Juwel Vision 180 van trotsemammie


Update, bak draait goed momenteel.
Plantjes zie ik ook groeien dus gaat de goede kant op.

Ik had nog een cadeaubon liggen van onze LFS en had daar laatst al een mooi schooltje corydoras sterbai gezien.
En aangezien ik nog maar 2 corydorassen had (de aneaus orange) en over wilde op een andere soort heb ik vandaag de bon uit gegeven en nu ben ik de trotse eigenaar van 7 corydoras sterbai.
Nog aan het overwennen en wat bleekjes maar dat komt wel goed.
IMG_20200311_125032.jpg
 
Heel mooie, ik heb er 11 zitten. Die schijnen altijd door te groeien, maar wel traag.
Houden de bodem mooi proper!
 
Staat er mooi bij Thea! Staurogyne is trouwens echt een mooi plantje en kan echt een mooi dicht bosje worden door verticale uitlopers te snoeien zodat ze horizontale uitlopers krijgen.
Heb nog wel een foto hoe ze bij mij uiteindelijk waren.
20180119_174602-01.jpeg
 
Staat er mooi bij Thea! Staurogyne is trouwens echt een mooi plantje en kan echt een mooi dicht bosje worden door verticale uitlopers te snoeien zodat ze horizontale uitlopers krijgen.
Heb nog wel een foto hoe ze bij mij uiteindelijk waren.
Bekijk bijlage 293922


Oh wauw, die is zeker mooi. Ik hoop dat ie bij mij ook zo mooi word
 
Update, vandaag een flinke water verversing gedaan.
Uiteraard omdat het nodig was en omdat het water flink bruin was geworden door het hout.

Ook weer wat plantjes gekocht.
Het plantje met de rode steel en goudachtige bladeren (weet iemand hoe die heet ik ben de naam vergeten)
Dat is nu een mooi bosje geworden.

Ook heb ik 3 plantjes gekocht met de naam Staurogyne Repens.
Volgens internet een makkelijk voorgrond plantje, die weinig eisen stelt aan de waterwaardes, we zullen het zien.
Iemand ervaring met het plantje waar ik de naam van kwijt ben en met de Staurogyne repens?

Bekijk bijlage 290104Bekijk bijlage 290105Bekijk bijlage 290106
Nog niks weer sinds dit... Jammer dan :eek: :DD
 
Lieve mensen, het is al weer een tijd geleden dat ik een update heb gedaan over mijn aquarium. Helaas kamp ik momenteel met een flinke draadalg explosie, ik haal om de dag handen vol draadalg weg. Ik hoop dat jullie raad hebben voor mij
 
Wat zijn de waterwaarden want dat is een co2 tekort of een slechte circulatie. Heb je de waterwaarden voor ons en hoelang draait de bak nu?
 
Wat zijn de waterwaarden want dat is een co2 tekort of een slechte circulatie. Heb je de waterwaarden voor ons en hoelang draait de bak nu?

De bak draait met deze nieuwe inrichting nu een paar maanden.
Ik heb zelf het vermoeden dat het komt doordat de fosfaat en nitraat op 0 staat. Ben al druk bezig deze omhoog te krijgen met all in one van plantedbox
Dit zijn de waardes :

No3 0 mgl
PH 7,5
NO2 0,0 mgl
PO4 0,0 mgl
KH 5
GH 4-5
NH3 0,0 mgl
 

Terug
Bovenaan