojuist 1 schoon te poetsen, kan dit kwaad? Ik heb wel eens gelezen dat die zuigbek vissen soms wel eens slakken uit hun huisjes slobberen, misschien dat dat de reden was dat de andere appelslak huisjes leeg waren??


Geen idee waarom, misschien omdat het nieuw is eens kijken of het te eten is :juggle:
 
Geen idee waarom, misschien omdat het nieuw is eens kijken of het te eten is :juggle:

Ja wie weet idd.
De sleutelgat chicliden vinden de voelsprieten vd slakken wel leuk, het zijn een beetje pestkoppen. Hopelijk word dat minder.

Ik heb de slakken al een paar keer bovenin gezien en dan ineens laten ze zich naar beneden vallen, best grappig om te zien. Kan ook zijn dat ze vallen maar ik heb het idee dat ze het expres doen om snel beneden te zijn.
 
Beter gebruik je een lepel. De vissen kunnen zich verwonden aan een vork. ;)
 
Hoe gaat het met de Sleutels en zie je al iets van het geslacht?

Met de sleutels gaat het prima, ze zijn wel erg schuw. Ze leven alle 6 nog en eten goed dus dat is een goed teken, volgens mij zie ik ze ook groeien.
Ik zie nog niks van een geslacht ofzo, zal eens kijken of ik dat kan zien
 
Als ze jong zijn is dat erg lastig hoor en hier heb ik dat met de vrouw ook verkeerd ingeschat.
 
Ja dat was hier net zo hoor en het duurt wel even voor je het verschil ziet. Als dat al lukt want ik ben ook misleidt:D:D
 

Terug
Bovenaan